Fixed Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
-
Ik weet 't niet precÃes, maar het heeft er iets mee te maken dat het Amerikaanse bedrijf, dat nu Masi op de markt brengt, eigenlijk een licentie had op Massi (om dat in de VS op de markt te brengen of zo). Zij hebben ruzie gekregen met de licentiegever -waarover is mij niet bekend- en uiteindelijk is in een rechtzaal besloten dat ze allebei een beetje gelijk hadden en dat de Amerikanen een -s- moesten laten vallen en niet in de EU op de markt mochten komen met MaSi. In Noorwegen is het bijvoorbeeld wel te koop.Gène schreef:Even een zijlijn: waarom niet? Vanwege de naam Masi, wat weer veel lijkt op Massi of is er een andere reden?
De oude Italiaanse bouwer Masi heeft zijn merknaam verkocht aan een Amerikaans bedrijf, waardoor hij niet meer de naam Masi mag gebruiken voor zijn frames:
http://en.wikipedia.org/wiki/Masi_Bicycles
Best een klote deal. Alberto Masi mag geen frames meer bouwen onder de naam Masi en Haro Bikes (de huidige eigenaar van het merk) misbruikt de achtergrond van het merk om - in mijn eigen onder de norm gebouwde - fietsen te verkopen.
http://www.masibikes.com/tab3.php
Ik zie nu dat de site veranderd is, eerder dit jaar werd er geschreven over de "legacy" van Faliero en ALberto Masi, die op dat moment al niks meer te maken hebben met het bedrijf.
Voor een echte Masi ga je hier naar toe, de oude werkplaats van Alberto in het Velodrome van Milaan. Ook vind je hier het verhaal van het merk Masi.
http://www.milano3v.com/history/
http://en.wikipedia.org/wiki/Masi_Bicycles
Best een klote deal. Alberto Masi mag geen frames meer bouwen onder de naam Masi en Haro Bikes (de huidige eigenaar van het merk) misbruikt de achtergrond van het merk om - in mijn eigen onder de norm gebouwde - fietsen te verkopen.
http://www.masibikes.com/tab3.php
Ik zie nu dat de site veranderd is, eerder dit jaar werd er geschreven over de "legacy" van Faliero en ALberto Masi, die op dat moment al niks meer te maken hebben met het bedrijf.
Voor een echte Masi ga je hier naar toe, de oude werkplaats van Alberto in het Velodrome van Milaan. Ook vind je hier het verhaal van het merk Masi.
http://www.milano3v.com/history/
Moi?The Bassenator schreef:Na jaren met veel plezier op mijn eerste fixed gereden te hebben, was ik verliefd geworden op het stalen Masi Speciale Sprint frame. Wat bellen en mailen later, want Masi mag niet verkocht worden in EU. Nog een beetje zoeken naar leuke onderdelen en hij is -min of meer- klaar! Met nog bedankt aan Vanessa voor de tip van het zadel...
Graag gedaan

Erg mooi geworden!
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."
"Maybe this world is another planets hell....."
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Inderdaad strak die Specialized! Die hele Globe serie die ze nu hebben is eigenlijk wel erg goed gelukt. Mooie fietsen maken kunnen ze wel!
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Kijk bij je LBS voor een setje SKS Switchblades, die werken echt super met dit weer!mushroom schreef:hij rijd heerlijk! alleen met dit weer is het wat minder !
JJ
Mijn (droog weer) woon-werk fietsje

Frame: 61cm Union (dutch) "Randoneur" early seventies
Fork: WCW 6061 aluminum
Rims: Rigida DP18 36 hole (thanks to Andy Duncan from Cycle Works Utrecht)
Hubs: Miche Primato Pista
BB: Shimano traditional cup and cone type, asymmetrical 3S (121.5mm), used reversed
Crank: Shimano 170mm BCD 110 for triple chainring, milled down the offset for the inner chainring
Chainring: SR Sakae 44t BMX chainring red , 1/8" chain BCD 110 (mid 80's)
Cog: Surly 1/8" 17t
Headset: EPOCH
Chain: KMC Z510 1/8"
Front brake: Weinmann 605
Brake Lever: Cane Creek Crosstop
Handlebar: Satori Dali Bar 400mm with Deda black cork bar tape
Stem: Anonymous
Tires: Continental Sport Contact 700x28c
Pedals: Kyokuto Pro Vic
Toe Clips: MKS Super DEEP
Seatpost: Aluminum ATB 25.4x350 black
Saddle: Worn out San Marco Rolls Classic

