welk frame voor dh

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

turbo
welk frame voor dh

Bericht door turbo » zo jan 31, 2010 8:31 pm

hey allemaal
ik ben nieuw hier en heb eerlijk gezegt geen verstand van downhill bike's
ik heb wel ervaring met gewoon mountainbiken heb laatst mijn cube ltd pro verkocht
en wil nu een dh bike kopen/bouwen
ik heb veel zitten kijken hier en lezen
maar nu is mijn vraag wat is een goed frame om een dh te bouwen
ik heb wel de trek session,umf duncan,intense,specialized gezien maar wat is nu goed en betaalbaar

groeten

fucalot

Bericht door fucalot » zo jan 31, 2010 8:50 pm

Wat is je budget? Dat is nogal belangrijk in de keuze van een frame. Wat niet wil zeggen dat er geen goede goedkopere frames zijn.

turbo

Bericht door turbo » zo jan 31, 2010 8:54 pm

op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
want heb gezien dat de frame set's wel wat meer kosten
:lol:

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo jan 31, 2010 8:56 pm

turbo schreef:op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
ik heb wel de trek session,umf duncan,intense,specialized gezien maar wat is nu goed en betaalbaar
Krijg je echt niet voor 400:)
Zou nog doorsparen!

turbo

Bericht door turbo » zo jan 31, 2010 8:58 pm

dat weet ik had ik al gezien wil ook wel meer uitgeven aleen dat heb ik nu nog niet
maar ben wel even aan het kijken wat een goed frame is
ik vind de umf duncan egt een toffe bike

blue mullet

Bericht door blue mullet » zo jan 31, 2010 9:30 pm

ik heb de kraftstoff versie van dat frame.
its not the ride its the rider ;)

Levi-Punk
Contacteer:

Bericht door Levi-Punk » zo jan 31, 2010 10:30 pm

Mrtnrider schreef:
turbo schreef:op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
Zou nog doorsparen!
Welk stuk heb je gemist? :angelnot:

Hap?

the joker

Bericht door the joker » zo jan 31, 2010 10:43 pm

Moest je interesse hebben ik verkoop een ghost downhill worldcup frame met een fox dhx 5.O en een Chris king headset in !Is echt nog een zeer goed en mooi frame. Ik doe het weg omdat het mij wat te klein is (1M91 groot) mag je hebben voor 4OO € !!!! Is echt een zeer lage prijs voor dit geheel als je ziet wat het nieuw allemaal gekost heeft.

Groetjes,
Bengt
Mowgli leeft

Levi-Punk
Contacteer:

Bericht door Levi-Punk » zo jan 31, 2010 10:46 pm

the joker schreef:
Moest je interesse hebben ik verkoop een ghost downhill worldcup frame met een fox dhx 5.O en een Chris king headset in !Is echt nog een zeer goed en mooi frame. Ik doe het weg omdat het mij wat te klein is (1M91 groot) mag je hebben voor 4OO € !!!! Is echt een zeer lage prijs voor dit geheel als je ziet wat het nieuw allemaal gekost heeft.

Groetjes,
Bengt
KOPEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!

the joker

Bericht door the joker » zo jan 31, 2010 10:47 pm

Moest je er interesse voor hebben het frame staat te koop hier op Dirty Pages onder de naam : Mooi downhill frame. Met fotos en meer uitleg. In het Te koop topic.

Maar je ziet maar ;)

Groetjes,
Bengt
Mowgli leeft

the joker

Bericht door the joker » zo jan 31, 2010 10:48 pm

Levi-Punk schreef:
the joker schreef:

Groetjes,
Bengt
KOPEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!
Thanx dude;)
Mowgli leeft

zndr

Bericht door zndr » ma feb 01, 2010 2:41 pm

ik heb ook nog een Grossman A250 liggen die voor 400 weg mag, heeft Fox Van R en een Grossman headset.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma feb 01, 2010 2:43 pm

Levi-Punk schreef:
Mrtnrider schreef:
Zou nog doorsparen!
Welk stuk heb je gemist? :angelnot:

Hap?
Ik maak alleen maar even duidelijk dat hij echt moet doorsparen. Meer niet;) Heb dus niks gemist

turbo

Bericht door turbo » ma feb 01, 2010 9:47 pm

aan de personen die dingen aanbieden daar ga ik nog even niet op in ik kijk eerst even rustig verder en even wat geld apart zetten
nog even de vraag wat is nu een goed frame ongeacht wat hij kost ;)
groeten

07bighit

Bericht door 07bighit » ma feb 01, 2010 9:54 pm

gewoon intense
Born To Fly High

http://www.mtb-fun.tk/

trixie24

Bericht door trixie24 » di feb 02, 2010 10:37 am

Er zijn heel veel goede frames!

Kijk bijvoorbeeld is naar een Kona stinky of stab deluxe, Specialized sx trail of big hit als je een 'niet te dure' fiets wilt...

Mocht je geld genoeg hebben dan zijn er echt veel te veel merken die mooie frames en complete fietsen hebben!

Intense, Giant, Cove, Specialized, Kona, La Pierre, Santa Cruz enz. enz.

