Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
- Arnetteman
- Arnetteman
Alleen vanwege de vormgeving zou ik hem al willen hebben.
http://www.fotoapparatuur.nl/Artikelen/ ... sign/4168/
Helaas nog niet in productie, wie weet gaat dit nog gebeuren.
Ik hoop het!
http://www.fotoapparatuur.nl/Artikelen/ ... sign/4168/
Helaas nog niet in productie, wie weet gaat dit nog gebeuren.
Ik hoop het!
Ter Inlichting :
canon komt met een nieuwe Full sensor Sport camera tervangning van de mark III
gullie weet het niet van mij.....
canon komt met een nieuwe Full sensor Sport camera tervangning van de mark III
gullie weet het niet van mij.....
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
Er zijn inmiddels meer merken die volgens hetzelfde concept compacts maken trouwens.Arnetteman schreef:hmmm, denk dat ik het met SIgma toch gewoon bij de objectieven hou. Binnenkort waarschijnlijk een compact aanschaffen, dat wel, maar dan de paar pagina's eerder door Boss gepresenteerde Olympus Mju 1030 SW. Volgens mij een prima camera voor onderweg op de mountainbike.
dusssssss©
- Arnetteman
Klopt, ben er achter gekomen.
Olympus heeft een vrij uitgebreid segment met als opvolger van de 1030 de 6000.
Daarnaast hebben Canon en Panasonic ook dergelijke camera's.
Maar voor mij is het eigenlijk wachten tot Nikon met iets moois komt.....zoals de Coolpix Extreme.
Tot die tijd zal het waarschijnlijk toch een Olympus SW 6000 worden.
Olympus heeft een vrij uitgebreid segment met als opvolger van de 1030 de 6000.
Daarnaast hebben Canon en Panasonic ook dergelijke camera's.
Maar voor mij is het eigenlijk wachten tot Nikon met iets moois komt.....zoals de Coolpix Extreme.
Tot die tijd zal het waarschijnlijk toch een Olympus SW 6000 worden.
- Arnetteman
haha, emotie is ook moeilijk te zien op een forum maar ik bedoelde het ook een beetje sarcastisch ofzo....omdat ik met Nikon fotografeer.zonoskar schreef:Een Nikon P&S camera heeft mij nooit kunnen overtuigen, dus ik snap niet waarom je daarop zou wachten. De P&S camera's van Canon en Panasonic zijn altijd een stuk beter geweest, zeker qua menu, bediening, snelheid, maar vaak ook qua beeld (lens) en ruis prestaties.
Tuurlijk zou ik best een Panasonic of zelfs een Canon kunnen overwegen. Geen probleem hoor. Ik vergelijk gewoon een en ander met elkaar en de camera die het beste aan mijn eisen voldoet en qua prijs ook nog eens erg gunstig is die wordt het uiteraard.
En waarom zou Nikon niet eindelijk met een goede compact komen in vergelijking tot Canon en Panasonic e.d.? Zeker nu Canon toch ook eindelijk met een Full Frame DSLR sports Body (volgens insiders *kuch...Plons....Kuch dan)

