Show your Downhill/Freeride
Moderator:Beheerders
- Jean-Pierre
hij wordt indd beschreven als tank, alhoewel die wel een redelijk smalle wielbasis heeft 1116 mm geloof ik. mja suc6 met het frame, ik had toendertijd ook veel intresse in het frame, uiteindelijk ging de deal niet door aan de kopers kant. de koper had mij toen verteld dat de veerweg nu vaststaat op 180 omdat de 160 de 200 en de 220 stand het schroefdraad kapot was. miss dat je het nog opnieuw kan tappen, anders kan je er miss een bus inpersen of vast draaien dmv links draad. als je tips nodig hebt moet je maar een pbtje sturen. ziet er iig super uit, zou denk ik nog vetter staat met een dual crown. mja dat is een kweste van smaak en het is uiteraard jouw bike.
Is idd Hoppah zijn frame. is ie vanmiddag langs komen brengen. En ik heb t er ook met hem even over gehad(schroefdraad) en is simpel op te lossen door opnieuw te tappen etc. En dat er geen dualcrown in zit is omdat de financiën het op het moment nog niet toe laten.greenie schreef:jap, smijt daar een matzwarte dualcrown op en je hebt een beest!
frame van HOPPAH?
En idd ook wanneer je het frame bekijkt ziet het er gewoon bombproof uit. Zal binnenkort wel weer een aantal plaatsjes schieten met een betere camera. Thx iig voor de leuke comments

Wat is precies het voordeel van plaatsen van heli-coils ipv tappen? Of gewoon omdat je dan een andere maat bout nodig hebt voor de plekken waar de draad kapot was?YuriS schreef:Ja, en dat zou ik dus zekers niet doen!!En ik heb t er ook met hem even over gehad(schroefdraad) en is simpel op te lossen door opnieuw te tappen etc.
Zet er gewoon netjes een paar heli-coils in
je zit natuurlijk ook met de maximale grote van een bout die door je veer, en ophangingspunten kan.tijn schreef:Wat is precies het voordeel van plaatsen van heli-coils ipv tappen? Of gewoon omdat je dan een andere maat bout nodig hebt voor de plekken waar de draad kapot was?YuriS schreef:Ja, en dat zou ik dus zekers niet doen!!En ik heb t er ook met hem even over gehad(schroefdraad) en is simpel op te lossen door opnieuw te tappen etc.
maar als het schroefdraad gewoon kapot is(lees de gangen zijn verstoord waardoor je de bout er niet lekker meer inkrijgt of helemaal niet) dan kan je het draad opnieuw tappen.
is het draad dol(lees er zijn helemaal geen gangen meer, waardoor de bout geen gangen heeft om zich in vast te draaien) dan kan je of het gat opboren en een grotere draad erin tappen, of je gebruikt heli coils wat het voordeel heeft dat je voort de rest niets hoeft aan te passen behalve de gaten van de kapotte draden
Hij zegt het!aappii schreef:je zit natuurlijk ook met de maximale grote van een bout die door je veer, en ophangingspunten kan.tijn schreef:Wat is precies het voordeel van plaatsen van heli-coils ipv tappen? Of gewoon omdat je dan een andere maat bout nodig hebt voor de plekken waar de draad kapot was?YuriS schreef: Ja, en dat zou ik dus zekers niet doen!!
maar als het schroefdraad gewoon kapot is(lees de gangen zijn verstoord waardoor je de bout er niet lekker meer inkrijgt of helemaal niet) dan kan je het draad opnieuw tappen.
is het draad dol(lees er zijn helemaal geen gangen meer, waardoor de bout geen gangen heeft om zich in vast te draaien) dan kan je of het gat opboren en een grotere draad erin tappen, of je gebruikt heli coils wat het voordeel heeft dat je voort de rest niets hoeft aan te passen behalve de gaten van de kapotte draden
Nog een korte aanvulling, bij opnieuw tappen blijf je materiaal weghalen. Daarnaast hou je de 'slappe' alu schroefdraad verbinding.
Met de heli-coil hou je de originele bout grote, anders zul je ook de bussen van je shock moeten opboren
Dus wanneer ik het goed begrijp draai of pers je zon heli coil in het gat wat je hebt opgeboord en dan heb je weer normale schroefdraad zoals ie was?aappii schreef:je zit natuurlijk ook met de maximale grote van een bout die door je veer, en ophangingspunten kan.tijn schreef:Wat is precies het voordeel van plaatsen van heli-coils ipv tappen? Of gewoon omdat je dan een andere maat bout nodig hebt voor de plekken waar de draad kapot was?YuriS schreef: Ja, en dat zou ik dus zekers niet doen!!
Ontopic: binnenkort dual crown voor de Lambda ^^l
Zo ongeveer, je boort het gat uit, en draait er dan een coil in. Dit verijst wel een heli-coil tap/instal set. Bij auto en motor garages hebben ze dit vaak wel.tijn schreef:Dus wanneer ik het goed begrijp draai of pers je zon heli coil in het gat wat je hebt opgeboord en dan heb je weer normale schroefdraad zoals ie was?aappii schreef:je zit natuurlijk ook met de maximale grote van een bout die door je veer, en ophangingspunten kan.tijn schreef: Wat is precies het voordeel van plaatsen van heli-coils ipv tappen? Of gewoon omdat je dan een andere maat bout nodig hebt voor de plekken waar de draad kapot was?
Ontopic: binnenkort dual crown voor de Lambda ^^l
ik wil er ff aan toevoegen dat het draad wat dol is niet het draad is van de demper(bussen) maar het draad waarmee je de staande achterbrug aan de demper link bevestigd waardoor je verschillende veerweg kan instellen. heli coils had ik ook al aan gedacht.... maar ja toen kwam er een andere fiets en verslapte de aandacht voor de nicolai (vandaar dat ik blij ben dat er een nieuw baasje voor is
)
greetz Wout

greetz Wout
hoezo?