welke helm? ervaring please..

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
HOPPAH
welke helm? ervaring please..

Bericht door HOPPAH » vr jan 02, 2009 12:26 pm

ha ik moet een nieuwe helm en nu twijfel ik tussen 3 modellen namelijk:
* BELL DropAfbeelding

* giro remedy http://www.giro.com/site/#/product/cycling/dirt/remedy/

of de 08 Fox V2 cin city Afbeelding

kan iemand mij vertellen welke ik zou moeten nemen en vooral waarom (prijs vind ik niet belangrijk!! het gaat mij om veiligheid en comfort)

thanx Wout
hoezo?

bikeboyjur

Bericht door bikeboyjur » vr jan 02, 2009 12:43 pm

giro remedy zou ik niet nemen als ik jou was bij een friend van me had zo'n helm kapot gevallen
http://akker322.hyve.nl/album/27841015/ ... _state__=7

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » vr jan 02, 2009 12:45 pm

THE heeft ook nog mooie helmen. Check anders : http://www.freetimeworld.com/index1.html En best goedkoop ook! Heb hem net binnen, prima service en snel.

Als je een nieuwe helm aan gaat schaffen, let dan op de volgende dingen:

* De helm moet goed passen en niet knellen. Ook niet na een paar minuten.
* Als je met je hoofd schudt, mag de helm niet verschuiven.
* De helm moet zo zitten, dat je niet op de binnenkant van je wangen bijt.
* Als je een bril draagt, moet deze niet op je neus gaan 'zweven'.
* De helm moet zo zitten, dat je kin niet tegen de binnenkant van de helm zit aangedrukt. Hier moet minimaal 1 vingerdikte ruimte tussen zitten.
* De binnenvoering van de helm zal na korte tijd slinken, waardoor de helm wat ruimer wordt.
* Meet je hoofdomvang op het breedste punt, over de oren. De gemeten hoofdomvang in centimeters bepaalt je helmmaat. De helmmaat kan bij ieder merk verschillen. Het gemiddelde:

Hoofdomvang in cm Helmgrootte
48-50 XXXS
51-52 XXS
53-54 XS
55-56 S
57-58 M
59-60 L
61-62 XL
63-64 XXL

Edit : Dacht dat je het niet wist qua maat. Te snel gelezen. In iedergeval handig.
Als je die THE helmen niks vind, dan raad ik je Remedy aan! Dat is een lichte en betrouwbare helm. Heb hem ook nog, en zeker plezier van gehad. De ventilatie was ook erg fijn. Natuurlijk had je wel een zweetkop, maar met het ademen gaat prima. Je goggle beslaat niet snel omdat het prima weg kan.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

YuriS

Bericht door YuriS » vr jan 02, 2009 12:58 pm

De helmen van 661 en Specialized zijn een tijdje geleden erg goed uit de Lab. tests gekomen.

Zie ook:

http://www.dk-content.de/freeride/pdf-a ... lmtest.pdf

Ik heb zelf deze:

Afbeelding

Zit prima en houd ook in de zomer je hoofd wat koeler door alle gaten.

Succes!

Tuup J

Bericht door Tuup J » vr jan 09, 2009 12:03 am

TLD

OKe, het ligt voor sommige misschien net buiten hun budget, of vinden het zonde om zoveel geld aan een helm uit te geven.

Zo dacht ik ook 3 jaar geleden, no way dat ik ooit rond de 300eu zou uitgeven aan een helm. Dus toen voor een remedy gegaan.

Ongeveer 10 maanden terug toch een Tld gekocht, een van me beste aankopen! Waar ik eerst altijd met een potje reed, rijd ik nu met me Tld. Die helm zit zo lekker, en je hebt zo'n goed zicht dat ik liever met me Tld op rijd, dan met me potje.

Het is een investering, maar kan je verzekeren dat het die waard is. En denk dat vele Tld-dragers het daarmee met me eens zijn.

