Specialized!!

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm
Specialized!!

Bericht door amigo » vr jan 09, 2009 7:24 am

Ik Rij al bijna 10 jaar op specialized, in die tien jaar heb ik grofweg zon 20000 euro weg gebracht voor aankoop van fietsen . Ik heb dan ook het grootste deel van die 10 jaar op S-works fullies gereden.

Nu is het volgende aan de hand. Mijn LBS (ik noem geen namen om dat dat volgens mij niet van toepassing is) die is nu geen dealer meer . Nu heb ik daar vorig jaar oktober/november een Enduro SL gekocht . Die fiets moest weg , hadden ze nog staan . Dus een scherpe prijs

Nu Begeeft de voorvork het bij de eerste rit al . Dus nieuwe fiets ... Garantie .
Nu zegt Specialized dus glashard ,laat hem maar naar een Specialized dealer gaan . Dan handelen we het daar af. Goeie Service (niet dus)

Specialized doet dus weinig tot geen moeite om dit probleem op te lossen . Ze zijn telefonisch niet of slecht bereikbaar. Terug bellen staat niet in hun woordenboek.

We zijn nu dus Januari, en mijn vork is dus nog steeds niet gerepareert !
Onder tussen is de demper van mijn vriendin haar spes ook geploft . Zelfde verhaal.

En het idiote is dus , dat Specialized wel hun vitrines en reclame spullen wil ophalen bij die winkel , maar als ze er dan toch zijn .... Kunnen ze niet even een vork en een demper meenemen .

Dat is toch ook geen service tegen over je klanten .
Die winkel heeft jarenlang Specialized verkocht , en zal dus wel meer klanten met problemen krijgen . Moet die dan al die klanten doorsturen ?? Goeie service !!!

Dit is ook echt de laatste Specialized geweest die ik gekocht heb.... :ban:

Plons
Berichten:5447
Lid geworden op:wo jul 11, 2001 8:56 am

Bericht door Plons » vr jan 09, 2009 8:08 am

kort en bondig :

specialized is jou NIETS verschuldigd....

je hebt een contractuele overeenkomst met de winkel en die moet dat oplossen...

het feit dat die dealer niet langer een S(hit) dealer is, maakt het voor die dealer alleen maar moeilijker, maar hij moet de oplossing aanbieden, niet specialized...
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr jan 09, 2009 8:13 am

ik had in principe ook zoiets..

mijn dealer ging giant doen :cry:

antwoord op sommige vragen zelfs via de website gingen traag..
antwoord terug mailen duurt heel lang..

gelukkig nog weinig met garantie of service te maken gehad..
maar ben nog steeds op zoek voor een speci bout/lager/bussen set (demo)
maar die verkopen ze niet particulier.. moet via de dealer :ban:
dealer werkt meestal niet mee.. :( gelukkig is er BetD.

nu heb ik ergens een mail-adres dacht ik dat wel goed reageerde..
maar dat ging meer over frame specs en nog iets (slecht geheugen)

kweet niet of je daar wat aan hebt me garantie..?
ik zal eens zoeken in mn oude mail..

maar is de voorvork ook specialized of ander merk.. klop je daar aan ?

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr jan 09, 2009 8:20 am

Plons schreef:specialized is jou NIETS verschuldigd....

...
das niet helemaal waar..

ook al is de dealer geen dealer meer (blijft een tussen persoon)

het bedrijf in kwestie is altijd eindverantwoordelijke van het product..

maar wat voor vork is het ?
meld dit euvel bij de producent en zeg dat specialized niet mee werkt..
missch droppen hun een steentje bij als service ! ? !

Pino
Berichten:2472
Lid geworden op:wo aug 08, 2001 7:40 am

Bericht door Pino » vr jan 09, 2009 9:38 am

cyberhawk schreef:
Plons schreef:specialized is jou NIETS verschuldigd....

...
das niet helemaal waar..

ook al is de dealer geen dealer meer (blijft een tussen persoon)

het bedrijf in kwestie is altijd eindverantwoordelijke van het product..
Onzin.
De consument gaat ALLEEN een overeenkomst aan met de dealer.

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » vr jan 09, 2009 11:20 am

Waarschijnlijk daarom dat het een promo was ;-). Je kan niet van een merk verwachten dat ze service gaan geven via een persoon die niets met het merk wil te maken hebben.

