FIXXXED AMSTERDAM
Moderators:JJ, Beheerders
-
- sunaj-janus
- Contacteer:
Misschien laat ik het frame ooit nog in originele kleur spuiten, maar vind hem er om eerlijk te zijn er nu lekker clean uitzien.
@Vanessa
Jazeker! Echt superblij mee. Zit alleen nog aan een ander stuurtje te denken, maar dat komt later wel.
Morgen na mijn werk ga ik me wagen aan mijn eerste skidpogingen. (op het gras
)
@Vanessa
Jazeker! Echt superblij mee. Zit alleen nog aan een ander stuurtje te denken, maar dat komt later wel.
Morgen na mijn werk ga ik me wagen aan mijn eerste skidpogingen. (op het gras

-
-
Helaas pas net terug van mijn werk, dus nog geen tijd gehad om te skidden. Morgen dan maar.
Iemand nog tips voor goedkope toeclips? Liefst een webshop in Nederland, en anders misschien in de UK. Vandaag langs Lohmann, Rih, Kaptein & meer geweest maar niemand had normaal geprijsde toeclips (alleen die brooks dingen, maar die zijn een beetje boven mijn budget )
Ik heb nu namelijk gewoon singlestrapjes, leer, en die zijn dus keisterk maar ik kom er maar niet in! Echt superlastig. Lijkt me een stuk makkelijker met toeclips, of vergis ik me?
@Fresh Jehl
Dunno yet. Ga er sowieso niet veel mee stunten, dus liever een praktisch stuurtje dan zo'n recht geval. (heb ik sowieso weinig mee)
@Tjeu
Euh, goedkope dingen vooral. Budget Fixie, en zo. Wil eigenlijk nog wel een wat toffer wielen setje, maar dat komt later wel.
Onderdelen waar ik de namen van ken(zit ook veel "vintage" spul op)
RIH frame
Weinmann wieltje (geen idee wat voor naven, spaken)
Brooks zadel
Surly cogje (17t)
Strong...nogwat baan crank, incl tandwiel (48t)-- net terug van werk, kom er even niet op
Vintage stuur & pen/stem
Vintage balhoofd
Vintage Bottombracket (nieuwe nodig want deze is een beetje scheef getrokken)
Iemand nog tips voor goedkope toeclips? Liefst een webshop in Nederland, en anders misschien in de UK. Vandaag langs Lohmann, Rih, Kaptein & meer geweest maar niemand had normaal geprijsde toeclips (alleen die brooks dingen, maar die zijn een beetje boven mijn budget )
Ik heb nu namelijk gewoon singlestrapjes, leer, en die zijn dus keisterk maar ik kom er maar niet in! Echt superlastig. Lijkt me een stuk makkelijker met toeclips, of vergis ik me?
@Fresh Jehl
Dunno yet. Ga er sowieso niet veel mee stunten, dus liever een praktisch stuurtje dan zo'n recht geval. (heb ik sowieso weinig mee)
@Tjeu
Euh, goedkope dingen vooral. Budget Fixie, en zo. Wil eigenlijk nog wel een wat toffer wielen setje, maar dat komt later wel.
RIH frame
Brooks zadel
Surly cogje (17t)
Strong...nogwat baan crank, incl tandwiel (48t)-- net terug van werk, kom er even niet op
Vintage stuur & pen/stem
Vintage balhoofd

-
@ Blix: Je hebt je zadel niet nodig. Op je pedalen gaan staan, iets voorover hangen en de boel blokkeren, zorg ervoor dat je voeten op gelijke hoogte staan, in mijn geval links voor, rechts achter en dan een stevige trap naar achteren. En niet te langzaam fietsen. Vooral even wennen aan de klap die je krijgt in je knie. En veel geduld opbrengen in het begin
AMSTERDAM FIXXXED WEST SIDE!
Stronglight cranks?
Maar wel een RIH baanframe? Nice hoor... Klinkt niet als een budget fixie. Da's een wegconversie met suicide hub voor €50,-
Maar wel een RIH baanframe? Nice hoor... Klinkt niet als een budget fixie. Da's een wegconversie met suicide hub voor €50,-

blix schreef: @Tjeu
RIH frame
Brooks zadel
Surly cogje (17t)
Vintage stuur & pen/stem
Vintage balhoofd
-
Zo!
Ben nu twee weken met de fiets naar het werk gereden. Door Amstelveen, langs station Zuid, Parnassusweg, dan richting Amstelveenseweg, Hoofddorpplein, langs het World Fashion Center naar het Lucas Andreas ziekenhuis waar ik werk. (weten jullie ook waar ik in de buurt rijd
)
En ik moet zeggen dat ik erg leuke opmerkingen krijg onderweg van mensen op straat.
Ook een stel gasten die in de buurt stonden terwijl ik voor het stoplicht stond. Waren aan het discussieren of ik op een fixie zat. Een van de twee wist nog niet goed wat een fixie was geloof ik. "Is dat nou een fixed gear?" Hillarisch...
Ben nu twee weken met de fiets naar het werk gereden. Door Amstelveen, langs station Zuid, Parnassusweg, dan richting Amstelveenseweg, Hoofddorpplein, langs het World Fashion Center naar het Lucas Andreas ziekenhuis waar ik werk. (weten jullie ook waar ik in de buurt rijd

En ik moet zeggen dat ik erg leuke opmerkingen krijg onderweg van mensen op straat.
Ook een stel gasten die in de buurt stonden terwijl ik voor het stoplicht stond. Waren aan het discussieren of ik op een fixie zat. Een van de twee wist nog niet goed wat een fixie was geloof ik. "Is dat nou een fixed gear?" Hillarisch...
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."
"Maybe this world is another planets hell....."
-
@ Vanessa: Zo was ik gisteren op de sunday market en kon natuurlijk mijn fixed nergens kwijt, dus aan de hand mee de markt over. Het kostte me een half uur om bij mijn afspraak te komen, want iedereen wilde weten wat dat nou voor een racefiets was.
@Pepe en anderen. Morgenavond even knallen, uurtje of 8?
@Pepe en anderen. Morgenavond even knallen, uurtje of 8?
AMSTERDAM FIXXXED WEST SIDE!
@ Fresh J: haha, ja iedereen nu helemaal benieuw of het nou ook een fixie is! Thanks editie NL! Haha!
En het lijkt me een goed plan! Maar het weer zit volgens mij niet echt mee...Garage dan maar? Ohh wacht, Frerik vertelde dat de garage nu vol stond met allemaal bouwmateriaal, dat die bewaker zei dat dat wel even zo bleef, dus dat we misschien wat anders moesten zoeken....iemand een ideetje? Of gewoon door de stad knallen??
En het lijkt me een goed plan! Maar het weer zit volgens mij niet echt mee...Garage dan maar? Ohh wacht, Frerik vertelde dat de garage nu vol stond met allemaal bouwmateriaal, dat die bewaker zei dat dat wel even zo bleef, dus dat we misschien wat anders moesten zoeken....iemand een ideetje? Of gewoon door de stad knallen??
Amsterdam fixxxed!!!
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dat heb ik ook een keer gehad van twee agenten, had dan wel knipper lichtjes, maar hij had zeker wel door dat er geen remmen op zatenblix schreef:Ik kreeg trouwens eergister nacht een compliment van een agente dat ik een erg mooie fiets had. note; ik had geen licht, en geen rem.

Ach, het zijn ook gewoon mensen..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- sunaj-janus
- Contacteer: