Mini Downhill Cup 2010
Moderator:Beheerders
- Jean-Pierre
Iedere ca. 60 sec is er een start, dat gaat vrijwel de gehele dag door. Dus nee, hij kan niet gewoon wat rijden...fly high schreef:vraaagje, een vriend van me wil ook me, maar de inschrijfing zit vol... als die mee gaat, mag die dan wel gewoon wat rijden?
wou die ff weten
Idem....trixie24 schreef:He shit... Zat nog te twijfelen ook ik ook mee wilde doen... Gewoon voor de gezelligheid! Er moet toch iemand laatste worden
Kom wel kijken... maar kan ik ook ff keertje naar beneden kachelen als ik mijn fietsie meeneem?
Het enige wat je kunt doen is een mailtje naar de organisatie sturen met het verzoek of je op de reservelijst kan. Maar dit is geen garantie dat je kunt rijden, je bent dan afhankelijk of er al of niet mensen af zullen vallen.
En dan nog gaat het op volgorde de reservelijst... degeen die zich als eerste heeft gemeld is ook de eerste die aan de beurt is... 4 no shows, 5 reserves ? Nr 5 heeft dan pech of de eerste 4 hebben geluk... afhankelijk van welk standpunt je het bekijkt.
Laatst gewijzigd door Metatron op do feb 18, 2010 2:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Zoals jullie weten zijn er per wedstrijd punten te verdienen voor het het eindklassement, om het klassement nog spannender te maken hebben Bikepark Groningen, Dirty Hill en Bar End nog een extra dimensie toegevoegd aan de puntentelling:
Er zijn namelijk bonuspunten te verdienen als je deelneemt aan meerdere wedstrijden :
1 deelname = 0 bonuspunten
2 deelnames = 30 bonuspunten
3 deelnames = 60 bonuspunten
Hiermee kun je dus flink stijgen/dalen in het klassement.
So better be sure to be there !
Er zijn namelijk bonuspunten te verdienen als je deelneemt aan meerdere wedstrijden :
Hiermee kun je dus flink stijgen/dalen in het klassement.
So better be sure to be there !
a) Als er geen wedstrijd afvalt, ben je voor een hoge klassering toch al verplicht ze allemaal te rijden.Metatron schreef:Er zijn namelijk bonuspunten te verdienen als je deelneemt aan meerdere wedstrijden :
b) 100 punten voor een overwinning en 60 voor het rijden van drie wedstrijden? Staat lekker in verhouding...
c) Gaat het er nu om of je kunt fietsen om hoog in de klassering te komen of omdat je zo vaak mogelijk meedoet? Wat mij betreft hoort iemand die 1x wint hoger op de lijst dan iemand die 3x 50e wordt...
Vwb punt C :Cheeta schreef:a) Als er geen wedstrijd afvalt, ben je voor een hoge klassering toch al verplicht ze allemaal te rijden.Metatron schreef:Er zijn namelijk bonuspunten te verdienen als je deelneemt aan meerdere wedstrijden :
b) 100 punten voor een overwinning en 60 voor het rijden van drie wedstrijden? Staat lekker in verhouding...
c) Gaat het er nu om of je kunt fietsen om hoog in de klassering te komen of omdat je zo vaak mogelijk meedoet? Wat mij betreft hoort iemand die 1x wint hoger op de lijst dan iemand die 3x 50e wordt...
Het gaat hier om beiden, én goed fietsen én zo vaak mogelijk mee doen. Fun is het uitgangspunt met een leuk klassement aan het eind van de streep ! Degeen die 1x wint krijgt de honneurs op de wedstrijddag en degeen die vaak mee doet wordt beloond voor zijn/haar harde werken...
Beschouw het eindklassement als een oeuvre prijs..
Ik vind het een leuk initiatief waardoor ook de mindere helden (lees: IK) een kans maken. Op die manier heeft jong, oud, beginner of pro lol. Frustratie over een bonus bij het meedoen aan 3 wedstrijden is zinloos. Het is nou toch niet het idee dat er een superserieuze competitie ontstaat (nog niet althans).
Dat klopt helemaal ! Als Bar End zijn we het initiatief voor een Mini DH gestart vanuit de gedachte om deze discipline in het mountainbiken te ontwikkelen (dit staat als belangrijkste missie in de statuten van onze club).sherlock schreef: Het is nou toch niet het idee dat er een superserieuze competitie ontstaat (nog niet althans).
Dit willen wij doen door laagdrempelige/toegankelijke activiteiten te organiseren en zo de sport in de breedte te ontwikkelen.
Als je eenmaal in de breedte draagvlak hebt, is de kans groter dat daaruit ook (meer) topsporters komen. Deze topsporters zorgen op hun beurt weer voor exposure en kunnen de sport weer verder in de breedte ontwikkelen.
Wij denken dat door op deze manier om te gaan met deze competitie we die doelen kunnen waarmaken. En wie weet hebben we straks niet één Anneke en één Joost, maar ook een Jill, Fionn, Caroline, Jared, Michal, RR, Steve, Samuel, Greg, Sabrina en Tracey....
En die vinden hun weg wel naar de Worldcups en serieuze wedstrijden, al of niet in Nederland....