welk frame voor dh
Moderator:Beheerders
hey allemaal
ik ben nieuw hier en heb eerlijk gezegt geen verstand van downhill bike's
ik heb wel ervaring met gewoon mountainbiken heb laatst mijn cube ltd pro verkocht
en wil nu een dh bike kopen/bouwen
ik heb veel zitten kijken hier en lezen
maar nu is mijn vraag wat is een goed frame om een dh te bouwen
ik heb wel de trek session,umf duncan,intense,specialized gezien maar wat is nu goed en betaalbaar
groeten
ik ben nieuw hier en heb eerlijk gezegt geen verstand van downhill bike's
ik heb wel ervaring met gewoon mountainbiken heb laatst mijn cube ltd pro verkocht
en wil nu een dh bike kopen/bouwen
ik heb veel zitten kijken hier en lezen
maar nu is mijn vraag wat is een goed frame om een dh te bouwen
ik heb wel de trek session,umf duncan,intense,specialized gezien maar wat is nu goed en betaalbaar
groeten
turbo schreef:op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
want heb gezien dat de frame set's wel wat meer kosten
Krijg je echt niet voor 400:)ik heb wel de trek session,umf duncan,intense,specialized gezien maar wat is nu goed en betaalbaar
Zou nog doorsparen!
- blue mullet
Welk stuk heb je gemist?Mrtnrider schreef:turbo schreef:op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
Krijg je echt niet voor 400:)ik heb wel de trek session,umf duncan,intense,specialized gezien maar wat is nu goed en betaalbaar
Zou nog doorsparen!

Hap?
Moest je interesse hebben ik verkoop een ghost downhill worldcup frame met een fox dhx 5.O en een Chris king headset in !Is echt nog een zeer goed en mooi frame. Ik doe het weg omdat het mij wat te klein is (1M91 groot) mag je hebben voor 4OO € !!!! Is echt een zeer lage prijs voor dit geheel als je ziet wat het nieuw allemaal gekost heeft.turbo schreef:op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
Groetjes,
Bengt
Mowgli leeft
KOPEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!the joker schreef:Moest je interesse hebben ik verkoop een ghost downhill worldcup frame met een fox dhx 5.O en een Chris king headset in !Is echt nog een zeer goed en mooi frame. Ik doe het weg omdat het mij wat te klein is (1M91 groot) mag je hebben voor 4OO € !!!! Is echt een zeer lage prijs voor dit geheel als je ziet wat het nieuw allemaal gekost heeft.turbo schreef:op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
Groetjes,
Bengt
Thanx dude;)Levi-Punk schreef:KOPEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!the joker schreef:Moest je interesse hebben ik verkoop een ghost downhill worldcup frame met een fox dhx 5.O en een Chris king headset in !Is echt nog een zeer goed en mooi frame. Ik doe het weg omdat het mij wat te klein is (1M91 groot) mag je hebben voor 4OO € !!!! Is echt een zeer lage prijs voor dit geheel als je ziet wat het nieuw allemaal gekost heeft.turbo schreef:op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
Groetjes,
Bengt
Mowgli leeft
Ik maak alleen maar even duidelijk dat hij echt moet doorsparen. Meer niet;) Heb dus niks gemistLevi-Punk schreef:Welk stuk heb je gemist?Mrtnrider schreef:turbo schreef:op het moment 400euri dat is de bedoeling dat het nog wel wat meer word maar ben even aant kijken wat het kost dan kan ik een keuze maken
Zou nog doorsparen!![]()
Hap?
Er zijn heel veel goede frames!
Kijk bijvoorbeeld is naar een Kona stinky of stab deluxe, Specialized sx trail of big hit als je een 'niet te dure' fiets wilt...
Mocht je geld genoeg hebben dan zijn er echt veel te veel merken die mooie frames en complete fietsen hebben!
Intense, Giant, Cove, Specialized, Kona, La Pierre, Santa Cruz enz. enz.
Kijk maar is op Pinkbike... Dan naar pictures en dan klikken op FR/DH bikes... 1000en voorbeelden!
Succes...
Kijk bijvoorbeeld is naar een Kona stinky of stab deluxe, Specialized sx trail of big hit als je een 'niet te dure' fiets wilt...
Mocht je geld genoeg hebben dan zijn er echt veel te veel merken die mooie frames en complete fietsen hebben!
Kijk maar is op Pinkbike... Dan naar pictures en dan klikken op FR/DH bikes... 1000en voorbeelden!
Succes...
ga anders volgend seizoen langs bikeparken en huur daar een fiets, dan kan je zelf even verder sparen, heb je meteen wat rij ervaring opgedaan en je hebt meteen een proefrit gedaan op een fiets die dat bikepark verhuurt.
ook organiseren fabrikanten van die testdagen, moet je maar even googlen waar en wanneer die zijn.
ook organiseren fabrikanten van die testdagen, moet je maar even googlen waar en wanneer die zijn.
