probleem met 20 mm dt swiss onyx voornaaf

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
pablow
probleem met 20 mm dt swiss onyx voornaaf

Bericht door pablow » ma sep 07, 2009 2:19 pm

Ik heb dus een probleem met me voornaaf nadat me fiets met het vliegtuig was vervoerd. In mijn voornaaf zit een soort buisje van binnen die dus loszit, ik weet niet of het echt een probleem is ofzo maar het is niet echt handig om me as erdoor te doen en eigenlijk moet ik de lagers aan de schijfkant ook vervangen maar ik weet de maten neit en weet niet hoe het te doen.
Afbeelding dat is de naaf met dat buisje wat er nu los in zit.
Na de vlucht stak dit ding
Afbeelding uit de doos, en ik heb ze dus met de doos zien gooien dus misschien dat het hierdoor komt?
Alvast bedankt
cheers=]
you can only be free when you have nothing to lose

New bike: UMF Hardy 2 2006

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma sep 07, 2009 2:24 pm

lagers vervangen alleen doen als je echt weet hoe en wat en met goed gereedschap

dat busje mot in je naaf dattie dat (spacer) buisje weer in lijn houd met de lagers..

ff vanuit de andere kant het buisje goed houden en dan het busje er weer in proppen ;)

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma sep 07, 2009 2:44 pm

Schijnbaar is het dus kapot (of in ieder geval zitten er nu dingen los die vast moeten zitten) door het gedrag van die medewerkers van de bagageafhandeling.

Dus even niks doen en lekker bellen met je reisverzeking of de vliegmaatschappij. Voor je het weet kan je iets vergoed krijgen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma sep 07, 2009 2:47 pm

en volgend jaar is de reisverzekering nog duurder..

ik snap het wel..maar als het niet echt kapot is waarom zou je het dan doen ?

maarja ..de helft heeft zijn niet gestolen camera dit jaar alweer gestolen opgegeven dussss maak niet zoveel meer uit

pablow

Bericht door pablow » di sep 08, 2009 4:49 pm

oke, dat wordt dus geen lagers vervangen voor mij ;p, nja ze houden het noch wel even uit. En bedankt=], ik deed eerst gewoon die cups erin zonder dat busje op ze plek te houden, ik zal het proberen. En volgens mij was de maatschappij niet aansprakelijk ofzo, ik weet ook niet hoe het zat eigenlijk.
cheers

boe

Bericht door boe » di sep 08, 2009 6:47 pm

hallo,
Dat buisje wat je los ziet zitten hoort los te zitten,het zorgt er namelijk voor dat de binnen schalen waar je as op rust niet naar binnen gedrukt worden.en dat je kogels gelijkmatig inslijten of beter gezegt polijsten.met het inpersen van de lagers is hij waarschijnlijk iets te strak gezet om dit soort klachten te voorkomen maar komt de levensduur niet ten goede.voor het vervangen :op de lagerschaal staat een code die de exacte maar aanduid.en mocht je in de buurt van groningen wonen kan ik je wel helpen met vervangen als je lagers hebt is het ongeveer tussen 10 en 30 min werk dus zo klaar.

pablow

Bericht door pablow » di sep 08, 2009 6:49 pm

k, bedankt=]
mja ik woon 300 km ofzo de andere kant op dus dat werkt niet. Anyways ik zal t gaan proberen=]
cheers 8)

Plaats reactie