




dussssssss©
Moderators:JJ, Beheerders
MavErik schreef: Alleen, is dat voorwiel nou radiaal gespaakt of zie ik het niet goed?
Dit is wel zo omgeveer het lullligste wat er is, BOSS koopt een superduur duits snelheidswonder en iedereen begint te miepen over het voorwiel...maar i.d.d. zelfs wijlen Sheldon Brown heeft er een mening over:Steelboy schreef: Alleen dat voorwiel idd??
Ik ben zeker dat er een duitser te vinden is die alles "quatsch" vindt en dit wiel 100% zal verdedigen...toch?Sheldon Brown schreef: Radial spoked (cross 0) wheels have the spokes going straight out from the hub. This pattern is only suitable for front wheels that don't use hub brakes. They are very cool-looking, and are often a good choice for the ultimate in performance, because they are slightly lighter and, in theory, may have a very slight aerodynamic edge.
Wheels with hub brakes and drive wheels should never be radially spoked. Due to the near perpendicular angle of the spoke to the hub's tangent, any torque applied at the hub of a radial spoked wheel will result in a very great increase in spoke tension, almost certainly causing hub or spoke failure.
Dat soort ideeën zou hij je tegen moeten beschermen. Dat kan nooit jouw verantwoording zijn.BOSS schreef: De wielen die er af importeur bijzaten vond ik niks, ik heb dus een setje laten spaken en riep kan het voorwiel radiaal. Dat kon wel volgens de LBS...............
In m'n Santos met Firmtech velgremmen heb ik het ook, omdat het er mooi uitziet en daar werkt het perfect............maar de vorm mag natuurlijk nooit ten koste gaan van de functie.GTLTS schreef:prachtige fiets zeg!
En zo'n radiaal gespaakt wiel is stiekem toch wel heel mooi. Function follows form
Je bedoelt die jongen met die gelige(volgens mij) bril. Die heeft me idd overtuigt voor wat betreft de techniek achter het frame en de wijze waarop het gemaakt is. Goed verhaal waar geen speld tussen te krijgen was.Gène schreef:Je bent niet toevallig naar de Bikemotion beurs geweest afgelopen najaar? Die Rotwild vertegenwoordiger was daar een flinke loftrompet aan het toeteren over zijn merk. Ik moet zeggen, het ziet er ook erg nice uit. Misschien dat die vertegenwoordiger je heeft weten te overtuigen?
Standaard afmontage, of custom?
mzzl
Gène
Wat ook werkt is een plastic fles openknippen en aan je demper tie-wrappen. Ziet er niet echt high-end uit, maar het werkt wel.BOSS schreef:Iemand enig idee waar ik zo'n klein(5-10cm) opzetspatbordje kan kopen om de demper wat schoon te houden?
Het idee is om hem te bevestigen aan de verbinding van de 2 staande achtervorken; derde foto.
dusssssss©