FIXXXED AMSTERDAM

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
FrankTheTank

Bericht door FrankTheTank » do apr 02, 2009 1:16 pm

Hij gaat proberen me vork te richten en anders krijgt ie nieuwe pootjes + paint. Zei dat
het tussen 50-100 eu kost, zeer blije ik, is klaar als k uit berlijn terug ben, woepwoep.

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » vr apr 03, 2009 1:46 pm

Boys n' girls, komen jullie nog naar Rotterdam vanavond? 8)

blix

Bericht door blix » vr apr 03, 2009 3:22 pm

Afbeelding

Klaar! (naast de straps, en fatsoenlijk stuurlint)

Vanessa
Contacteer:

Bericht door Vanessa » vr apr 03, 2009 5:08 pm

Very nice!

:o

Dat was het wachten wel waard neem ik aan ;)
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » vr apr 03, 2009 5:29 pm

Heel leuk!

Ga je het ook nog een kleurtje geven? ;)

blix

Bericht door blix » vr apr 03, 2009 5:49 pm

Misschien laat ik het frame ooit nog in originele kleur spuiten, maar vind hem er om eerlijk te zijn er nu lekker clean uitzien.

@Vanessa

Jazeker! Echt superblij mee. Zit alleen nog aan een ander stuurtje te denken, maar dat komt later wel.

Morgen na mijn werk ga ik me wagen aan mijn eerste skidpogingen. (op het gras :lol:)

Kpt.Roodbaard

Bericht door Kpt.Roodbaard » za apr 04, 2009 9:53 am

Laat maar weten, we komen kijken !!! :D :D :D :D

Ik ga zo de stad in, als iemand een biertje wil doen, of een skid sessie, of...gewoon rond hangen, ... ik denkk dat sxepat en ik samen zullen zijn !

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » za apr 04, 2009 11:48 am

@KAPT Roodbaard: Waar en hoe laat in de stad?

@Blix: Recht stuurtje voor deze fiets zou erg goed staan. Hou hem wit, lekker clean.
AMSTERDAM FIXXXED WEST SIDE!

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » za apr 04, 2009 1:25 pm

Nice! Mag ik vragen wat voor frame en onderdelen je gebruikt hebt? (Bike geek reporting for duty)
blix schreef:
Klaar! (naast de straps, en fatsoenlijk stuurlint)

blix

Bericht door blix » za apr 04, 2009 9:28 pm

Helaas pas net terug van mijn werk, dus nog geen tijd gehad om te skidden. Morgen dan maar.

Iemand nog tips voor goedkope toeclips? Liefst een webshop in Nederland, en anders misschien in de UK. Vandaag langs Lohmann, Rih, Kaptein & meer geweest maar niemand had normaal geprijsde toeclips (alleen die brooks dingen, maar die zijn een beetje boven mijn budget )

Ik heb nu namelijk gewoon singlestrapjes, leer, en die zijn dus keisterk maar ik kom er maar niet in! Echt superlastig. Lijkt me een stuk makkelijker met toeclips, of vergis ik me?

@Fresh Jehl

Dunno yet. Ga er sowieso niet veel mee stunten, dus liever een praktisch stuurtje dan zo'n recht geval. (heb ik sowieso weinig mee)

@Tjeu

Euh, goedkope dingen vooral. Budget Fixie, en zo. Wil eigenlijk nog wel een wat toffer wielen setje, maar dat komt later wel.

Onderdelen waar ik de namen van ken(zit ook veel "vintage" spul op)

RIH frame
Weinmann wieltje (geen idee wat voor naven, spaken)
Brooks zadel
Surly cogje (17t)
Strong...nogwat baan crank, incl tandwiel (48t)-- net terug van werk, kom er even niet op
Vintage stuur & pen/stem
Vintage balhoofd
Vintage Bottombracket (nieuwe nodig want deze is een beetje scheef getrokken) :oops:

blix

Bericht door blix » za apr 04, 2009 11:34 pm

Damn it. Net rondje westerpark, beetje lopen "skidden" op het gras, was niet echt lekker ging. Denk dat ik mijn zadel wat hoger moet zetten, dan kan ik een stuk makkelijker blokkeren. Ding is, mijn zadelpen kan niet meer omhoog, damn it!

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » zo apr 05, 2009 12:38 pm

@ Blix: Je hebt je zadel niet nodig. Op je pedalen gaan staan, iets voorover hangen en de boel blokkeren, zorg ervoor dat je voeten op gelijke hoogte staan, in mijn geval links voor, rechts achter en dan een stevige trap naar achteren. En niet te langzaam fietsen. Vooral even wennen aan de klap die je krijgt in je knie. En veel geduld opbrengen in het begin

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » zo apr 05, 2009 12:41 pm

Stronglight cranks?

Maar wel een RIH baanframe? Nice hoor... Klinkt niet als een budget fixie. Da's een wegconversie met suicide hub voor €50,- :D
blix schreef: @Tjeu

Euh, goedkope dingen vooral. Budget Fixie, en zo. Wil eigenlijk nog wel een wat toffer wielen setje, maar dat komt later wel.