De mensen die de stand komen ophalen zijn waarschijnlijk niet eens werknemers van Specialized.

Jou LBS zou beter eens een collega contacteren die wel nog specialized doet en een overeenkomst maken.

illuminatastigmata
Berichten:2836
Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
Locatie:limburg
Contacteer:

Re: Specialized!!

Bericht door illuminatastigmata » vr jan 09, 2009 11:49 am

amigo schreef:Nu zegt Specialized dus glashard ,laat hem maar naar een Specialized dealer gaan . Dan handelen we het daar af.
Wat is als ik vragen mag het probleem om even naar een andere Speci dealer te gaan om te kijken wat ze daar zeggen?
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr jan 09, 2009 12:37 pm

Pino schreef:
cyberhawk schreef:
Plons schreef:specialized is jou NIETS verschuldigd....

...
das niet helemaal waar..

ook al is de dealer geen dealer meer (blijft een tussen persoon)

het bedrijf in kwestie is altijd eindverantwoordelijke van het product..
Onzin.
De consument gaat ALLEEN een overeenkomst aan met de dealer.
das de terug weg..

de producent geeft uit eigen hand garantie niet de dealer..
en dat gaat meestal over het frame niet de extra parts..

en missch wil/kan spec. nederland er niets aan doen
en vandaar m doorstuurt naar een andere dealer wat opzich ook wel logisch is
(daar hoor je me ook niet over)

wat voor vork is het nou.. :arms:

Gebruikersavatar
Timmos
Berichten:1903
Lid geworden op:ma mar 12, 2007 9:44 am

Bericht door Timmos » vr jan 09, 2009 12:58 pm

08 vorken?

Maar in principe moet op de 1e plaats de winkel(dealer) je helpen met het afwerken van je problemen. Specialized moet de rest doen zo ver dat kan. Lukt dat niet moet je 1 op 1 contact zoeken wat altijd moeizaam word ;)

Gène
Berichten:2371
Lid geworden op:zo dec 23, 2001 8:39 pm

Bericht door Gène » vr jan 09, 2009 1:02 pm

Volgens mij moet iedere andere Specialized dealer jou garantie kunnen verlenen. Als het probleem binnen de garantie voorwaarden valt is de specialized dealer z'n taak om jou service te verlenen. Dat je oude dealer dat niet meer kan doen is begrijpelijk, hij is immers geen Specialized dealer meer.

Overigens rij ik ook al geruime tijd op Specialized fietsen en ik heb in die tijd tweemaal gebruik moeten maken van de garantie regeling. Prima service en in beide gevallen leverde het me een nieuw frame op. Dus qua garantie alleen maar lof, maar dat mag je toch verwachten vind ik, of dat nu Specialized, Cannondale, Giant, Cube of Seven is

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

illuminatastigmata
Berichten:2836
Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
Locatie:limburg
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr jan 09, 2009 5:05 pm

Hier ook prima ervaring met Speci.garantie.....Mijn E150 vork van 2008 is door Speci.vervangen door een E150 S-works 2008 uitvoering.Kostenloos.
Of het nu dealer-service of Speci-service is laat ik even in het midden.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

scalpel 1
Berichten:164
Lid geworden op:ma jan 28, 2008 9:31 pm
Locatie:LANAKEN

Bericht door scalpel 1 » za jan 10, 2009 9:30 pm

jep plons heeft wel gelijk.

jij hebt als koper een deal gemaakt met een lbs .
als deze een merk eruit gooit zal hij toch zijn .
garantiegevallen moeten oplossen.
dat is zijn probleem!!!

het is misschien niet zo slim om een spec fiets te kopen
bij iemand die geen dealer meer is.dan loop je risico
om gezeik te krijgen met garantie gevallen.
dat hij geen dealer meer is zal ook wel zijn redenen hebben.

vind het nog coulant van spec om je fiets bij een andere dealer
te laten nakijken voor de afwikeling.

gr scalpel 1

illuminatastigmata
Berichten:2836
Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
Locatie:limburg
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » za jan 10, 2009 9:39 pm

scalpel 1 schreef:dat hij geen dealer meer is zal ook wel zijn redenen hebben.

