Welke type banden voor Ardennen?
Moderator:Beheerders
-
Op mijn bike heb ik nu Continental Twister (1.9) banden gemonteerd. Prima band voor de rondjes in Nederland (niet Limburg). Welke banden zijn aanbevolen voor mn de zwaardere routes in Zuid-Limburg en de Ardennen?
Focus Killer Bee MTB Limited Edition
XT groep, Magura Julie remmen, Manitou R-7 Super 100 mm vork, Garmin Legend Extreme GPS, Sigma BC 2006 MHR
XT groep, Magura Julie remmen, Manitou R-7 Super 100 mm vork, Garmin Legend Extreme GPS, Sigma BC 2006 MHR
2.25 banden zijn inderdaad een aanrader. Nobby Nic of Racing Ralph achtige banden zijn prima banden die je goed kan gebruiken in Limburg en de Ardennen (resp: slecht en goed weer band). Je kan ook 2.1" gebruiken, als je dat beter uitkomt. Smaller dan 2.1 zou ik wel niet gaan, dus de 1.9 die je nu hebt zijn eigenlijk te smal. Zeker als voorband. Let wel op meidoorens in Limburg, die liggen nog wel eens op de paden tijdens voor en najaar.
grtz
Gène
grtz
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
- Contacteer:
heb lang op die cont twister gereden.
wel 2.1 versie en dat is ook prima voor hier in zuidlimburg.
voor in de ardenne zou ik iets grover profiel nemen.
je kunt wel van die ultra lichte banden erop gooien maar dan wordt
het plakken dus geen rocket ron furious fred enz.
je kan het wel proberen maar je moet niet gek kijken als je 2 of 3 keer lek rijdt
en een hoop tijd verliest hieraan.
een voorbeeld ( er lagen op de eerste 15 km van de bbc van 2 jaargeleden ongeveer
80 biba`s 17 bidons en 5 carbon houders)
vuursteen is in de voerstreek een killer samen met dorens!!
gr scalpel 1
wel 2.1 versie en dat is ook prima voor hier in zuidlimburg.
voor in de ardenne zou ik iets grover profiel nemen.
je kunt wel van die ultra lichte banden erop gooien maar dan wordt
het plakken dus geen rocket ron furious fred enz.
je kan het wel proberen maar je moet niet gek kijken als je 2 of 3 keer lek rijdt
en een hoop tijd verliest hieraan.
een voorbeeld ( er lagen op de eerste 15 km van de bbc van 2 jaargeleden ongeveer
80 biba`s 17 bidons en 5 carbon houders)
vuursteen is in de voerstreek een killer samen met dorens!!
gr scalpel 1
-
- Contacteer:
Ja, de supersonics. Die vind ik aan de lichte kant (zeer soepel karkas) en ik vind ze in natte omstandigheden wat tegenvallen. 't Is een hele goede allround band, zeer voorspelbaar en zeker niet slecht in natte omstandigheden, maar gewoon niet zo superdesuper als 'ie in sommige magazines gemaakt wordt. Op hoge snelheid is ie ook wat zwalkerig, vanwege de zachte noppen en het erg soepele karkas. Alsnog heb ik er rond de Roc Azur (kurkdroog) vorig jaar lekker mee gereden. Ik denk wel dat de protection veel van mijn bezwaren weg zal nemen. Overigens, ik ben tamelijk racey, weeg nog geen 65kg en heb een vrij zuivere techniek, dus daar ligt het niet echt aan.
In de Ardennen rij ik rond deze tijd liefst Michelin XCR Muds, evt een XCR AT achter. Mooie ronde banden, stevig ook. Die vind ik dan weer beter dan de hierboven genoemde NN.
Als het echt behoorlijk droog is 's zomers, zou ik geen moment twijfelen om Conti Raceking 2.2's te steken, trouwens.
't Blijft allemaal wel een beetje persoonsgebonden. Ik ken ook iemand die vond dat NN's veel te slappe noppen hebben. Niet eens een zwaar iemand.
In de Ardennen rij ik rond deze tijd liefst Michelin XCR Muds, evt een XCR AT achter. Mooie ronde banden, stevig ook. Die vind ik dan weer beter dan de hierboven genoemde NN.

't Blijft allemaal wel een beetje persoonsgebonden. Ik ken ook iemand die vond dat NN's veel te slappe noppen hebben. Niet eens een zwaar iemand.
Laatst gewijzigd door mateis op za feb 28, 2009 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tips opgevolgd
Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels Nobby Nic Evo 2.1 (voor) en Racing Ralph Evo 2.1 (achter gemonteerd. Waren scherp in de aanbieding (€ 22,50).
Focus Killer Bee MTB Limited Edition