Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di jun 16, 2009 10:31 pm

Aerial schreef:
Dennis Katinas schreef: Ik ga eerlijk gezegd niet zo af op curven, ben opzoek naar een bepaalde fibe. Dat kan soms met een highlight en een blackspot zijn hier en daar.
Daarnaast is blijft het moeilijk omdat iedereen zijn beeldscherm weer amders heeft getuned.
Ik snap niet goed wat vibe met curven te maken heeft. Natuurlijk hoeft niet elke foto een histogram met waarden van 0 tot 255 te hebben, dat hangt van de situatie af. Naar mijn gevoel echter ontbreekt er in die eerste foto diepte, deze zou je er gemakkelijk in krijgen door je zwartpunt een paar stappen naar rechts op te schuiven. Nu is er geen enkele pixel puur zwart terwijl dat bv in dat zand wel zou mogen.
Juist, op die fiets, bedankt voor je input. Bedoel je dit ongeveer? Ik heb de curve ongeveer op 10 punten heel fijntjes getuned, ik was toch bezig zullen we maar zeggen.

AfbeeldingAfbeelding

naja, nauwelijks waar te nemen op zo'n kleine foto, maar goed, als goed kijkt dan zie je dat op de rechter foto de zwarten iets donkerder zijn en dat bijvoorbeeld de groentinten ook iets lichter zijn. Het zand kwam inderdaad wat 'mattig' over.

Ik ben daar momenteel wat mee aan het testen/prutsen. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik in dit geval mooier vind. Nogmaals bedankt voor de tip.

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » wo jun 17, 2009 9:42 pm

Eéntje van de Ster Elektro Tour van vandaag.....

Niet Dirty, maar wel leuk om te fotograferen!

Afbeelding

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo jun 17, 2009 9:58 pm

:thumbsup:

Timmos

Bericht door Timmos » wo jun 17, 2009 10:12 pm

die heeft kuiten.

Waar was dat ergens m.? * net gezien op je blog *
Niet spotten op volkel haha.
Laatst gewijzigd door Timmos op wo jun 17, 2009 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » wo jun 17, 2009 10:17 pm

Gaat denk ik niet zo snel door het gras :lol: 8)

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » do jun 18, 2009 5:49 am

@Timmos:
Zometeen weer naar 't werk he.... Spotters uitlachen die aan de andere kant van 't hek staan... Gisteren werd er echt al veel gevlogen. We kregen zelfs een klacht binnen (die gozer had een verkeerd nummer) en vertelde ons dat ze bijna de schoorsteen van z'n dak vlogen..!! Haha!!

@Katinas:
Ja, een raar gezicht he, hah..! Die gasten pikken iedere millimeter mee om de kortste bocht te pakken... Ze gaan wel hard!

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do jun 18, 2009 7:30 am

@DennisKatinas: frustrerend als mensen denken dat je foto nep is. Zo heb ik vorig jaar ofzo een foto gemaakt van Jeremy @BPG op de dirts. Flitser op statief tussen de dirts en als achtergrond een schitterende rood-blauwe avondlucht. Kreeg continue de reactie dat de foto geshopt was en dat de rijder erin geplakt is. Wellicht wel iets te veel flits gebruikt maar absoluut 100% echt!
Heb hier de foto zo even niet maar wellicht dat ik hem er binnenkort even bij post.

Eerst vakantie, overmorgen vertrekken naar Zweden. Camera uiteraard mee. Het is nogal een actieve mountainbike omgeving waar we naartoe gaan dus wellicht kan ik mijn stock mountainbikefoto collectie eens aanvullen. Heb daar al regelmatig vraag naar gehad, foto's van mountainbikeactiviteiten maar dan niet in wedstrijdverband en vooral heel veel omgeving. Ik ga mijn best eens even doen. Zelf uiteraard ook de fietsen mee. ZIN IN!

