Megavalanche
Moderator:Beheerders
Vanaf vanmiddag 3 uur is de inschrijving voor de Megavalanche open waarin ik dit jaar absoluut mee wil doen.
Heeft iemand ervaring met de kosten die hieraan verbonden zijn? En verblijf en alle bijkomende info?
Heeft iemand ervaring met de kosten die hieraan verbonden zijn? En verblijf en alle bijkomende info?
Ik heb net ingeschreven, dat houdt ook de liftkaart voor een heele week in (in mijn geval dan).
inschrijving: ca.100,-
appartementskosten: vorig jaar ongeveer 100,- pp (5 persoons app)
reiskosten: gehuurd busje ongeveer 250,- pp
eten & drinken: ca. 150
kan natuurlijk goedkoper, vooral als je een eigen auto hebt, in de tent slaapt (brrr), en elke avond alleen aardappelen eet.
Ik ben trouwens nog op zoek naar een leuk clubje, om samen mee naar de Mega te gaan. Mocht je interesse hebben, hoor ik het graag.
inschrijving: ca.100,-
appartementskosten: vorig jaar ongeveer 100,- pp (5 persoons app)
reiskosten: gehuurd busje ongeveer 250,- pp
eten & drinken: ca. 150
kan natuurlijk goedkoper, vooral als je een eigen auto hebt, in de tent slaapt (brrr), en elke avond alleen aardappelen eet.
Ik ben trouwens nog op zoek naar een leuk clubje, om samen mee naar de Mega te gaan. Mocht je interesse hebben, hoor ik het graag.
Jaaa, Mega 2009 komt eraan
Ik heb me ook net ingeschreven. Het bronse pakket (voor 4 dagen) voor 75 Euries.
Ik hou me aanbevolen Sepp, ben ook nog op zoek naar een leuke groep!
Moeten wel zorgen dat we bij de eerste 58 van de qualificatie wedstrijden eindigen, anders mag je de megavalanche niet rijden, maar wordt het een latere start en een wat andere naam en individuele tijdrijden
Misschien leuk als iedereen die zich heeft of gaat inschrijven dat hier post!

Ik heb me ook net ingeschreven. Het bronse pakket (voor 4 dagen) voor 75 Euries.
Ik hou me aanbevolen Sepp, ben ook nog op zoek naar een leuke groep!
Moeten wel zorgen dat we bij de eerste 58 van de qualificatie wedstrijden eindigen, anders mag je de megavalanche niet rijden, maar wordt het een latere start en een wat andere naam en individuele tijdrijden

Misschien leuk als iedereen die zich heeft of gaat inschrijven dat hier post!
is goed Yuri, alleen ben ik van plan de heele week te gaan - misschien wel de zaterdag daarvoor al vertrekken - de wedstrijd zelf is voor mij het topje van een lekker freerideweek.
58? weet je dat zeker? vorig jaar waren het de eerste 50 van elke groep...dat heb ik ook maar net gehaald...maar ja ik had wel het pech om uit de laatste rij te moeten starten.
58? weet je dat zeker? vorig jaar waren het de eerste 50 van elke groep...dat heb ik ook maar net gehaald...maar ja ik had wel het pech om uit de laatste rij te moeten starten.
-
is te doen ja...hoe goed?...vraag hem bvbld...nut-case schreef:is dat ook goed te doen op een hard tail?
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=364327

