FIXXXED AMSTERDAM

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma apr 27, 2009 5:43 pm

@Alper: Is echt iedereen op de bon geslingerd en wat was de aanklacht?

Kunnen dus nog wat boetes gaan verwachten zondag en maandag en mijn paspoort is net verlopen. :lol:
AMSTERDAM FIXXXED WEST SIDE!

blix

Bericht door blix » ma apr 27, 2009 6:45 pm

Formula track hubs

Iemand ervaring mee? Zit eraan te denken om een wielensetje te bestelen, en ze worden op deze hubs gebouwd. Kan er zelf niet al teveel info over vinden, iemand toevallig ervaring mee?

Dank.

Malle T
Contacteer:

Bericht door Malle T » ma apr 27, 2009 6:53 pm

Fresh Jehl schreef:@Alper: Is echt iedereen op de bon geslingerd en wat was de aanklacht?

Kunnen dus nog wat boetes gaan verwachten zondag en maandag en mijn paspoort is net verlopen. :lol:
Ach nee, slechts 4 man/vrouw een boete opgelopen wegens rijden door rood licht. Dat was het. Niet spannender maken dan het is. Ook maar 3 crashes dus al met al een gezapig feestje.

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » ma apr 27, 2009 7:31 pm

@ Blix: Ik rijd nu met Formula DF naven, ze zijn minder snel dan de naven die in mijn charge dish setje zitten. Dit kan ook komen omdat mijn formula naven nogal wat regen en zand hebben gezien. Zat er over te denken om ze eens open te halen en te cleanen+smeren.

Owh en je weet dat ik ondanks dat ik het gevoel heb dat ze wat minder snel zijn, niet minder snelheid heb, ze rijden echt prima.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma apr 27, 2009 7:53 pm

De naven die in de Charge fietsen zitten zijn ook van Formula. Maar ook Formula heeft natuurlijk verschillende types en kwaliteiten. Neem de TH5x serie, die heeft de betere lagers.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma apr 27, 2009 7:53 pm

Malle T schreef:
Fresh Jehl schreef:@Alper: Is echt iedereen op de bon geslingerd en wat was de aanklacht?

Ach nee, slechts 4 man/vrouw een boete opgelopen wegens rijden door rood licht. Dat was het. Niet spannender maken dan het is. Ook maar 3 crashes dus al met al een gezapig feestje.
Ow, maar dat valt reuze mee! :arms:

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » ma apr 27, 2009 7:55 pm

JJ schreef:De naven die in de Charge fietsen zitten zijn ook van Formula. Maar ook Formula heeft natuurlijk verschillende types en kwaliteiten. Neem de TH5x serie, die heeft de betere lagers.

JJ
Weet jij toevallig ook of ik die naven 'gemakkelijk' kan schoonmaken en smeren? Misschien nog tips? Heb al wel ervaring met balhoofd, trapas en trapper lagers, maar nog nooit een naaf open gemaakt.

blix

Bericht door blix » ma apr 27, 2009 8:01 pm

Thanks janus & JJ.

Het gaat trouwens om *dit* wielen setje, de specificaties van de naven zijn nogal wazig, even een mailtje sturen dus.

(het gaat trouwens over het onderste setje, de h+son's)

Malle T
Contacteer:

Bericht door Malle T » ma apr 27, 2009 8:08 pm

Fresh Jehl schreef:Ow, maar dat valt reuze mee! :arms:
Nee het wordt pas echt leuk in Berlijn tijdens het EK daar nemen ze gelijk je fiets in als ze (de wouten) zien dat je "fixed" rijd.

Ik ga met de racefiets die ik morgen koop voor mij geen fixed meer voor je het weet beginnen die wouten hier ook met dat soort akties. ;)

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma apr 27, 2009 8:41 pm

Malle T schreef:
Fresh Jehl schreef:Ow, maar dat valt reuze mee! :arms:
Nee het wordt pas echt leuk in Berlijn tijdens het EK daar nemen ze gelijk je fiets in als ze (de wouten) zien dat je "fixed" rijd.

Ik ga met de racefiets die ik morgen koop voor mij geen fixed meer voor je het weet beginnen die wouten hier ook met dat soort akties. ;)
sssssssst, misschien leest de popo wel mee ;)

Die Fixed Gear trend waait volgend jaar wel weer over en kunnen we weer heerlijk anoniem fixed rijden en veel goedkoop wegkopen op Marktplaats.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma apr 27, 2009 9:17 pm

sunaj-janus schreef:
JJ schreef:De naven die in de Charge fietsen zitten zijn ook van Formula. Maar ook Formula heeft natuurlijk verschillende types en kwaliteiten. Neem de TH5x serie, die heeft de betere lagers.