Frame: 61cm Union (dutch) "Randoneur" early seventies
Fork: WCW 6061 aluminum
Rims: Rigida DP18 36 hole (thanks to Andy Duncan from Cycle Works Utrecht)
Hubs: Miche Primato Pista
BB: Shimano traditional cup and cone type, asymmetrical 3S (121.5mm), used reversed
Crank: Shimano 170mm BCD 110 for triple chainring, milled down the offset for the inner chainring
Chainring: SR Sakae 44t BMX chainring red , 1/8" chain BCD 110 (mid 80's)
Cog: Surly 1/8" 17t
Headset: EPOCH
Chain: KMC Z510 1/8"
Front brake: Weinmann 605
Brake Lever: Cane Creek Crosstop
Handlebar: Satori Dali Bar 400mm with Deda black cork bar tape
Stem: Anonymous
Tires: Continental Sport Contact 700x28c
Pedals: Kyokuto Pro Vic
Toe Clips: MKS Super DEEP
Seatpost: Aluminum ATB 25.4x350 black
Saddle: Worn out San Marco Rolls Classic
mArtin
www.utrechtfixedgear.nl
www.utrechtfixedgear.nl
Dank!Pharralf schreef:Mooie fiets!! Maar kan je ketting niet een schakeltje strakker??
Foto's zijn gemaakt na een eerste proefritje, ketting staat inmiddels een stuk strakker.
mArtin
www.utrechtfixedgear.nl
www.utrechtfixedgear.nl
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Nice! Zit je wel eens met je handen aan het einde van die bull horn? Anders een centimeter of drie er af zagen, dus net na de knik omhoog, dat ziet er mooier uit en je kunt dan je handen om het einde van het stuur vouwen, is af en toe een lekkere variatie op de andere positiesBike Boy schreef:Mijn (droog weer) woon-werk fietsje
[plaatje mooie fiets]

Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar kijken.JJ schreef:Nice! Zit je wel eens met je handen aan het einde van die bull horn? Anders een centimeter of drie er af zagen, dus net na de knik omhoog, dat ziet er mooier uit en je kunt dan je handen om het einde van het stuur vouwen, is af en toe een lekkere variatie op de andere posities
Ik woon in Wittevrouwen en gebruik deze fiets sinds kort (op droge dagen) als woon-werk fiets richting Bilthoven. Ik kom hierdoor dus niet vaak in de stad op dit fietsje.sedatif schreef:Ik heb m nog niet gezien in Utrecht, waar woon je?
Zo nu en dan een leuk tochtje met andere fixedgear rijders of een potje polo in Utrecht lijkt me wel leuk. Maar ik heb geen idee hoe groot te fixedgear community in Utrecht is en of daar een beetje animo voor is.
mArtin
www.utrechtfixedgear.nl
www.utrechtfixedgear.nl
Het lijkt me nu (bijna winter) niet het moment om nieuwe poging te ondernemen om Fixed Gear Utrecht van de grond te krijgen, maar in het voorjaar lijkt het me zeker de moeite waard om het nog eens te proberen. Ik wil tegen die tijd wel een website/forum in elkaar draaien en zo nu en dan een get-together initiëren.sedatif schreef:Er zijn er stiekem een boel, maar het is niet een groep zoals in rotterdam, amsterdam en arnhem. Wel jammer, heb wel ooit initiatief genomen, een jaar terug, maar de beloftes werden niet waargemaakt. Wellicht nog eens proberen?
mArtin
www.utrechtfixedgear.nl
www.utrechtfixedgear.nl