Heeft iemand ervaring met 'n verstelbare zadelpen? Ik denk eraan om het te proberen voor marathons in de alpen.
thx,
L
Verstelbare zadelpen?
Moderator:Beheerders
Re: Verstelbare zadelpen?
Ja, Ik heb een Gravity Dropper met remote. Die van mij is een niet standaard versie met 25 en 100 mm drop en 410 mm zadelpen (heb vrij lange benen). Mijn vrouw heeft er een met 25 en 75mm in de standaard lengte.Lyillaa schreef:Heeft iemand ervaring met 'n verstelbare zadelpen? L
Het is na een verende voorvork de beste uitvinging voor MTB's.
Een hoog zadel is goed voor klimmen
Een beetje lager is goed voor snelle bochten, je kunt dan de fiets verder op z'n zijkant leggen.
Een beetje lager is ook fijn voor stukken met veel boomstammetjes en je daar tussen in moet trappen.
Veel lager is fijn voor snell afdalingen.
Stoppen en verstellen is lastig.
Bike 11/06 had een goede test. Ze lieten een Profi rondjes op een XC parcours rijden met een Epic. Met een 100m klim op grind en een technische afdaling. Er werd geen verschil gemeten in de tijd omhoog, en gemiddeld 5 sec sneller op een afdaling van ruim 30 sec!
Dus: sneller en vooral meer fun. Zie je ineens een jump optie? Meepakken! Een leuk boompje op? Doen! En lekker door de bochten raggen met je fiets in motor stijl op een oor.
De enige reden om er geen te gebruiken zou zijn al;s je alleen ergens rijdt waar het kompleet vlak is. Zo gauw er kleine afdalingkjes met bochten aan te pas komen, of boomstronken dan is het een must.[/b]
thx voor de info Slim. Ik zat zelf bijvoorbeeld te denken aan de Specialized Command MTB seat post. Maar er zijn nog wel andere goede alternatieven denk ik. Het enige wat me een beetje huiverig maakt het gewicht. Hoe dan ook, een test waarbij een snelheidswinst van meer dan 15% wordt aangetoond is erg indrukwekkend!
Ik kijk ook zeker even naar je suggestie (de Gravity Dropper).
thx,
L
Ik kijk ook zeker even naar je suggestie (de Gravity Dropper).
thx,
L
De Command post ziet er goed uit en heeft een duurzaam ontwerp. Een belangrijke vraag is welk model op jouw fiets past. Wat is de diameter van je zitbuis en hoe lange pen heb je nodig. Je kunt een dunnere zadelpen altijd passen met een 'shim' van een paar knaken. Te dik is uiteraard geen optie. Je kunt de zadelpennen niet inkorten dus als je erg op gewicht let kun moet je kijken dat je geen te lange hebt.
Koop absoluut een versie met remote op het stuur, dat is mn in heuvelachtig terrein de enige optie.
Koop absoluut een versie met remote op het stuur, dat is mn in heuvelachtig terrein de enige optie.