waarom specialized!
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Berichten:584
- Lid geworden op:vr jan 12, 2007 10:46 am
- Locatie:nijmegen
Hoe komt het dat specialized zo populair is in nl. Werd zo wat uitgelachen in het buitenland. Heb een tijdje een stumjumper gehad, lekker fietsje. Maar nu een liteville.
Wereld van verschil maar zelfde kosten. Er zijn toch zat andere, misschien wel betere merken?
Wereld van verschil maar zelfde kosten. Er zijn toch zat andere, misschien wel betere merken?
Dus de modale kaaskop heeft een mening??Pino schreef:Omdat ze een verende fiets hebben die niet veert.
Essentieel voor de modale kaaskop.

Ik dacht dat ze allemaal Specialized kopen, omdat ze allemaal Specialized kopen

-
- Berichten:584
- Lid geworden op:vr jan 12, 2007 10:46 am
- Locatie:nijmegen
Waarom niet alle twee (zowel een Epic als Hardtail) of word je dan geklasseerd als boven modaal?zonoskar schreef:Ik dacht dat de modale kaaskop een hardtail reed? Ik moet iig iedereen om me heen overtuigen van het nut van vering (en disc remmen).

On topic: Was het eerst niet Giant die genoot van de zoete klanken van de loftrompet, met hun NRS systeem? Bij de opkomst van de Epic verdween Giant van het toneel en kreeg Specialized alle schijnwerpers op zich gericht. Daarna is ieder merk wel meer gaan ontwerpen op het "anti-wipkip" principe. De een met een goed uitgedacht ontwerp (Liteville), de ander met speciale demper (Fox Pro-Pedal of Brain bijvoorbeeld). In mijn ogen heeft Specialized een flinke bijdrage geleverd aan de fully revolutie. Maar ik kan me wel voorstellen dat het nu een eenheidsworst merk is geworden, beetje de Audi onder de mountainbikes. De Volkswagen blijft toch Cube

