Moderators:JJ, Beheerders
slot dropouts, licht? , goedkoop voor de fabrikant, verder vinnik het niks op een 29-er (hoop werk om het wiel er uit te halen, gezeur met de schijfrem afstellen ziet er niet uit enzprofi schreef:Ben van plan om me ook een 29 er aan te kopen maar kheb eerst wat vraagjes ( niet aan gedacht tijdens het NKSS ) over welk frame ik zou nemen.Namelijk het voordeel en nadeel van een frame met slot dropout en een frame met EBB . Ook had willen weten hoe je het achterwiel ( als je platvalt tijdens een rit ) eruit haalt. , vergeleken met een bike met derr of in mijn geval met kettingspanner lijkt me dit niet simpel , dus welk frame is het simpelst voor dit probleem. Kheb maar een klein budget ( +/- 400 euro frame ) vassago jabber wocky lijk me wel wat .
De Eno Eccentric is voor mensen die perse een bepaald (geared) frame singlespeed willen rijden een goede optie. Als je weet dat je de fiets ss gaat rijden, en je bent in de markt voor een nieuw frame, zou ik altijd voor een singlespeed specifiek frame gaan. Maar ook dat is natuurlijk weer een persoonlijke keus.sneeuwpop schreef:Een optie die nog niet genoemd is, is een achterwiel met ENO-naaf. Dan kan je elk normaal frame met verticale dropouts gebruiken voor SS. Ik ben alleen bang dat dit met schijfremmen niet erg makkelijk zal werken ivm uitlijnen van de remcalliper.
Yup mee eens. Dit heb ik nog nooit geprobeerd, maar sommige bouwers hebben dit tot kunst verhevenmarten schreef:Dan zijn swinging dropouts simpeler en iets compacter
Ook nog een optie, maar dan zit je weer aan die lelijke buitenboordlagers vast...ott schreef:Ehhmm ja, had gedacht dat door de Tr!ckstuff Excentriker alle frame bechikbaar werden voor singlespeed
Dus bij de on one inbred moet die klauw eraf omdat die vooraan vast zit ?JJ schreef:Bij een slot dropout: Wiel los en naar voren, ketting eraf, wiel naar achter (bij sommige frames zit dan de klauw van de disc brake nog in de weg, en die moet dan ook los)
JJ
Bij mij dan weer wel, en volgens mij rijdt Nard er ook naar tevredenheid mee? Wat gaat niet goed bij jou?walter schreef:Behalve de Trickstuff, der halt nicht was er verspricht. Leider.
Dat moet eerst uit de wereldwalter schreef:Sorry dat ik misschien onder je duiven schiet
Ja hoor, en niet de minste... Inspired by the real JJwalter schreef:Heben we ook iets met Dogs ?
Alleen in de achterste positie en als het bedieningsarmpje van de schijfrem helemaal naar achteren staat, alleen dan heb je kans dat het boutje waar je de kabel mee vast zet tegen de staande achtervork komt. Maar als je achterwiel zo ver naar achteren zit kan je al weer een schakeltje uit je ketting halen waardoor je wiel naar voren kan, dus in de praktijk geen probleem.MarinTi schreef:Iemand ervaring met een One-One slot dropout 29er en BB7 160mm?