Het huren van een fiets en sparen klinkt niet helemaal logisch samen
Vaak zijn fietsen redelijk duur om te huren... Wel krijg je een goed beeld wat voor soort fiets je fijn vind.
Heb een half jaar geleden een tweedehands freeride fiets gekocht met 150mm voor en achter. Ik ben zelf ook aan het orienteren op een nieuwe fiets met wat meer veerweg en wat betere onderdelen. Ik heb na lang denken besloten voor een Freeride fiets met 180mm voor en achter te gaan... Ik wilde eerst ook een DH fiets met 200mm voor en achter, maar je moet je afvragen of je dit ook wel echt nodig hebt! Een DH fiets is vaak wat duurder dan een Freeride fiets... Hierop zou je dus ook kunnen besparen!
Een freeride fiets geeft je misschien ook wat meer plezier op de kleinere 'bikeparks'zoals we in Nederland en Duitsland hebben. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Filthy trails, Aken, Mook, maar ook in Winterberg heb je voldoende aan 180mm voor en achter.
Wil je echt alleen keihard downhillen dan zou je misschien beter naar een DH fiets kunnen kijken...
De vraag die je jezelf moet stellen is: Wat wil je met de fiets gaan doen?

Heb een half jaar geleden een tweedehands freeride fiets gekocht met 150mm voor en achter. Ik ben zelf ook aan het orienteren op een nieuwe fiets met wat meer veerweg en wat betere onderdelen. Ik heb na lang denken besloten voor een Freeride fiets met 180mm voor en achter te gaan... Ik wilde eerst ook een DH fiets met 200mm voor en achter, maar je moet je afvragen of je dit ook wel echt nodig hebt! Een DH fiets is vaak wat duurder dan een Freeride fiets... Hierop zou je dus ook kunnen besparen!
Een freeride fiets geeft je misschien ook wat meer plezier op de kleinere 'bikeparks'zoals we in Nederland en Duitsland hebben. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Filthy trails, Aken, Mook, maar ook in Winterberg heb je voldoende aan 180mm voor en achter.
Wil je echt alleen keihard downhillen dan zou je misschien beter naar een DH fiets kunnen kijken...
De vraag die je jezelf moet stellen is: Wat wil je met de fiets gaan doen?
Kijk eerst even goed rond wat je precies wilt,echt alleen puur Downhill of moet het nog een beetje "all-round" zijn.
Zodra je weet wat je wilt zou ik eerst een fatsoenlijk 2é hands frame zoeken van één van de betere fabrikanten.(Intense,santa Cruz,Specialized,Foes,Lapierre,enz.)
Mocht je iets zien wat jou wel wat lijkt maar waar je graag wat meer info over wilt,dan kun je altijd hier op het forum mensen vragen of een frame een beetje goed is en wat de voor- en nadelen zijn.
Je kunt wel direct een nieuw duur topframe aanschaffen wat achteraf misschien niet helemaal de goeie keus was,zou jammer zijn.
Op het internet(zowel hier als op andere forums) zijn genoeg goede gebruikte Downhill en freeride fietsen te vinden,zowel losse frame's als complete fietsen.
Laat je goed voorlichten en koop niks te gehaast,kijk wat jou eigen wensen zijn en zoek iets wat jij graag wilt.
Mocht je vragen over bepaalde dingen hebben,stel ze hier gerust,zijn hier mensen zat die je vast wel kunnen helpen.
Zodra je weet wat je wilt zou ik eerst een fatsoenlijk 2é hands frame zoeken van één van de betere fabrikanten.(Intense,santa Cruz,Specialized,Foes,Lapierre,enz.)
Mocht je iets zien wat jou wel wat lijkt maar waar je graag wat meer info over wilt,dan kun je altijd hier op het forum mensen vragen of een frame een beetje goed is en wat de voor- en nadelen zijn.
Je kunt wel direct een nieuw duur topframe aanschaffen wat achteraf misschien niet helemaal de goeie keus was,zou jammer zijn.
Op het internet(zowel hier als op andere forums) zijn genoeg goede gebruikte Downhill en freeride fietsen te vinden,zowel losse frame's als complete fietsen.
Laat je goed voorlichten en koop niks te gehaast,kijk wat jou eigen wensen zijn en zoek iets wat jij graag wilt.
Mocht je vragen over bepaalde dingen hebben,stel ze hier gerust,zijn hier mensen zat die je vast wel kunnen helpen.
-
Je kan mij toch niet wijsmaken dat een Giantframe beter is dan een KONA????trixie24 schreef:Er zijn heel veel goede frames!
Succes...