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Eigenlijk sluit dit ook wel aan op de discussie zoals in het Café:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=42256
In hoeverre worden zaken gehyped voor de verkoop? Vooral in een kleine markt als mtb...
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=42256
In hoeverre worden zaken gehyped voor de verkoop? Vooral in een kleine markt als mtb...
Ben bang dat het een enorme set van factoren zijn. Specialized is trouwens niet alleen in NL populair, ook in BE.
Wij kijken naar het Westen, niet naar Oosten. Zwaar overprijsde Cannondales en Specializeds gaan als zoete broodjes over de toonbank, terwijl Duitse kwaliteit zoals Liteville amper verkoopt, alleen massa producten als Cube/Bulls. Mooie samenvatting ergen op MTBR over Specialized: "Boutique image & prizes, but Taiwan production". Als je puur naar prijs-prestatie kijkt, wat je van een Hollander zou verwachten, dan zou iedereen op een Giant/Canyon/Cube moeten rijden. Ik heb zelf een Canyon racefiets, helemaal FSA carbon en Ultegra, meer dan 1000 E goedkoper dan equivalent fietsje bij de LBS. Tel uit je winst.
Daarnaast gaat het niet aleen om de koper, maar vooral om de verkoper. Nederlanders kopen weliswaar steeds meer over internet, de moderne variant van de postorder, maar wil voor een fiets een "betrouwbaar" gezicht zien. Laat dat betrouwbare gezicht nu net spectaculair veel marge maken op Cannondale en Specialized......
Nederlanders zijn ook kuddedieren. Hordes mensen rijden in auto's die je vanuit geen enkel rationeel oogpunt zou willen kopen: Opels. Maar ja, iedereen heeft hem, hoge inruilwaarde omdat iedereen er in rijdt...etc. etc. De huidige mode is dus Specialized. Op toertochten zie ik heel wat Specialized Epic's langskomen, een fiets die pas diep in de Ardennen of in de Alpen tot zijn recht komt. Terwijl je Nederland toch perfect uit de voeten kan op een 29" fiets zonder vering en versnellingen...maar dat is weer een heel ander verhaal
Ik ben trouwens wel een fan van Specialized, leuke fabriek daar vlak bij San Jose. Goede filosofie met Body Geometry producten. Ik heb dus wel degelijk veel spul van ze: Zadels, Handschoenen, Bidon, Inlegzolen, Schoenen (2x). Er schijnt volgend jaar een carbon 29" hardtail te komen...jummie !!
Wij kijken naar het Westen, niet naar Oosten. Zwaar overprijsde Cannondales en Specializeds gaan als zoete broodjes over de toonbank, terwijl Duitse kwaliteit zoals Liteville amper verkoopt, alleen massa producten als Cube/Bulls. Mooie samenvatting ergen op MTBR over Specialized: "Boutique image & prizes, but Taiwan production". Als je puur naar prijs-prestatie kijkt, wat je van een Hollander zou verwachten, dan zou iedereen op een Giant/Canyon/Cube moeten rijden. Ik heb zelf een Canyon racefiets, helemaal FSA carbon en Ultegra, meer dan 1000 E goedkoper dan equivalent fietsje bij de LBS. Tel uit je winst.
Daarnaast gaat het niet aleen om de koper, maar vooral om de verkoper. Nederlanders kopen weliswaar steeds meer over internet, de moderne variant van de postorder, maar wil voor een fiets een "betrouwbaar" gezicht zien. Laat dat betrouwbare gezicht nu net spectaculair veel marge maken op Cannondale en Specialized......
Nederlanders zijn ook kuddedieren. Hordes mensen rijden in auto's die je vanuit geen enkel rationeel oogpunt zou willen kopen: Opels. Maar ja, iedereen heeft hem, hoge inruilwaarde omdat iedereen er in rijdt...etc. etc. De huidige mode is dus Specialized. Op toertochten zie ik heel wat Specialized Epic's langskomen, een fiets die pas diep in de Ardennen of in de Alpen tot zijn recht komt. Terwijl je Nederland toch perfect uit de voeten kan op een 29" fiets zonder vering en versnellingen...maar dat is weer een heel ander verhaal

Ik ben trouwens wel een fan van Specialized, leuke fabriek daar vlak bij San Jose. Goede filosofie met Body Geometry producten. Ik heb dus wel degelijk veel spul van ze: Zadels, Handschoenen, Bidon, Inlegzolen, Schoenen (2x). Er schijnt volgend jaar een carbon 29" hardtail te komen...jummie !!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Probeer je nu een punt te makenSteelboy schreef:...zegt iemand die in een Renault rijdt...willem12 schreef:Nederlanders zijn ook kuddedieren. Hordes mensen rijden in auto's die je vanuit geen enkel rationeel oogpunt zou willen kopen: Opels.