Succes.
Life begins at the end of your comfortzone.

samsnatch

Bericht door samsnatch » vr jan 09, 2009 8:00 am

mee eens!! en met een beetje goed zoeken kun je ze ook al voor een zacht prijsje krijgen.
"INTENSE PLEASURE"

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » vr jan 09, 2009 8:25 pm

Tuup J schreef:TLD

OKe, het ligt voor sommige misschien net buiten hun budget, of vinden het zonde om zoveel geld aan een helm uit te geven.

Zo dacht ik ook 3 jaar geleden, no way dat ik ooit rond de 300eu zou uitgeven aan een helm. Dus toen voor een remedy gegaan.

Ongeveer 10 maanden terug toch een Tld gekocht, een van me beste aankopen! Waar ik eerst altijd met een potje reed, rijd ik nu met me Tld. Die helm zit zo lekker, en je hebt zo'n goed zicht dat ik liever met me Tld op rijd, dan met me potje.

Het is een investering, maar kan je verzekeren dat het die waard is. En denk dat vele Tld-dragers het daarmee met me eens zijn.

Succes.
mm tja ook al aan gedacht maar ik ben niet een van de voorzichtigste rijders (klinkt stoer maar doet vaak pijn ha ha) dus heb geen zin om na een deftige val €300,- kwijt te zijn. persoonlijk vind ik de fox het mooist maar ben er nog niet helemaal uit :) in ieder geval iedereen alvast bedankt voor de reacties ;)
hoezo?

Chmod

Bericht door Chmod » vr jan 09, 2009 10:02 pm

een TLD is ook stukken veiliger dan die polycarbonaat crap. Zoek in ieder geval een vezelhelm. Die spatten niet uit elkaar bij impact.

Trouwens, de helmmaat meet je niet over je oren :lol:

PS.: als m'n huidige TLD er aan is, dan koop ik meteen een nieuwe.

Sepp

Bericht door Sepp » vr jan 09, 2009 10:15 pm

Ik heb ook TLD's sinds kort, omdat ik het gevoel heb, dat ik niet meer zo onbenullig val als nog twee jaar geleden.

Voor een beginner is een TLD echt weggegooid geld.

Ik heb Giro Remedys gehad, en die bevielen prima - zitten even lekker als een TLD, beschermen super...alleen de helm zelf is aan de grote kant.

Ik geef wel om style, en aan een TLD kan ook kwa vorm (darmee bedoel ik nog niet eens de kleurtjes en de graphics) geen enkele helm tippen.

Sting

Bericht door Sting » za jan 10, 2009 3:47 pm

ik heb zelf ook pas een tld gekocht, echt een super helm zit echt super,
voor de tld ook een remedy gehad, die zit ook fijn maar tld zit beter en heeft ook beter looks, is alleen aan de dure kant, maar ik heb de mijne ook nieuw gekocht voor 190 euro in de uitverkoop

Sting

Bericht door Sting » za jan 10, 2009 3:50 pm

op chainreaction staan nu ook enkele aanbiedingen waaronder een tld d2 carbon inferno red voor 175 euries wel een xs/s
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=30551

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » za jan 10, 2009 6:19 pm

Als je Hoppah al eens gezien hebt, dan denk ik niet dat hij in een xs/s kan ;)
Heeft ronde wielen

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » zo jan 11, 2009 11:01 am

hahahahaha eerder een dikke L :oops: ik kijk gewoon nog ff verder! als iemand iets tegen komt hoor ik het graag! greetz wout
hoezo?

Fry

Bericht door Fry » zo jan 11, 2009 11:31 am

Chmod schreef:een TLD is ook stukken veiliger dan die polycarbonaat crap. Zoek in ieder geval een vezelhelm. Die spatten niet uit elkaar bij impact.

Trouwens, de helmmaat meet je niet over je oren :lol:

PS.: als m'n huidige TLD er aan is, dan koop ik meteen een nieuwe.
you bet !!

Hey topicstarter, luister naar deze kerel.

