Bottom Bracket gaar, oplossing?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
wobbuh
Bottom Bracket gaar, oplossing?

Bericht door wobbuh » vr nov 20, 2009 7:07 pm

Beste Mensen,

Heb een probleem. Het betreft een Motobecane Super Mirage frame. Heb deze opgeknapt en opgebouwd als fixed. Echter het draad in frame voor trapas is helemaal gaar. Er is al geprobeerd om het draad nog opnieuw te snijden, maar er is gewoon te weinig materiaal aanwezig. Wat is hier de oplossing voor?

Heb al het eea gelezen over threadless bottom brackets maar dit schijn niet altijd even goed te werken. Wat is een andere oplossing? Mss met een bus oid en deze verbinden met het frame? Wie kan mij tips geven of kent iemand die dit voor mij kan maken?

betreft dit frame; http://www.flickr.com/photos/robkroezen ... 9/sizes/o/

marten

Re: Bottom Bracket gaar, oplossing?

Bericht door marten » vr nov 20, 2009 7:49 pm

wobbuh schreef:Beste Mensen,

Heb een probleem. Het betreft een Motobecane Super Mirage frame. Heb deze opgeknapt en opgebouwd als fixed. Echter het draad in frame voor trapas is helemaal gaar. Er is al geprobeerd om het draad nog opnieuw te snijden, maar er is gewoon te weinig materiaal aanwezig. Wat is hier de oplossing voor?

Heb al het eea gelezen over threadless bottom brackets maar dit schijn niet altijd even goed te werken. Wat is een andere oplossing? Mss met een bus oid en deze verbinden met het frame? Wie kan mij tips geven of kent iemand die dit voor mij kan maken?

betreft dit frame; http://www.flickr.com/photos/robkroezen ... 9/sizes/o/
Ruimer er door en Italiaans tappen?
/Marten

constantijn13

gare bb

Bericht door constantijn13 » za nov 21, 2009 8:22 pm

YST Threadless Bottom Bracket
£13.99
In Stock: 0
(+ postage from £1.55)

The solution to frames with damaged BB threads - these dont screw in to your frame - they screw against themselves

*
Threadless Cartridge,
*
Threads to itself.
*
Bevelled cups.
*
Useful for repairing frames with stripped/damaged BB threads.
*
Fits JIS square taper type cranks
*
113mm or 100mm width (other widths available upon request)
*
68mm shell width only

bij charlie the bikemonger (ff googlen)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za nov 21, 2009 8:38 pm

Mooi fris kleurtje!

Ik sluit me aan bij Marten, ruimen en italiaans... Of proberen met lock-tite of een standaard bracket nog wil blijven zitten. Als het echt te ruim is, dan daar niet aan beginnen.

wobbuh

Bericht door wobbuh » ma nov 23, 2009 9:48 pm

thanks voor de reacties, ga eens informeren wie dat voor mij kan doen (Enschede).

wobbuh

Bericht door wobbuh » ma nov 23, 2009 9:49 pm

thanks voor de reacties, ga eens informeren wie dat voor mij kan doen (Enschede).

wobbuh

Bericht door wobbuh » vr nov 27, 2009 11:31 am

Het is gelukt. Opgeruimd en getapt naar italiaans draad. Bedankt voor het op het idee brengen.

Plaats reactie