Kijk maar is op Pinkbike... Dan naar pictures en dan klikken op FR/DH bikes... 1000en voorbeelden!

Succes...

aappii

Bericht door aappii » di feb 02, 2010 11:25 am

ga anders volgend seizoen langs bikeparken en huur daar een fiets, dan kan je zelf even verder sparen, heb je meteen wat rij ervaring opgedaan en je hebt meteen een proefrit gedaan op een fiets die dat bikepark verhuurt.
ook organiseren fabrikanten van die testdagen, moet je maar even googlen waar en wanneer die zijn.

trixie24

Bericht door trixie24 » di feb 02, 2010 1:11 pm

Het huren van een fiets en sparen klinkt niet helemaal logisch samen ;) Vaak zijn fietsen redelijk duur om te huren... Wel krijg je een goed beeld wat voor soort fiets je fijn vind.

Heb een half jaar geleden een tweedehands freeride fiets gekocht met 150mm voor en achter. Ik ben zelf ook aan het orienteren op een nieuwe fiets met wat meer veerweg en wat betere onderdelen. Ik heb na lang denken besloten voor een Freeride fiets met 180mm voor en achter te gaan... Ik wilde eerst ook een DH fiets met 200mm voor en achter, maar je moet je afvragen of je dit ook wel echt nodig hebt! Een DH fiets is vaak wat duurder dan een Freeride fiets... Hierop zou je dus ook kunnen besparen!

Een freeride fiets geeft je misschien ook wat meer plezier op de kleinere 'bikeparks'zoals we in Nederland en Duitsland hebben. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Filthy trails, Aken, Mook, maar ook in Winterberg heb je voldoende aan 180mm voor en achter.
Wil je echt alleen keihard downhillen dan zou je misschien beter naar een DH fiets kunnen kijken...

De vraag die je jezelf moet stellen is: Wat wil je met de fiets gaan doen?

freeko

Bericht door freeko » di feb 02, 2010 2:43 pm

Kijk eerst even goed rond wat je precies wilt,echt alleen puur Downhill of moet het nog een beetje "all-round" zijn.

Zodra je weet wat je wilt zou ik eerst een fatsoenlijk 2é hands frame zoeken van één van de betere fabrikanten.(Intense,santa Cruz,Specialized,Foes,Lapierre,enz.)

Mocht je iets zien wat jou wel wat lijkt maar waar je graag wat meer info over wilt,dan kun je altijd hier op het forum mensen vragen of een frame een beetje goed is en wat de voor- en nadelen zijn.

Je kunt wel direct een nieuw duur topframe aanschaffen wat achteraf misschien niet helemaal de goeie keus was,zou jammer zijn.

Op het internet(zowel hier als op andere forums) zijn genoeg goede gebruikte Downhill en freeride fietsen te vinden,zowel losse frame's als complete fietsen.

Laat je goed voorlichten en koop niks te gehaast,kijk wat jou eigen wensen zijn en zoek iets wat jij graag wilt.

Mocht je vragen over bepaalde dingen hebben,stel ze hier gerust,zijn hier mensen zat die je vast wel kunnen helpen.

turbo

Bericht door turbo » vr feb 05, 2010 6:17 pm

ik ga morgen een umf duncan ophalen :)
het is een komplete bike met (wat ik hier alemaal gelezen heb)wel goed matriaal erop
ik zal morgen even kijken of ik een foto kan plaatsen als ik hem thuis heb :)
groeten

fly high

Bericht door fly high » za feb 06, 2010 8:31 pm

Orange 224.... makkelijk, mooi, sterk, simpel en rijd super smoooth 8)
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

Trekrules

Bericht door Trekrules » za feb 06, 2010 9:16 pm

fly high schreef:Orange 224.... makkelijk, mooi, sterk, simpel en rijd super smoooth 8)
Of een Morewood Izumu,ook erg nice 8) .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

turner

Bericht door turner » ma feb 08, 2010 11:45 am

er is eigenlijk maar 1 echt dh frame turner dhr 2004
bike park

-turner dhr
-santacruz heckler
-oldskool cadex

freeko

Bericht door freeko » ma feb 08, 2010 12:13 pm

Als iedereen hier een beetje meeleest kun je lezen dat de TS een DH aangeschaft heeft,lijken me al de suggesties die nu nog komen een beetje nutteloos.

@Turbo.......gooi 's wat foto's neer van je aanwinst.

lexceptionnel

Bericht door lexceptionnel » ma feb 08, 2010 12:44 pm

trixie24 schreef:Er zijn heel veel goede frames!

Kijk bijvoorbeeld is naar een Kona stinky of stab deluxe, Specialized sx trail of big hit als je een 'niet te dure' fiets wilt...

Mocht je geld genoeg hebben dan zijn er echt veel te veel merken die mooie frames en complete fietsen hebben!

Intense, Giant, Cove, Specialized, Kona, La Pierre, Santa Cruz enz. enz.

Kijk maar is op Pinkbike... Dan naar pictures en dan klikken op FR/DH bikes... 1000en voorbeelden!

Succes...
Je kan mij toch niet wijsmaken dat een Giantframe beter is dan een KONA????

Plaats reactie