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » do jun 18, 2009 8:17 am

Arnetteman schreef:@DennisKatinas: frustrerend als mensen denken dat je foto nep is. Zo heb ik vorig jaar ofzo een foto gemaakt van Jeremy @BPG op de dirts. Flitser op statief tussen de dirts en als achtergrond een schitterende rood-blauwe avondlucht. Kreeg continue de reactie dat de foto geshopt was en dat de rijder erin geplakt is. Wellicht wel iets te veel flits gebruikt maar absoluut 100% echt!
Heb hier de foto zo even niet maar wellicht dat ik hem er binnenkort even bij post.

Eerst vakantie, overmorgen vertrekken naar Zweden. Camera uiteraard mee. Het is nogal een actieve mountainbike omgeving waar we naartoe gaan dus wellicht kan ik mijn stock mountainbikefoto collectie eens aanvullen. Heb daar al regelmatig vraag naar gehad, foto's van mountainbikeactiviteiten maar dan niet in wedstrijdverband en vooral heel veel omgeving. Ik ga mijn best eens even doen. Zelf uiteraard ook de fietsen mee. ZIN IN!
Haha ja dat zijn rare situaties, grappig man! Jeremy is ook net zo'n cartoon figuur dus dan is het helemaal lastig verdedigen :angelnot: (sorry J)

Enjoy Zweden! Moet erg mooi zijn daar, ben benieuwd hoe de foto's worden.

Timmos

Bericht door Timmos » do jun 18, 2009 9:56 am

@tilly. middenpeel weg was niet normaal druk. Maar alles is afgesloten kwa spottersplekken hoe grappig. Vandaag is spottersdag op basis zelf ten minste vertelde een gozer daaro.

off topic maar weer.

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » di jul 07, 2009 8:45 pm

Wiggy..!

Afbeelding

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » do jul 09, 2009 10:43 am

Vraagje: koopt iemand zijn camera's en flitsers etc bij een groothandel of direct bij de fabriekant ipv in de winkel? Of zijn de dealers teveel beschermt?

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » do jul 09, 2009 10:48 am

Dennis Katinas schreef:Vraagje: koopt iemand zijn camera's en flitsers etc bij een groothandel of direct bij de fabriekant ipv in de winkel? Of zijn de dealers teveel beschermt?
Dealers zijn goed beschermt. Ik koop wel e.e.a bij importeur, maar geen camera's/lenzen/flitsers helaas.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di jul 14, 2009 12:55 pm

Ik ben het zat.....dat gezeul en geklooi met mijn Lowpro Computrekker AWPlus.
Ok, ik heb dan al mijn gear bij me maar wat heb ik nou eigenlijk nodig bij een beetje standaard shoot.

Juist, ik ben dus op zoek naar een handzame tas.

Wat moet erin kunnen tijdens een MTBshoot:
- Nikon D300 met Grip
- Tamron 17-50
- Sigma 50-150
- SB600 flitser
- klein oranje Lowepro hoesje voor 2 filterdoosjes, evt. filterhouder van Cokin en poetsdoekje

Het zou ook makkelijk zijn als er een klein statief (zo'n ding van 1m hoog uitgeklapt) aan kan hangen.

De tas moet eigenlijk geen rugtas zijn, eerder een schoudertas. Makkelijk van mijn rug/schouder af te halen en snel te openen.

Merk maakt me niet uit, als hij maar handig, praktisch en niet lelijk is.
Wie heeft DE tip voor me, waar te koop en voor hoeveel? Meestal check ik bij Konijn, Kamera Express en Pro!Trade. Ik kan daar nu ook kijken maar wellicht zijn jullie de gebruikers met ervaring.

alain

Bericht door alain » di jul 14, 2009 2:07 pm

http://www.crumpler.nl/?categroy=Photo_ ... category=3

Verschillende modellen in diverse maten,
daar zal wel iets tussen zitten qua grootte dat je zoekt.
De kwaliteit is ook top (al jaren een laptopzak in gebruik).