JJ
Weet jij toevallig ook of ik die naven 'gemakkelijk' kan schoonmaken en smeren? Misschien nog tips? Heb al wel ervaring met balhoofd, trapas en trapper lagers, maar nog nooit een naaf open gemaakt.
Wat ik al zei, de TH5x serie heeft de 'betere' lagers, namelijk cartridge lagers. De TH3x serie heeft de traditionele losse kogel lagers. Niet dat dat per definitie slechter is (Shimano gebruikt ze niet voor niets al sinds jaar en dag en lijkt er voorlopig ook niet mee te stoppen) maar de kwaliteit hangt af van de afwerking van de naaf/lager schalen en vooral ook van de afdichting. Die is bij de TH3x serie niet optimaal. Niet gek want ze worden ook beschreven door Formula als Track naven, en die hebben niet veel afdichting nodig over het algemeen. De TH3 kun je dus heel makkelijk loshalen, nieuwe kogels en vet geven en weer dicht maken. Zolang je die rijdt zonder speling zullen ze het gerust een hele tijd volhouden, ze hebben in de regel alleen iets meer onderhoud nodig. De Cartridge lagers kun je eventueel nieuw vet geven door de afdichtings lipjes eraf te wippen, de afdichting wordt hier op de regel alleen niet echt beter van. Ik zou zulke naven dan ook afrijden tot ze speling hebben en daarna de lagers vervangen, dat is over het algemeen niet een echt kostbare zaak. Bij losse korgel naven ervoor zorgen dat de boel na onderhoud speling vrij is maar vooral niet te strak staat afgesteld. Zoiets..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Vanessa
Contacteer:

Bericht door Vanessa » di apr 28, 2009 12:22 pm

Hey Alper!

:D
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."

FrankTheTank

Bericht door FrankTheTank » di apr 28, 2009 7:01 pm

Iemand zin in olympisch vanavond?

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » di apr 28, 2009 8:17 pm

@Frank: Had me effe gesmst! :) Iemand voor morgenavond, of wordt het bierslempen en hossen?

blix

Bericht door blix » di apr 28, 2009 9:46 pm

Same here!

Heeft er iemand nog een <44t Chainwheel liggen voor een Shimano 600 crank? (130MM)

Eventueel ruilen tegen een 44t of een 52t, of een mooi prijsje.

Vanessa
Contacteer:

Bericht door Vanessa » di apr 28, 2009 10:29 pm

Morgenavond wordt het Qnacht in Den Haag!
||Vanessa||

Shame

Bericht door Shame » wo apr 29, 2009 10:37 am

Dag mannen (en dames) Komen jullie komende zaterdag ook naar de Cinellicat in ons mooie Eindhoven?! Er komen al een hoop mensen uit Rotterdam, Den Haag, Arnhem en Utrecht. Zou mooi zijn als Amsterdam ook vertegenwoordigd is!!

Afbeelding

Vanessa
Contacteer:

Bericht door Vanessa » wo apr 29, 2009 12:25 pm

Ik ben zaterdag helaas niet in de gelegenheid om te komen. Zou graag eens een Alleycat willen meemaken!
Ik ben wel in het zonnige zuiden Maastricht, maar ja....
Ik geloof dat Pier wel gaat!
||Vanessa||

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » wo apr 29, 2009 3:18 pm

Zaterdag ga ik niet redden, maar ik beloof dat ik er de volgende keer bij ben in Eindhoven. Pak zondag de Alleycat in Utreg en maandag die van Amsterdam.

@ Pier: Ga jij zondag nog? Afspreken op het station?

blix

Bericht door blix » wo apr 29, 2009 7:24 pm

Helaas moet ik (ook) werken, was er maar al te graag bijgeweest.

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » vr mei 01, 2009 2:27 pm

Iemand in voor een stukje rijden vanavond?

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » vr mei 01, 2009 3:03 pm

@ Jehl, erg veel zin zelfs.

blix

Bericht door blix » za mei 02, 2009 8:49 am

Gaat er vanavond nog mensen?

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » za mei 02, 2009 10:58 am

@Blix: Ben overdag al rijden, een gewoon ordinair toertochtje, maar bij genoeg animo haak ik vanavond graag in op het Olympisch Stadion

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma mei 04, 2009 10:34 am

@Pier: Wat k*t van je voorvork man.

Mochten er Amsterdam FiXXXies mee doen aan de Alleycat van vanavond. Pepe en ik hebben om 18:15 afgesproken bij de pontjes achter CS. Half zeven aanwezig op koerierstersplein, start is 19:00 sharp...

Plaats reactie