On-One Ti456

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
m@rtin
On-One Ti456

Bericht door m@rtin » di jan 27, 2009 12:40 pm

Ook hier maar even showen.
Op zoek naar mijn ideale hardtail weer een stapje verder. Na een jaartje op de Inbred te hebben rondgereden (zie SYS Inbred) de overstap gemaakt naar de titanium 456.
Sinds het zien van de eerste foto's van dit moment al een beetje verliefd geworden, maar de financien ontbraken. Nu, mede door de lage Pond en de winstuitkering (die uiteindelijk toch niet kwam :(( ), binnen bereik gekomen.
Het frame is een ontwerp van On-One, en is gebouwd door Lynskey. Meer info: http://www.on-one-shop.co.uk/?p=663
Opgebouwd met de meeste parts van de Inbred, muv. cranks, ketting casette en remmen, welke nieuw zijn.
Een echte testrit in het terrein moet nog komen, maar na wat kilometers hier in de polder kan ik wel zeggen dat het goed aanvoeld. Soms heb je bij de eerste rit gelijk zo'n gevoel van "alles klopt", en dat heb ik bij deze dus :D
Pics:
Afbeelding
Afbeelding

headtube:
Afbeelding

andere kant:
Afbeelding

seattube:
Afbeelding

Afbeelding

wishbone achtervork:
Afbeelding

sfeerplaatje:
Afbeelding

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di jan 27, 2009 1:11 pm

Mooi frame, alleen jammer dat Lynskey een aantal On-One achtige dingen overgenomen heeft, zonder de vraag te stellen 'is het echt nodig?' (bv. de oogjes voor de kabels, de nokken op de wishbone voor een drager)

Hoe rijdt dat nou met 130 mm vork erin? Is dat niet te relaxt?
Ik rijd nog op een 1e model Inbred (staal) met 80 mm vork erin en die stuurt echt lekker vind ik.

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 27, 2009 1:15 pm

verrekes mooi speeltje.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di jan 27, 2009 1:37 pm

Mooi ding,

maar wel vaag die banaan bovenbuis.

Had van mij wel gewoon recht gemogen.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di jan 27, 2009 2:02 pm

Steelboy schreef:...Ik rijd nog op een 1e model Inbred (staal) met 80 mm vork erin en die stuurt echt lekker vind ik....
Ik heb ook een 1e serie inbred, maar dan met de orginele vork erbij (dus NON suspension-corrected). Wordt ie met een 80mm vork niet een beetje sloom?
m@rtin schreef:Na een jaartje op de Inbred te hebben rondgereden (zie SYS Inbred) de overstap gemaakt naar de titanium 456.
Waar merk je precies het verschil???

mateis

Bericht door mateis » wo jan 28, 2009 9:18 am

Steelboy schreef:Mooi frame, alleen jammer dat Lynskey een aantal On-One achtige dingen overgenomen heeft, zonder de vraag te stellen 'is het echt nodig?' (bv. de oogjes voor de kabels, de nokken op de wishbone voor een drager)
In ieder geval zitten die oogjes op de juiste plek. Kabelgeleiding is netjes, zoals het hoort (juist met Euro-style remmen). Met doorgetrokken kabels (Engelse afwijking) zijn klemmetjes zoals voor de remleiding misschien lekkerder: strak, zonder speling, gerammel(?) etc.

Naast het gemiereneuk: ERG mooie fiets hoor! 8)

Plaats reactie