k@tze

Bericht door k@tze » di jul 14, 2009 5:36 pm

@Arnetteman,

ik denk dat je idd niet aan een schoudertas en toploader ontkomt. iets in de trant van;
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... black.html

of een beetje groter en ook handiger voor een statief op te leggen;
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... black.html

crumpler is idd erg mooi en sterk, maar ze hebben een vervelende flap die je elke keer in de weg zit als je iets uit de tas moet pakken wanneer je hem om hebt.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jul 15, 2009 12:14 am

Het gaat toch een Kata 3N1-10 worden. Compact, te dragen als rugtas en schoudertas en ziet er gewoon cool uit. [/quote]

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jul 29, 2009 7:15 pm

Arnetteman schreef:Het gaat toch een Kata 3N1-10 worden. Compact, te dragen als rugtas en schoudertas en ziet er gewoon cool uit.
Heb ik ook, maar dan volgens mij de 30 uitvoering; prima ding!!!
Niet DE ideale tas maar het komt in de buurt met wat custum aanpassingen van mijn kant.
Als je me nou tijdens het NK had aangesproken had je hem even kunnen bekijken ;) :angelnot:

dussssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jul 29, 2009 7:16 pm

Kijk & geniet!

dusssssssss©
DE site

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » wo jul 29, 2009 7:25 pm

BOSS schreef:Kijk & geniet!

dusssssssss©
Die site heb ik twee dagen geleden nog zitten aanbidden, echt prachtige foto's. Puur.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jul 29, 2009 10:32 pm

Paar jaar geleden eens een item gezien bij Mart Smeets geloof ik over deze fotograaf en foto's. Erg mooi, erg fraai, erg bijzonder, erg alles. Enig idee welke camera's hij heeft gebruikt? Zal wel even zoeken op zijn site.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jul 29, 2009 10:34 pm

BOSS schreef:
Arnetteman schreef:Het gaat toch een Kata 3N1-10 worden. Compact, te dragen als rugtas en schoudertas en ziet er gewoon cool uit.
Niet DE ideale tas maar het komt in de buurt met wat custum aanpassingen van mijn kant.
Als je me nou tijdens het NK had aangesproken had je hem even kunnen bekijken ;) :angelnot:
dussssssssss©
Als je goed had opgelet had je kunnen zien dat ik hem op mijn rug had toen ik langs je liep. Maar ben toch wel benieuwd naar jouw custom aanpassingen (neem aan iets meer dan de vakindeling van het hoofdvak). Ik zeg...foto's plaatsen?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jul 31, 2009 11:55 am

Arnetteman schreef:Paar jaar geleden eens een item gezien bij Mart Smeets geloof ik over deze fotograaf en foto's. Erg mooi, erg fraai, erg bijzonder, erg alles. Enig idee welke camera's hij heeft gebruikt? Zal wel even zoeken op zijn site.
4x5" en volgens mij een Linhof Master Technika 2000

dussssssss©
DE site

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » vr jul 31, 2009 10:36 pm

Bij de foto bookmarks...watched & learned...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za aug 01, 2009 6:01 am

Arnetteman schreef:
BOSS schreef:
dussssssssss©
Als je goed had opgelet had je kunnen zien dat ik hem op mijn rug had toen ik langs je liep. Maar ben toch wel benieuwd naar jouw custom aanpassingen (neem aan iets meer dan de vakindeling van het hoofdvak). Ik zeg...foto's plaatsen?
Meer aan de buitenkant, bevestiging voor de monopod gemaakt en een extra "vak" eraan gefrut voor het regenpak en wat eten. Maar wederom: je had het in Noorbeek kunnen zien...........:lol: :angelnot: ;)

dusssssssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za aug 01, 2009 11:02 am

Op zich heeft onderstaand filmpje weinig met fotografie van doen zou je zeggen, toch vind ik van wel. Veel losstaande takes uit de film zijn prachtige foto's op zich.

Mooi gedaan!

Pike Peak climb

dusssssssssss©
DE site

Plaats reactie