Wat rijdt jij ook alweer

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- Robin v Berkel
- Berichten:147
- Lid geworden op:za okt 07, 2006 9:24 pm
- Locatie:Nederland
dit is met giant in nederland zelfde gaa maar kijkken wat nederlands vinden van giant ik had anthem adv wat net zo goed is als S-works epic en spark en scalpel 08 mischien zelfde nog beter anthem adv frame werkt net zo goed en is goed kooper en is beter af gewerkt met ti en alu bouten wat bij ander alleen maal gewoon staal is die naa tijdje gaan roesten maar toch lach iedreen mijn beetje uit toen ik aan kwam zetten met die anthem adv met hahaha een giant maar gaa naar buitenland dan is op eens anders wand op ander forum was niet daar ging gewoon dat is vet bike en wat super ding
elken land heeft iets in NL is Specialized grood en in belgie is scott weer grood
elken land heeft iets in NL is Specialized grood en in belgie is scott weer grood
speci
Heel leuk die vergelijking met liteville, maar een liteville frameset kost ongeveer 1800 euro. Een specialized stumrpjumper fsr heb je voor 2100 euro cpl. Ik vind de stumpjumper echt een supergoede bike, op technische singletrack onverslaanbaar.
Daar komt nog bij dat specialized ech heerlijke geometrie heeft. Ik rijd ook race specialized en dat bevalt in de lage prijsklasse ook perfect,
Ja cube is voor dezelfde prijs beter afgemonteerd maar kan niet tippen an speci frame's
Daar komt nog bij dat specialized ech heerlijke geometrie heeft. Ik rijd ook race specialized en dat bevalt in de lage prijsklasse ook perfect,
Ja cube is voor dezelfde prijs beter afgemonteerd maar kan niet tippen an speci frame's
Waar baseer je dat eerste punt eigenlijk op?zonoskar schreef:(maar het rijdt voor geen kanten en iedereen lacht je uit).
Ik ben bang dat de verschillen met bovengenoemde prijsvechters niet zo heel erg groot zijn. En of het woord spectaculair echt van toepassing is waag ik ook te betwijfelen.willem12 schreef:Laat dat betrouwbare gezicht nu net spectaculair veel marge maken op Cannondale en Specialized......
DP is natuurlijk al wel iets elitairder dan de gemiddelde Nl mtber, in dit topic reageert dan ook nog eens een groot deel van de bewezen creme-de-la-creme daarvan. Bike-snobs!


haha deze vind ik zo goed hezonoskar schreef:Ik vind Specialized meer de VW onder de MTB. Je weet wat je krijgt, altijd wel kwaliteit. Cube vind ik meer de Hyundai, vooral goedkoop met goede specs (maar het rijdt voor geen kanten en iedereen lacht je uit).Gène schreef:De Volkswagen blijft toch Cube![]()

-
- Berichten:584
- Lid geworden op:vr jan 12, 2007 10:46 am
- Locatie:nijmegen
Hee, oppassen jongen, ik heb dan wel Titanium bling-bling op de fiets, maar totale waarde is nog steeds 1/3 van een modale Specialized S-Works.mateis schreef:... een groot deel van de bewezen creme-de-la-creme daarvan. Bike-snobs!![]()
![]()
Ik geloof dat je het raadsel hier oplost mijn waarde Watson. Ik hoorde deze week een onderzoeker op de radio over positief denken, geluk en eigenwaarde. Het blijkt dat een mens gelukkig is als hij zijn eigenwaarde net iets boven het gemiddelde plaatst. Jij doet dat ook hierboven: "Wij van DP zijn iets elitairder". Alle Nederlandse Opel rijders weten eigenlijk wel dat ze slecht rijden, maar ze vinden dat 10% beter autorijden dan de rest. Om gelukkig te worden kiest de mountainbiker dus een fiets die net iets duurder, luxer en lekkerder oogt dan wat hij eigenlijk nodig heeft om zich net even iets boven de groep te plaatsen. Voila, het marktsegement van de Specialized.mateis schreef:DP is natuurlijk al wel iets elitairder dan de gemiddelde Nl mtber...
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Leuke zienswijze, Mateis.
Ik geef je wel gelijk; DP heeft wat elitairs. Een soort van intellectuele, bijna spirituele verhevenheid vooral: "Laat de massa maar massa-bikes kopen, WIJ staan daarboven en ons gaat het niet om de prijs en of een merk goed ligt, maar om de bevrijding, het pure van met weinig versnellingen, grote wielen en zo mogelijk vastgezette vrijwielen tochtjes maken, waarbij het gaat om de beleving, gezelligheid en vooral niet die banale dingen, zoals wie de snelste is.
teiltje!
Ik geef je wel gelijk; DP heeft wat elitairs. Een soort van intellectuele, bijna spirituele verhevenheid vooral: "Laat de massa maar massa-bikes kopen, WIJ staan daarboven en ons gaat het niet om de prijs en of een merk goed ligt, maar om de bevrijding, het pure van met weinig versnellingen, grote wielen en zo mogelijk vastgezette vrijwielen tochtjes maken, waarbij het gaat om de beleving, gezelligheid en vooral niet die banale dingen, zoals wie de snelste is.