Rugzakvraag!!!
Met wat voor rugzak fietsen jullie als je wat fotoapp. meeneemt.
Ik wil meenemen:
5D zonder booster
-28mm
-50mm
-85mm
-2 pocket wizards
-Gorillapod
-en soms een flitsje
En de gebruikelijk tools voor de bike, 2 biba's, co2 pomp + 2 patronen. Eten en een regenjekkie/windstopper.
Ik zat te denken aan een Vaude Bike alpin air van 25 liter.
De body en 2 lenzen stop ik dan in een Lowepro topload en de andere lens los in een lenspouch, de rest in wikkeldoeken oid.
Zal dat gaan werken en/of hebben jullie andere suggesties?
De keuze van de Vaude komt voort uit het feit dat ik al met de kleinere versie rij en deze erg comfortabel op je rug zit. Die Lowepro rugtassen zijn leuk maar zijn: A; zwaar en B; zitten ze voor geen meter.
dusssssssss©
Met wat voor rugzak fietsen jullie als je wat fotoapp. meeneemt.
Ik wil meenemen:
5D zonder booster
-28mm
-50mm
-85mm
-2 pocket wizards
-Gorillapod
-en soms een flitsje
En de gebruikelijk tools voor de bike, 2 biba's, co2 pomp + 2 patronen. Eten en een regenjekkie/windstopper.
Ik zat te denken aan een Vaude Bike alpin air van 25 liter.
De body en 2 lenzen stop ik dan in een Lowepro topload en de andere lens los in een lenspouch, de rest in wikkeldoeken oid.
De keuze van de Vaude komt voort uit het feit dat ik al met de kleinere versie rij en deze erg comfortabel op je rug zit. Die Lowepro rugtassen zijn leuk maar zijn: A; zwaar en B; zitten ze voor geen meter.
dusssssssss©
Misschien heb je hier wat aan: http://www.pinkbike.com/news/dakine-ape ... -2009.html
Het gaat over een tas voor fotomakers, heb de tekst verder niet gelezen
Het gaat over een tas voor fotomakers, heb de tekst verder niet gelezen

Ik wilde vorig jaar een mooi shot maken van mijn schoonzus op Tourmalet, dus dat hele kreng opgefietst met D80 + 70-200 in rugzak en ben dus helaas ervaringsdeskundige. Een 70-200 2.8 in wikkeldoeken in een Lowe wandelrugzak is 100% garantie op rugpijn. Je moet iets nemen waarbij de harde cameraonderdelen je rug niet irriteren tijdens fietsen. Ik zie geen 70-200 in je lijst staan, dus alles is max 10-15cm groot. Dan kun je i.d.d. een gewone rugzak nemen en alles in doeken/fleece wikkelen. Maar het gewicht gaat wel een rol spelen; de rugzak gaat hangen. Zoek dus een rugzak met voldoende interne stijfheid om dit te corrigeren. De standaard fietsrugzakken zijn ontworpen voor een volume/massa verhouding van regenjacks, reserve shirts en niet voor zware foto-onderdelen. Kijk ook naar de Ergon BD rugzak, die staat verder van de rug af.BOSS schreef:Rugzakvraag!!!
....De body en 2 lenzen stop ik dan in een Lowepro topload en de andere lens los in een lenspouch, de rest in wikkeldoeken oid.
dusssssssss©
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
...er zijn natuurlijk geschiktere rugzakken te vinden op het net, maar een Deuter TransAlpine 25 doet het wat mij betreft goed. Lowe toploader voor body, lens 17-55 onderin en een tweede lens 10-20 in handdoek gewikkeld er bovenop met een flitsertje. Je kunt daarnaast nog een 2,5l waterzak en al het andere fietsspul meenemen. Vorig jaar rondom het Gardameer meegenomen, zit prima en kan geen kant op.
@BOSS, voor jouw hoeveelheid zou ik een grotere rugzak pakken, 30l ?

@BOSS, voor jouw hoeveelheid zou ik een grotere rugzak pakken, 30l ?

De iPhone, zie hier voor meer info. (oke wel alleen voor dslr'sTimmos schreef:Ben opzoek (of iemand die tip heeft) naar een afstandsbediening (zo simpel mogelijk) voor een canon digitale camara. (geen spiegelreflex)
Iemand tips of site
En heb je er nog iets speciaals voor nodig?
Zo simpel mogelijk...........Jurriaan schreef:De iPhone, zie hier voor meer info. (oke wel alleen voor dslr'sTimmos schreef:Ben opzoek (of iemand die tip heeft) naar een afstandsbediening (zo simpel mogelijk) voor een canon digitale camara. (geen spiegelreflex)
Iemand tips of site
En heb je er nog iets speciaals voor nodig?
Overal een een Ibook aan je SLR hangen vind ik verre van eenvoudig.......volgens mij koop je voor 3 tientjes een IR ab voor de 400D etc. echter beperkt tot een bereik van een meter of 5.
dusssssssss©