Onderdelen waar ik de namen van ken(zit ook veel "vintage" spul op)

RIH frame
Weinmann wieltje (geen idee wat voor naven, spaken)
Brooks zadel
Surly cogje (17t)
Strong...nogwat baan crank, incl tandwiel (48t)-- net terug van werk, kom er even niet op
Vintage stuur & pen/stem
Vintage balhoofd
Vintage Bottombracket (nieuwe nodig want deze is een beetje scheef getrokken) :oops:

blix

Bericht door blix » zo apr 05, 2009 2:40 pm

@Fresh Jehl

Hehe, i know. Lukte alleen nog niet echt. Het blokkeren zelf "durf" ik nu wel, maar ik denk dat ik gewoon nog even de correcte positie moet vinden.

Wanneer is er weer een meetingtje? Dan kan iemand me het even leren. :D

@Tjeu81

Stronglight ja! Puik crankje.

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma apr 06, 2009 3:32 pm

@blix: Wil best een avondje met je skitten. Zeg maar wanneer.

Die Alleycat race zag er vet uit. Eerst maar eens wat tricks leren en me bij de volgende aansluiten.

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » ma apr 06, 2009 4:45 pm

Hoorde dat Freerik flink tekeer ging tijdens de race. Young & reckless!

Pepe

Bericht door Pepe » ma apr 06, 2009 5:32 pm

Haha, ja hoorde het ook al! :o Frerik het beest en ik komen samen met Rob vrijdag naar de 010! Wie wil er mee?!
Amsterdam fixxxed!!!

Vanessa
Contacteer:

Bericht door Vanessa » ma apr 06, 2009 5:35 pm

Zo!
Ben nu twee weken met de fiets naar het werk gereden. Door Amstelveen, langs station Zuid, Parnassusweg, dan richting Amstelveenseweg, Hoofddorpplein, langs het World Fashion Center naar het Lucas Andreas ziekenhuis waar ik werk. (weten jullie ook waar ik in de buurt rijd ;) )
En ik moet zeggen dat ik erg leuke opmerkingen krijg onderweg van mensen op straat.
Ook een stel gasten die in de buurt stonden terwijl ik voor het stoplicht stond. Waren aan het discussieren of ik op een fixie zat. Een van de twee wist nog niet goed wat een fixie was geloof ik. "Is dat nou een fixed gear?" Hillarisch...
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma apr 06, 2009 6:02 pm

@ Vanessa: Zo was ik gisteren op de sunday market en kon natuurlijk mijn fixed nergens kwijt, dus aan de hand mee de markt over. Het kostte me een half uur om bij mijn afspraak te komen, want iedereen wilde weten wat dat nou voor een racefiets was.

@Pepe en anderen. Morgenavond even knallen, uurtje of 8?

Pepe

Bericht door Pepe » ma apr 06, 2009 7:06 pm

@ Fresh J: haha, ja iedereen nu helemaal benieuw of het nou ook een fixie is! Thanks editie NL! Haha!

En het lijkt me een goed plan! Maar het weer zit volgens mij niet echt mee...Garage dan maar? Ohh wacht, Frerik vertelde dat de garage nu vol stond met allemaal bouwmateriaal, dat die bewaker zei dat dat wel even zo bleef, dus dat we misschien wat anders moesten zoeken....iemand een ideetje? Of gewoon door de stad knallen??
Amsterdam fixxxed!!!

blix

Bericht door blix » ma apr 06, 2009 9:43 pm

Ik kreeg trouwens eergister nacht een compliment van een agente dat ik een erg mooie fiets had. note; ik had geen licht, en geen rem. :lol:

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma apr 06, 2009 10:55 pm

@ Pepe: Als het weer meezit, door de stad knallen. Die tricks gaan hem voor mij niet worden, hooguit een trackstandje en een 180 skidje. Ben net bij Janus geweest en die fixed van mij loopt weer als een zonnetje, ipv van een piepend, krakend oud mannetje.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di apr 07, 2009 6:43 am

blix schreef:Ik kreeg trouwens eergister nacht een compliment van een agente dat ik een erg mooie fiets had. note; ik had geen licht, en geen rem. :lol:
Dat heb ik ook een keer gehad van twee agenten, had dan wel knipper lichtjes, maar hij had zeker wel door dat er geen remmen op zaten :D

Ach, het zijn ook gewoon mensen..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » di apr 07, 2009 12:08 pm

@Pepe: Fok it, de iniatiefnemer van vanavond moet nu alweer afhaken, overwerk! :(

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » di apr 07, 2009 2:47 pm

Nou gisteren Fresh Jehl's ketting eens goed gesmeerd en nou kom ik net Blix met zijn neue ride tegen en ook daarvan de ketting eens goed gedaan. Erg mooi frame die van Blix.

Plaats reactie