Crash-DH-

Bericht door Crash-DH- » zo jan 11, 2009 12:16 pm

ik rij nu met een 661 strike 2008
en ik ben er erg tevreden over, past goed en de ventilatie is voor een fullface ook nog wel goed + ik vind dat de helm heel goed is afgewerkt.

heb hiervoor een bell drop gehad en daarvoor een bell bellistic, het is natuurlijk mijn mening, maar ik raad je aan; blijf uit de buurt van Bell, de pasvorm heb ik zelf als zeer matig ervaren, (ook bij de Drop, die toch veel voering heeft)

tld heb ik wel eens een paar dagen mee gereden, maar deze zat niet lekker
(maar dat ligt denk ik meer aan de vorm van het hoofd) wel was de afwerking bijna perfect en de ventilatie ook goed, en een tld is natuurlijk de állermooiste helm.
ik hou van alles op 2 wielen!

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » ma jan 12, 2009 4:49 pm

Stillridingbmx schreef:THE heeft ook nog mooie helmen. Check anders : http://www.freetimeworld.com/index1.html En best goedkoop ook! Heb hem net binnen, prima service en snel.

Als je een nieuwe helm aan gaat schaffen, let dan op de volgende dingen:

* De helm moet goed passen en niet knellen. Ook niet na een paar minuten.
* Als je met je hoofd schudt, mag de helm niet verschuiven.
* De helm moet zo zitten, dat je niet op de binnenkant van je wangen bijt.
* Als je een bril draagt, moet deze niet op je neus gaan 'zweven'.
* De helm moet zo zitten, dat je kin niet tegen de binnenkant van de helm zit aangedrukt. Hier moet minimaal 1 vingerdikte ruimte tussen zitten.
* De binnenvoering van de helm zal na korte tijd slinken, waardoor de helm wat ruimer wordt.
* Meet je hoofdomvang op het breedste punt, over de oren. De gemeten hoofdomvang in centimeters bepaalt je helmmaat. De helmmaat kan bij ieder merk verschillen. Het gemiddelde:

Hoofdomvang in cm Helmgrootte
48-50 XXXS
51-52 XXS
53-54 XS
55-56 S
57-58 M
59-60 L
61-62 XL
63-64 XXL

Edit : Dacht dat je het niet wist qua maat. Te snel gelezen. In iedergeval handig.
Als je die THE helmen niks vind, dan raad ik je Remedy aan! Dat is een lichte en betrouwbare helm. Heb hem ook nog, en zeker plezier van gehad. De ventilatie was ook erg fijn. Natuurlijk had je wel een zweetkop, maar met het ademen gaat prima. Je goggle beslaat niet snel omdat het prima weg kan.
Thanx! ben ff op zoek gegaan en het wordt waarschijnlijk de THE One LUX Carbon.. nogg ff w88 maar binnenkort kan hier een slotje op denk ik :)
hoezo?

Loeky

Bericht door Loeky » ma jan 12, 2009 5:34 pm

anders een Dainese Raptor (carbon) kopen? 800 gram, maatje L

;)

Fry

Bericht door Fry » ma jan 12, 2009 8:30 pm

Ik heb indertijd een 2003 TLD D2 gekocht om de eenvoudige reden dat ze de enige waren die mijn maat (64cm) hadden. Ik heb de XL-XXL. Daarin heb je dunne en dikke moussjes. Ik rij hem zelfs met de dikke moesjes in XL stand. Iemand met een 65-68cm hoofd (gigantisch dus) past nog relatief vlot in de XXL.
Het enige nadeel was de ventilatie vond ik, die was ok, maar ook niet zoals met een gewone XC helm. Ik rij daarom nu vooral met mijn Giro Xen all mountain helm. Moest ik nu een nieuwe fullface kopen zou ik eens ernstig gaan kijken naar de specialized deviant carbon omdat die even goed geventileerd is als een XC helm. Alleen is de grootste versie voor maximaal 63cm hoofdomtrek, dus als die wat klein uitvalt zou die voor mij geen optie zijn.

Plaats reactie