Allemaal al naar gekeken, is niks mee aan de hand. Bij me vorige naaf klemde die wel goed. Zou anders ook niet weten wat het is.Djamgils schreef:heb je wel genoeg voorspankracht wanneer je de hendel omhaalt dan?
Haal je maxle eens uit elkaar en kijk eens of de conus vast zit oid. Die conus hoort de as dikker te maken en dan de vorkpoot vast te klemmen.
Een ringetje zou niet nodig moeten zijn.
problems Totem coil maxle ass.
Moderator:Beheerders
Life begins at the end of your comfortzone.
dan zou ik eerder denken dat je vorige naaf smaller was dan 110 en dat je misschien net wel/net niet je vorkpoten bij elkaar kneep.
Als je je maxle uit de vork hebt en dan de hendel omdraait zie je hem dan wel dikker worden?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het aan de naaf ligt. Het systeem is zo ontworpen dat de naaf +/- 1mm mag zijn in de breedte.
Als je je maxle uit de vork hebt en dan de hendel omdraait zie je hem dan wel dikker worden?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het aan de naaf ligt. Het systeem is zo ontworpen dat de naaf +/- 1mm mag zijn in de breedte.
Ringetje is echt geen goede oplossing. Je as zou dan maar aan één kan vast zitten, en de kracht (zijdelingse) op je voorvork niet goed verdeeld. Als je het erg uitvergroot zou je wiel dus los kunnen bewegen over de as, wat je lagers en remmen zal verneuken.
Laatst gewijzigd door YuriS op ma jan 26, 2009 7:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het lijkt me duidelijk dat die ruimte gewoon zo hoort. Als je as in die ene dropout niet klemt, is er ofwel iets mis met de expander ofwel met die dropout.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Me wiel zit gewoon moervast en kan geen kant op.
Ik krijg me as niet verder als wat je op de foto ziet erin gedraaid en er is ook niks kapot aan me as. Het is alleen die mm ruimte wat ik heb, en over die ruimte kan ik me vorpoot tegen de verdikking van de as duwen. Als ik dat doe, bijft me wiel gewoon vast zitten.
Ik krijg me as niet verder als wat je op de foto ziet erin gedraaid en er is ook niks kapot aan me as. Het is alleen die mm ruimte wat ik heb, en over die ruimte kan ik me vorpoot tegen de verdikking van de as duwen. Als ik dat doe, bijft me wiel gewoon vast zitten.
Probleem is opgelost.
Me vork heb ik 2de hands gekocht, wel nagelnieuw. Nu zich dit probleem zich voor deed heb ik de maxle as ook al eens uit elkaar gehaald. Zag niks wat kapot was ofzo, als ik de klem omhaalde werd de as ook wat dikker aan de uiteindes, 2 veertjes erin enz.
Het probleem, die 2 veertjes zaten aan de linkerkant erin. Terwijl er dus gewoon 1 veertje aan elke kant hoort.
Maarja, zonder na te denken dacht ik dat dat zo hoorde en zo weer terug erin gedraaid.
Vandaag met Samsnatch gaan biken, samen er nog eens na gekeken, zijn maxle as uit elkaar gehaald, enja, toen kwam ik wel achter het probleem.
Veertjes terug goed gedaan en klemt nu weer perfect.
Waarschijnlijk dat ik met dit probleem dus ook al in me oude wielset reed, maar nooit is opgevallen.
Me vork heb ik 2de hands gekocht, wel nagelnieuw. Nu zich dit probleem zich voor deed heb ik de maxle as ook al eens uit elkaar gehaald. Zag niks wat kapot was ofzo, als ik de klem omhaalde werd de as ook wat dikker aan de uiteindes, 2 veertjes erin enz.
Het probleem, die 2 veertjes zaten aan de linkerkant erin. Terwijl er dus gewoon 1 veertje aan elke kant hoort.
Maarja, zonder na te denken dacht ik dat dat zo hoorde en zo weer terug erin gedraaid.
Vandaag met Samsnatch gaan biken, samen er nog eens na gekeken, zijn maxle as uit elkaar gehaald, enja, toen kwam ik wel achter het probleem.
Veertjes terug goed gedaan en klemt nu weer perfect.
Waarschijnlijk dat ik met dit probleem dus ook al in me oude wielset reed, maar nooit is opgevallen.