Zoiets had ik al wel van je verwacht. Maar het was een serieuze vraag.Sepp schreef::DDjamgils schreef:Wat doe je daar eigenlijk de hele week?
hoeveel uur kun je uiteindelijk fietsen in zon hele week?
Ik ken niemand die aan de megavalanche heeft meegedaan en vraag me af hoe zon hele week er nou uit ziet.
Ik kan me niet goed voorstellen hoeveel uur je nou daadwerkelijk fietst en op wat voor soort parcours.
helderziende...dus je wist wel, dat je een rare vraag aan't stellen was, heheDjamgils schreef:Zoiets had ik al wel van je verwacht. Maar het was een serieuze vraag.Sepp schreef:Djamgils schreef:Wat doe je daar eigenlijk de hele week?
hoeveel uur kun je uiteindelijk fietsen in zon hele week?
Ik ken niemand die aan de megavalanche heeft meegedaan en vraag me af hoe zon hele week er nou uit ziet.
Ik kan me niet goed voorstellen hoeveel uur je nou daadwerkelijk fietst en op wat voor soort parcours.
je fiets zolang als overall anders in de wereld...zolang als je plezier hebt, en kracht...en de zon schijnt, of ook niet...
omhoog met de lift zolang die rijdt, en als ie niet meer rijd, dan moet je trappend omhoog - naar beneden gaat dan wat makkelijker...

daar zijn heel wat singletracks - en het raceparcours zelf is gewoon een permanente track. Als je daar wilt rijden, hoeft dat helemaal niets met de race zelf te maken hebben...gewoon de bergen genieten en fietseeehhh...
daar kan ik iets mee. Vroeg me dus af of het puur en alleen om de wedstrijd ging en je dus alleen dat parcours rijdt. Of dat je gewoon een week gaat biken en "toevallig" met de megavalanche meedoet.Sepp schreef: helderziende...dus je wist wel, dat je een rare vraag aan't stellen was, hehe
je fiets zolang als overall anders in de wereld...zolang als je plezier hebt, en kracht...en de zon schijnt, of ook niet...
omhoog met de lift zolang die rijdt, en als ie niet meer rijd, dan moet je trappend omhoog - naar beneden gaat dan wat makkelijker...
:evil:
daar zijn heel wat singletracks - en het raceparcours zelf is gewoon een permanente track. Als je daar wilt rijden, hoeft dat helemaal niets met de race zelf te maken hebben...gewoon de bergen genieten en fietseeehhh...
Het is gewoon de heele dag freeriden - dat kunnen de fransen als geen ander - en bovendien vond ik de mensen prettig, omdat ze, ook al zijn het wandelaars niet zeiken over mtb'ers, maar gewoon zelf genieten, en anderen laten genieten.Djamgils schreef: daar kan ik iets mee. Vroeg me dus af of het puur en alleen om de wedstrijd ging en je dus alleen dat parcours rijdt. Of dat je gewoon een week gaat biken en "toevallig" met de megavalanche meedoet.
Er zijn heel wat andere spots in de franse alpen, waar je net zo goed kunt rijden, maar dan zonder afsluitende gletsjerrace
Tja, ik zag het. Het zijn soms best nogal afgronden waar je langs rijd. Maar dat is met snowboarden, northshore en steigerbouwen ook..........Sepp schreef:precies - moet geen probleem zijn.......tenzij je hoogtevrees hebtsherlock schreef:Ha!!! I'm in!!!
Na jaren lullen nu eindelijk doen(zo iemand hadden we afgelopen jaar mee).
Als het een HD-Shovel uit 1976-1981 is, dan misschien welcyberhawk schreef: iemand de shovel kopen van mn baas ?
we hebbe er toch 2

Ik moet nog even kijken Sepp of ik zoveel vakantie dagen kan opnemen dan, kan altijd nog besluiten om ook een hele week te gaan.
Hoe lang van te voren moet er geboekt worden voor een slaapplek, ik was idd niet echt van plan om in een tentje te overnachten!!??
Het selectieaantal is echt verhoogt van 50 naar 58

Was ook net van plan om dit jaar (eindelijk) eens mee te doen, dus alle verdere info/pers.info is welkom

Als ik ga dan ga ik wel op een camping staan met me camper.
Schijnt nl. een camping te zijn "vlak" bij de berg dus das wel zo makkelijk en bovendien moet je rap zijn voor kamers in de buurt want er doen nogal wat mensen mee en het is in de franse schoolvakantie.
Zoals het er nu naar uitziet fiets ik ook alleen (vriendin fietst wel maar de mega niet).
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
-