Extra wielset voor mijn Specialized Enduro '08 , graag info
Moderator:Beheerders
Hallo,
Ik ben zoekende naar een passende wielset voor mijn Enduro. De bedoeling is dat deze nieuwe wielset stijver en stabieler is dan de huidige zodat ik mij wat meer richting extremere freeride kan rijden.
Het probleem zit 'm in de voornaaf, hierdoorheen loopt een as met diameter Ø 25 mm. Niet veel wielsets die ik ben tegengekomen, hebben deze opname in de voornaaf.
Achter is het een snelspanner.
Hebben jullie leuke voorstellen voor merken/types en ook adressen waar dit te kopen ?
Velgen/naven/spaken setje mag maximaal 500 euro kosten.
Gr. Roland
Ik ben zoekende naar een passende wielset voor mijn Enduro. De bedoeling is dat deze nieuwe wielset stijver en stabieler is dan de huidige zodat ik mij wat meer richting extremere freeride kan rijden.
Het probleem zit 'm in de voornaaf, hierdoorheen loopt een as met diameter Ø 25 mm. Niet veel wielsets die ik ben tegengekomen, hebben deze opname in de voornaaf.
Achter is het een snelspanner.
Hebben jullie leuke voorstellen voor merken/types en ook adressen waar dit te kopen ?
Velgen/naven/spaken setje mag maximaal 500 euro kosten.
Gr. Roland
Certainty of death... small chance of succes... what are we waitin' for?!
- driezzz_dirter
-
Rec schreef:Stuur eens een mailtje naar Hope voor hun Hoops Pro 2 wielset.
Zij hebben waarschijnlijk wel een spacer om de 20mm front hub passend te maken voor een 25 mm as.
En anders maak je zelf 2 spacers.
na het lezen van het MTBR topic kom ik terug op mijn reactie! Blijkt wel te kunnen.
Laatst gewijzigd door Santa Cruz op zo feb 21, 2010 9:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de reactie's tot zover. Hier zijn de technische specificaties te vinden van de bike;
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... nuItemId=0
Klik dan op de tab met "technische specificaties"
De huidige wielen zijn okay, maar niet op het gewenste niveau
dus het omspaken van een betere velg is geen optie. Bovendien wil ik er toch een tweede set wielen bij hebben om er roadbanden op te monteren.
Huidige naven zijn van DT, de standaard naven die Specialized levert op deze bike.
Ik ga morgen met een schuifmaat de werkelijke asdiameter opmeten of het hier niet om een 20 mm as gaat, dat zou veel aannemelijker zijn denk ik.
Thx' Roland
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... nuItemId=0
Klik dan op de tab met "technische specificaties"
De huidige wielen zijn okay, maar niet op het gewenste niveau

Huidige naven zijn van DT, de standaard naven die Specialized levert op deze bike.
Ik ga morgen met een schuifmaat de werkelijke asdiameter opmeten of het hier niet om een 20 mm as gaat, dat zou veel aannemelijker zijn denk ik.
Thx' Roland
Certainty of death... small chance of succes... what are we waitin' for?!