Was het toevallig''Peter,-ik schuif stiekum Speci's door-Hogenhout?
Of mogen wij dat niet weten?
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » zo jan 11, 2009 5:45 pm

Plons schreef:kort en bondig :

specialized is jou NIETS verschuldigd....

je hebt een contractuele overeenkomst met de winkel en die moet dat oplossen...

het feit dat die dealer niet langer een S(hit) dealer is, maakt het voor die dealer alleen maar moeilijker, maar hij moet de oplossing aanbieden, niet specialized...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daar ben ik het dus niet mee eens , want ik koop een "Nieuwe fiets "van het merk Specialized. Waar van de "Specialized voorvork na circa 5 kilometer . gewoon niets meer doet.
Dus omdat het hier om een nieuwe fiets gaat ,heb ik zo enzo recht op garantie.
En die garantie geeft de dealer mij niet ! maar Specialized !
Anders zou ik dus echt aan de dealer vast zitten met mijn garantie.
En geloof mij . Mijn dealer belt dagelijks met specialized .
Maar er word of niet op genomen of niet terug gebeld.
Ik vind dit heel jammer voor zon bedrijf als Specialized . In het verleden werden al mijn garantie claims ( en dat waren er heel wat) perfect verholpen.
En nu omdat de dealer door toedoen van de vorige eigenaar zijn dealer licentie (of hoe dat dan ook heet) kwijt is . Willen ze nu dus niet even een voorvork en een demper meenemen , terwijl ze daar toch zijn om een Specialized vitrine op te halen
Beetje kinder achtig

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » ma jan 12, 2009 8:17 am

illuminatastigmata schreef:
scalpel 1 schreef:dat hij geen dealer meer is zal ook wel zijn redenen hebben.

Was het toevallig''Peter,-ik schuif stiekum Speci's door-Hogenhout?
Of mogen wij dat niet weten?
Nee dit was meer Koen ik bestel wel maar ik betaal niet ,en ik houd mensen aan lijntje (ook de persoon achter bike order)

dit was dus de vorige eigenaar voor alle duidelijkheid

Ik wil de naam van die winkel hier buiten houden , omdat het is overgenomen door een zeer goede vriend van me.Die ik niet in een kwaad dag licht wil zetten

En als het dan een goede vriend van me is waarom doet ie er niet alles aan ?? nou dat doet ie ook ! maar die lXllo's werken nie echt mee

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » ma jan 12, 2009 8:23 am

Plons schreef:kort en bondig :

specialized is jou NIETS verschuldigd....

je hebt een contractuele overeenkomst met de winkel en die moet dat oplossen...

het feit dat die dealer niet langer een S(hit) dealer is, maakt het voor die dealer alleen maar moeilijker, maar hij moet de oplossing aanbieden, niet specialized...
========================================================================
Dus dan komt het er volgens jouw verhaal op neer.
Dat wanneer je een fiets koopt bij een dealer , die vervolgens fahiet gaat .
Je naar je garantie kan fluiten want "specialized is jou NIETS verschuldigd...."
je hebt een contractuele overeenkomst met de winkel en die moet dat oplossen...
volgens mij klopt dat niet

Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » ma jan 12, 2009 8:44 am

wat staat er in het boekje wat je bij de fiets hebt gekregen?
mij lijkt het dat er fabrieksgarantie op de fiets zit en als specialized zegt dat je bij een dealer van hun langs moet gaan dan moet je dat doen om garantie te kunnen krijgen.

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » ma jan 12, 2009 9:36 am

Specialized wilt je nog steeds helpen via hun garantie. Het is eigenlijk logisch dat ze je dan naar een Specailized dealer sturen om het via hen af te wikkelen. Dit heeft vooral/vaak met logistieke redenen te doen. Denk aan het systeem dat men achter de schermen heeft om dit soort zaken in goede banen te leiden. Dit is vaak dermate afgetimmerd dat uitzonderingen, dus verzenden van en naar een niet-dealer gewoonweg niet kan en onoverzichtelijk voor ze is. De kans dat garantie-leveringen te lang op zich laten wachten of foutief gaan, is dan erg groot.

Jouw dealer als niet-meer Speci-dealer zou dus ook gewoon voor jou in de bres kunnen springen door voor jou dit onderling met een andere wel-Speci-dealer de fiets/onderdeel naar Speci te laten versturen. Daarin hoef jij verder niets te doen en je geen zorgen te maken over zaken die tussen dealers en een fabrikant spelen.

