We kunnen natuurlijk ook onze toevlucht nemen in het saboteren van Nard's fiets...

TBB
Moderators:JJ, Beheerders
@Willem12 (who else...willem12 schreef: Nard, ik mag graag een potje generaliseren, maar alleen over anderen, nooit over mezelf, dus voel ik me diep gekwetstdoor je opmerking over de singlespeed lifestyle. Tijdens de marathon, even de naam vergeten, in Duitsland, die ik singlespeed deed en jij met versnellings (!!), had je meer klasse.
Maar goed interval training en fartlek dus om in 5 weken te redden wat er te redden valt. Mijn tip: wordt (proef)lid van een toerfietsvereniging. De avonden worden snel korter terwijl de rijders barstensvol energie zitten en de steeds kortere ritten gaan compenseren door even te "vlammen". Gisteravond 60km gedaan waarvan 20km uit "even wachten tot iedereen weer aansluit" en de rest verdeeld in 10 sprints. Precies volgens je plan dus......grrrr...ik heb nog pijn in de poten...maar niet gelost!!
Goed punt, iets langere intervallen dus!willem12 schreef: @Nard
Ok, jij wil dus spcecifiek op die 60-90 seconden trainen. Maak er 120-180 sec van dan is het wat realistischer, jij doet die lange zandhellingen in 60 sec... Ik bedoelde met fartlek meer de letterlijke betekenis "vaartspel" oftwel train gevarieerd, hard/zacht alles door elkaar en zie het als spel. En nee, ik bedoel niet het feit dat je tijdens de wedstrijd aan me zat, maar dat je toen nog respect had voor het singlespeed marathonbiken. Maar bedankt voor het intiatief !!