Hoe train je voor het NKSS van 4-10?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » vr aug 28, 2009 6:24 pm

Zou een Hubert nog voor verrassend vuurwerk kunnen zorgen? (lees Nard kapot rijden)

We kunnen natuurlijk ook onze toevlucht nemen in het saboteren van Nard's fiets... :shock:

TBB

marten

Bericht door marten » vr aug 28, 2009 6:39 pm

Tall Boy Bram schreef:Zou een Hubert nog voor verrassend vuurwerk kunnen zorgen? (lees Nard kapot rijden)

We kunnen natuurlijk ook onze toevlucht nemen in het saboteren van Nard's fiets... :shock:

TBB
stiekum er versnellingen op bouwen zonder dat ie 't merkt? :D
/Marten

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr aug 28, 2009 6:50 pm

NKSS Winnen is zoooo 2008.

Ik ga voor

1: een heleboel plezier
2: zo goed en zo hard mogelijk fietsen.

En weet je, dat kan jij ook doen!

MarinTi

Bericht door MarinTi » vr aug 28, 2009 6:57 pm

Tall Boy Bram schreef:Zou een Hubert nog voor verrassend vuurwerk kunnen zorgen? (lees Nard kapot rijden)
TBB
Try yourself ;)

ott

Bericht door ott » vr aug 28, 2009 7:19 pm

dader schreef:Ik denk Nard dat jij gewoon wat langzamer moet gaan rijden, dan hoeven we ook niet te trainen en blijven we lekker met z'n allen in de comfortzone, heerlijk! ;)
:thumbsup:
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr aug 28, 2009 7:38 pm

Wat een reacties nu al! Zoals ik al schreef: praten over singlespeed, dat gaat de meesten erg goed af.

Een paar punten waar ik op wilde reageren en één iemand die een uitgebreider antwoord krijgt, in een aparte post, vanwege verregaande desinformatie en dus verbeternoodzaak. Wie? Het begint met een W...

Allereerst maar naar het waarom en het beoogde doel/resultaat?
Ten eerste vind ik het gewoon leuk om kennis te delen en daarover te discussiëren. Kennis van training heb ik de afgelopen jaren opgedaan door alles te lezen wat ik interessant vond en het geleerde te testen op mezelf en Mirre.

Doel is snellere singlespeeders! Ik wil niet langzamer gaan fietsen, of me aan anderssoortige (goed bedachte) vertragingsstrategieën onderwerpen. Tegenstand is goed! Tegenstand is leuk, ik verwelkom tegenstand. In je eentje hard fietsen is boring. :arms:

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr aug 28, 2009 7:52 pm

willem12 schreef: Nard, ik mag graag een potje generaliseren, maar alleen over anderen, nooit over mezelf, dus voel ik me diep gekwetst :cry: door je opmerking over de singlespeed lifestyle. Tijdens de marathon, even de naam vergeten, in Duitsland, die ik singlespeed deed en jij met versnellings (!!), had je meer klasse.

Maar goed interval training en fartlek dus om in 5 weken te redden wat er te redden valt. Mijn tip: wordt (proef)lid van een toerfietsvereniging. De avonden worden snel korter terwijl de rijders barstensvol energie zitten en de steeds kortere ritten gaan compenseren door even te "vlammen". Gisteravond 60km gedaan waarvan 20km uit "even wachten tot iedereen weer aansluit" en de rest verdeeld in 10 sprints. Precies volgens je plan dus......grrrr...ik heb nog pijn in de poten...maar niet gelost!!
@Willem12 (who else... :roll: )
Ten eerste: jij vind een flinke tets op je welgevormde, echter de laatste tijd slinkende, linker derriere van klasse getuigen van mijn kant? Vreemd, heel vreemd.

Dan over naar wat verbeterpuntjes. 8)

"intervaltraining en Fartlek dus"
Nee, 30-90 sec intervallen maximaal met 5 min rust en 2x20 min intervallen met 20 min rust. Elke training wordt in 'intervallen' uitgevoerd. De duur en intensiteit van die intervallen bepaalt het effect. Bovenstaande intervallen heb ik gekozen voor snel effect voor deze specifieke wedstrijd. 'Intervaltraining' an sich is dus niet specifiek genoeg en dekt de lading niet.
'Fartlek' wordt vnl door hardlopers gebruikt en behelst steeds wisselende intensiteiten tijdens 1 training. Ook niet wat ik hier bedoelde.

Dan als laaste: Hoewel ik trainingen met een groep zeker waardeer, zijn juist die trainingen vaak niet rustig genoeg danwel niet hard genoeg. In een groep doe je nooit 30 sec maximaal, met dan 5 min rust. Dan fiets je al snel niet meer in die groep... Effect van groep is dus juist vaak een betrekkelijk constant tempo zónder echte pieken en dalen. Prima training hoor, maar niet zeer specifiek voor dit NKSS.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr aug 28, 2009 9:04 pm

Pff, als de duitsers dit lezen worden we voorgoed geweerd van welk duits singlespeed feestje danook :shock:

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr aug 28, 2009 9:06 pm

Is er al een themesong?

http://www.youtube.com/watch?v=Vn29DvMITu4

Wahaha :lol:

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr aug 28, 2009 9:17 pm

Zal ik in m'n Kenny-shirt starten?
Afbeelding
:o
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr aug 28, 2009 9:29 pm

JJ schreef:Pff, als de duitsers dit lezen worden we voorgoed geweerd van welk duits singlespeed feestje danook :shock:

JJ
Aan 'De Duitsers', iconen van de singlespeed lifestyle: lighten up!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr aug 28, 2009 9:51 pm

@sph@ltdude schreef:Afbeelding
oh my god!!