BLRacing
Berichten:2754
Lid geworden op:zo nov 04, 2001 4:35 pm
Locatie:Ergens in Utrecht

Bericht door BLRacing » ma jan 12, 2009 10:02 am

DeKerf heeft helemaal gelijk. Als Specialized zelf al aangeeft dat je je fiets naar een officiële Spesh dealert moet brengen, zodat alles weer goed komt, dan is er toch niets aan de hand. Eventueel via de dealer waar jij hem oorspronkelijk aangeschaft hebt. Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Desondanks hoop ik voor je dat je binnenkort weer kunt rijden.

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » do feb 05, 2009 8:56 pm

Ondertussen zijn we bijna een maand verder. En had ik al bijna de stappen genomen om dus inderdaad met die bike na een dealert te gaan.
Krijg ik dus te horen dat Specialized heeft toegezegd ,dat ze een nieuwe vork zouden toesturen ......Hulde aan de Spesh dacht ik.
We zijn nu al weer ruim 2 weken verder en er is dus nog niets gebeurt.
Dit vind ik dus heel raar.

Ik vind het zowiezo niet slim van spec. om niet te helpen met die garantie gevallen daar. Er zijn daar best veel species verkocht . Dus het zou mij slim lijken dat die jongens van die winkel gewoon het onderhoud kunnen blijven doen. Maar dus geen nieuwe Species meer verkopen . Dat zie je bijvoorbeeld in de autobranche ook heel vaak.Wel service en onderhoud alleen geen verkoop meer(van dat merk)

Gebruikersavatar
kooz
Berichten:1487
Lid geworden op:zo jan 18, 2004 4:05 pm
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door kooz » za feb 07, 2009 7:28 pm

Ik ben het eigenlijk ook gewoon eens met Dekerf's.. Je had je fiets gewoon naar een specialized dealer moeten brengen. daar zou het veel gemakkelijker geweest zijn. Tot nu toe niets dan lof over de service van Specialized..

kooz

Gebruikersavatar
RobSter
Berichten:22
Lid geworden op:za mei 17, 2008 7:59 pm
Locatie:Apeldoorn

Bericht door RobSter » zo aug 30, 2009 8:18 pm

Beetje een topic-kick..

Maaruh ik heb mijn frame ingeruild voor een Epic (2005)
Echter constateerde ik na een maand of 2 een scheurtje op de lasnaad.
Probleem neergelegd bij mijn LBS. Die vroeg om een foto en die heeft
hij doorgezonden. Ook al had ik maar 2 maanden garantie.
Immers op een 2e hands frame wordt geen garantie gegeven.

Na een week kreeg ik een telefoontje, mijnheer uw achterbrug ligt klaar.
We willen graag voor dinsdag een afspraak maken om die te monteren.

Als dat geen service is :arms: (en ja, mijn LBS is een speci dealer)

Metatron
Berichten:82
Lid geworden op:zo feb 08, 2009 10:45 am

Bericht door Metatron » do aug 19, 2010 2:11 pm

RobSter schreef:Beetje een topic-kick..

Maaruh ik heb mijn frame ingeruild voor een Epic (2005)
Echter constateerde ik na een maand of 2 een scheurtje op de lasnaad.
Probleem neergelegd bij mijn LBS. Die vroeg om een foto en die heeft
hij doorgezonden. Ook al had ik maar 2 maanden garantie.
Immers op een 2e hands frame wordt geen garantie gegeven.

Na een week kreeg ik een telefoontje, mijnheer uw achterbrug ligt klaar.
We willen graag voor dinsdag een afspraak maken om die te monteren.

Als dat geen service is :arms: (en ja, mijn LBS is een speci dealer)
Idem : van S-works Carbon HT breekt achterbrug: 2 dagen later: Mijnheer we hebben een nieuw HT frame voor u maar we kunnen u ook een Carbon Epic Marathon aanbieden voor een kleine ( het was écht klein) bijbetaling. LBS wist dat ik graag de overstap wilde maken naar fully. Perfecte samenwerking tussen dealer en fabrikant ... @Robster hebbenwij niet dezelfde LBS ? 8)

Plaats reactie