ketting op ss dirtbike met bmx blad...
Moderator:Beheerders
Ik heb een probleempje.
ben een dirtbike aan het bouwen. Hierop zit een bmx 3piece crank met bmx tandwiel.
Ik wil mijn bike single speed opbouwen. Nu heb ik een standaard mtb ketting en een mtb tandwiel (uit een casette) gemonteerd en dat werkt dus niet. Het tanwiel voor heeft geen grip op de ketting.
Als ik een bmx ketting zou monteren verwacht ik dat datniet zal gaan met het mtb tandwiel op het achterwiel.
vraag: Is het mogelijk om een bmx tandwiel te monteren op een mtb naaf (met ss kit ofzo)? En waar kan ik dat kopen/bestellen.
Graag reactie, want verder is mijn bike af en wil graag fietsen...
groet, Stefan.
ben een dirtbike aan het bouwen. Hierop zit een bmx 3piece crank met bmx tandwiel.
Ik wil mijn bike single speed opbouwen. Nu heb ik een standaard mtb ketting en een mtb tandwiel (uit een casette) gemonteerd en dat werkt dus niet. Het tanwiel voor heeft geen grip op de ketting.
Als ik een bmx ketting zou monteren verwacht ik dat datniet zal gaan met het mtb tandwiel op het achterwiel.
vraag: Is het mogelijk om een bmx tandwiel te monteren op een mtb naaf (met ss kit ofzo)? En waar kan ik dat kopen/bestellen.
groet, Stefan.
-
Re: ketting op ss dirtbike met bmx blad...
Een mx66 tandwieltje kost een paar euro en heeft hogere tanden. Ze zijn niet extra dik, dus je kan ze met een derailleur en een bmx ketting gebruiken. De BMX ketting heeft meer speling en maakt misschien iets meer herrieDusko schreef:Ik heb een probleempje.
groet, Stefan.
/Marten
Nieuw tandwiel hoef je eigenlijk helemaal niet te kopen. Je BMX tandblad vooraan is te breed voor een smalle 3/32" ketting (oftewel jouw MTB-ketting). Als je nu een dikkere 1/8" ketting (jouw BMX-ketting) gebruikt zal het kransje achter gewoon wat ruimt over hebben, maar dat werkt gewoon zonder problemen.
Waste of money, koop gewoon het shimano DX kransje en spaar 32 euro uit. Of spendeer de 30 euro aan een roestvrij stalen Chris King kransje.krot-racer schreef:http://www.bike2build.nl/product/details/number/FW0001
Mogelijk rij je een 9speed ketting en op een 3/32" bmx kettingblad zal dat een beetje dunnetjes zijn. DMR maakt bmx kettingbladen die 9 speed kettingen kunnen hebben. Of koop een 1/8" goedkopere BMX ketting.
-