JJ

willem12

Bericht door willem12 » vr aug 28, 2009 9:55 pm

Pfff,
Ik ga een paar uurtjes met de dochters naar "Hockey Republic" ook wel "Papa je houdt toch wel van me winkel" genoemd, en ik loop 20 posts achter, waarvan zelf een paar direct op de man. Heren toch....

@Nard
Ok, jij wil dus spcecifiek op die 60-90 seconden trainen. Maak er 120-180 sec van dan is het wat realistischer, jij doet die lange zandhellingen in 60 sec... Ik bedoelde met fartlek meer de letterlijke betekenis "vaartspel" oftwel train gevarieerd, hard/zacht alles door elkaar en zie het als spel. En nee, ik bedoel niet het feit dat je tijdens de wedstrijd aan me zat, maar dat je toen nog respect had voor het singlespeed marathonbiken. Maar bedankt voor het intiatief !!

@Steelboy
Ik voel me gevleid, maar zit jij hier niet een lift te versieren naar een ver oord ?

@JJ
Schnapsbijdrage. OK.

@Asphaltdude
Ik heb speciaal voor de NK van Di Luca een shirtje geleend, had hij toch over... :)

@All
Ik ga niet trainen voor het NK. Met Bastognarde, Hollange en Wasgau heb ik iets afwijkende trainingsdoelen.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za aug 29, 2009 12:21 pm

@All: ik weet een mooie training:

morgen ochtend half negen vertrek amersfoort
aankomst half 1 in Amersfoort

In de tussentijd een stukje touren in de buurt?

ik ben er bij :)

JJ

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za aug 29, 2009 12:47 pm

willem12 schreef: @Nard
Ok, jij wil dus spcecifiek op die 60-90 seconden trainen. Maak er 120-180 sec van dan is het wat realistischer, jij doet die lange zandhellingen in 60 sec... Ik bedoelde met fartlek meer de letterlijke betekenis "vaartspel" oftwel train gevarieerd, hard/zacht alles door elkaar en zie het als spel. En nee, ik bedoel niet het feit dat je tijdens de wedstrijd aan me zat, maar dat je toen nog respect had voor het singlespeed marathonbiken. Maar bedankt voor het intiatief !!
Goed punt, iets langere intervallen dus!

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za aug 29, 2009 12:50 pm

JJ schreef:@All: ik weet een mooie training:

ik ben er bij :)

JJ
Veel plezier.
Ik ben een RWP-marathon fietsen in Zierenberg! Wish me luck.

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » za aug 29, 2009 1:53 pm

@All: ik weet een mooie training:

ik ben er bij

JJ

Ga je dan een stukje crossen of over de weg?
Als je gaat crossen lijkt mij het wel leuk om te komen :arms:

willem12

Bericht door willem12 » za aug 29, 2009 2:57 pm

@JJ

Vertrek bij Singlespeed central ? Of kom je langs mijn huis :)

WdW
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za aug 29, 2009 3:35 pm

Ja, MTB. Ik kom langs de rotonde in Hoogland, dus... Kan ook langs je huis rijden als ik dat nog kan vinden...

Anders vertrek SSC idd :)

@Nard, Mirre en wie nog meer gaat rijden voor de cup: Luck!

JJ

didadunlop

Bericht door didadunlop » za aug 29, 2009 3:47 pm

ah jammer had ik eerder moeten weten was ik wel die kant op gekomen. Nu ga ik een lang rondje Uje doen..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » za aug 29, 2009 5:47 pm

Jelle, is het oke dat ik om 08:20uur bij jou ben :)

Rigard
Contacteer:

Bericht door Rigard » za aug 29, 2009 7:51 pm

JJ schreef:
@sph@ltdude schreef:Afbeelding
oh my god!!

JJ
they skil-ed kenny!

dader

Bericht door dader » za aug 29, 2009 9:26 pm

@sph@ltdude schreef:Zal ik in m'n Kenny-shirt starten?
Afbeelding
:o
Alleen als je als laatste binnenkomt. O'ja op "karakter" natuurlijk.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo aug 30, 2009 7:14 pm

Nou mensen, vandaag een ronde montferland gedaan op de SS (36-15, 26"), ik had er een 1 uur en 15 minuten voor nodig, excuses daarvoor, gister te veel bier gedronken (het studentenleven hakt er sowiezo in, je gaat er niet harder van fietsen). Ik heb 'm ooit in een dik uur kunnen rijden, op de SS. Ik denk dat je als getrainde SSer relatief weinig nadeel ten opzichte van geared hebt, al is track kennis wel een belangrijke factor op het technische, kronkelende parcour. Veel boomwortels, korte, felle klimmetjes, haakse bochten etc etc. Zéér SS-proof.

Een korte analyse, voor de liefhebber die toch niet kampioen gaat worden:

Met de GPS op m'n Nokia kreeg ik deze resultaten:

Afbeelding

Het ontbrak mij door het e.e.a. vandaag aan wat piekvermogen, waardoor ik aan het einde van de vele korte, maar stijle klimmen, bijna stil kwam te staan. Route ligt er wel een tikkie brak bij, hier en daar wat zandbakken en behoorlijk wat remkuilen, prima NKSS parcour dus.

Hier de GPS uitdraai op google earth, de ronde zit volgens mijn GPS op 25.08km. Start/End matchd met de camping 't peeske.

Afbeelding

Of ik er zelf bij ben met het NKSS weet ik nog niet, ik zit sowiezo zaterdag-op-zondag nacht op awakenings, theoretisch moet ik het kunnen redden, maar dat moet ik nog even bekijken, kampioen word ik er in ieder geval niet mee.
Ich Heisse Super Fantastisch!

JeroenK

Bericht door JeroenK » zo aug 30, 2009 8:01 pm

Maarre... gaat de hele route gereden worden?

Plaats reactie