Show your Downhill/Freeride

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
tijn

Bericht door tijn » za dec 27, 2008 6:54 pm

De start van de bouw van mijn eerst fully.

Afbeelding

YuriS

Bericht door YuriS » za dec 27, 2008 7:13 pm

Das geen Fully, maar een TANK :D

Trekrules

Bericht door Trekrules » za dec 27, 2008 7:42 pm

YuriS schreef:Das geen Fully, maar een TANK :D
Afbeelding
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

YuriS

Bericht door YuriS » za dec 27, 2008 7:45 pm

Ja precies, das toch duidelijk uit dezelfde catogorie :D

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » za dec 27, 2008 8:01 pm

Jou fiets hebben we anders ook nog steeds niet gezien...
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

YuriS

Bericht door YuriS » za dec 27, 2008 8:31 pm

Dat fietsje is ook nog steeds niet af :cry:

Vandaag eerst maar is een nieuwe cassette gehaald!

Ik wacht ook nog steeds op een aantal missende delen van CRC :evil:
Denk maar niet dat ik niet behoorlijk op mijn lip bijt op zulke mooie dagen!

Was trouwens niks verkeerds bedoeld hoor, met die Tank vergelijking..

Timmos

Bericht door Timmos » za dec 27, 2008 8:54 pm

er zijn hier mensen benieuwd naar je bouwproject. Maak is pics ook al is die niet af. :D

aappii

Bericht door aappii » za dec 27, 2008 9:21 pm

hij wordt indd beschreven als tank, alhoewel die wel een redelijk smalle wielbasis heeft 1116 mm geloof ik. mja suc6 met het frame, ik had toendertijd ook veel intresse in het frame, uiteindelijk ging de deal niet door aan de kopers kant. de koper had mij toen verteld dat de veerweg nu vaststaat op 180 omdat de 160 de 200 en de 220 stand het schroefdraad kapot was. miss dat je het nog opnieuw kan tappen, anders kan je er miss een bus inpersen of vast draaien dmv links draad. als je tips nodig hebt moet je maar een pbtje sturen. ziet er iig super uit, zou denk ik nog vetter staat met een dual crown. mja dat is een kweste van smaak en het is uiteraard jouw bike.

greenie

Bericht door greenie » za dec 27, 2008 10:02 pm

jap, smijt daar een matzwarte dualcrown op en je hebt een beest!
frame van HOPPAH?

tijn

Bericht door tijn » za dec 27, 2008 10:51 pm

greenie schreef:jap, smijt daar een matzwarte dualcrown op en je hebt een beest!
frame van HOPPAH?
Is idd Hoppah zijn frame. is ie vanmiddag langs komen brengen. En ik heb t er ook met hem even over gehad(schroefdraad) en is simpel op te lossen door opnieuw te tappen etc. En dat er geen dualcrown in zit is omdat de financiën het op het moment nog niet toe laten.

En idd ook wanneer je het frame bekijkt ziet het er gewoon bombproof uit. Zal binnenkort wel weer een aantal plaatsjes schieten met een betere camera. Thx iig voor de leuke comments :D

YuriS

Bericht door YuriS » zo dec 28, 2008 12:48 am

En ik heb t er ook met hem even over gehad(schroefdraad) en is simpel op te lossen door opnieuw te tappen etc.
Ja, en dat zou ik dus zekers niet doen!!

Zet er gewoon netjes een paar heli-coils in!

En voor de liefhebbers, de tussenstand:

Afbeelding

Afbeelding

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » zo dec 28, 2008 6:30 am

YuriS schreef:
En ik heb t er ook met hem even over gehad(schroefdraad) en is simpel op te lossen door opnieuw te tappen etc.

Zet er gewoon netjes een paar heli-coils in!

En voor de liefhebbers, de tussenstand:

Afbeelding

Afbeelding
Deftige setup en een pracht v/e frame :)
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

tijn

Bericht door tijn » zo dec 28, 2008 8:45 am

YuriS schreef:

Zet er gewoon netjes een paar heli-coils in
Wat is precies het voordeel van plaatsen van heli-coils ipv tappen? Of gewoon omdat je dan een andere maat bout nodig hebt voor de plekken waar de draad kapot was?

aappii

Bericht door aappii » zo dec 28, 2008 1:09 pm

tijn schreef:
YuriS schreef:

Wat is precies het voordeel van plaatsen van heli-coils ipv tappen? Of gewoon omdat je dan een andere maat bout nodig hebt voor de plekken waar de draad kapot was?
je zit natuurlijk ook met de maximale grote van een bout die door je veer, en ophangingspunten kan.
maar als het schroefdraad gewoon kapot is(lees de gangen zijn verstoord waardoor je de bout er niet lekker meer inkrijgt of helemaal niet) dan kan je het draad opnieuw tappen.
is het draad dol(lees er zijn helemaal geen gangen meer, waardoor de bout geen gangen heeft om zich in vast te draaien) dan kan je of het gat opboren en een grotere draad erin tappen, of je gebruikt heli coils wat het voordeel heeft dat je voort de rest niets hoeft aan te passen behalve de gaten van de kapotte draden

YuriS

Bericht door YuriS » zo dec 28, 2008 1:30 pm

aappii schreef:
tijn schreef:
YuriS schreef: Ja, en dat zou ik dus zekers niet doen!!

je zit natuurlijk ook met de maximale grote van een bout die door je veer, en ophangingspunten kan.
maar als het schroefdraad gewoon kapot is(lees de gangen zijn verstoord waardoor je de bout er niet lekker meer inkrijgt of helemaal niet) dan kan je het draad opnieuw tappen.
is het draad dol(lees er zijn helemaal geen gangen meer, waardoor de bout geen gangen heeft om zich in vast te draaien) dan kan je of het gat opboren en een grotere draad erin tappen, of je gebruikt heli coils wat het voordeel heeft dat je voort de rest niets hoeft aan te passen behalve de gaten van de kapotte draden
Hij zegt het!

Nog een korte aanvulling, bij opnieuw tappen blijf je materiaal weghalen. Daarnaast hou je de 'slappe' alu schroefdraad verbinding.
Met de heli-coil hou je de originele bout grote, anders zul je ook de bussen van je shock moeten opboren

tijn

Bericht door tijn » zo dec 28, 2008 1:31 pm

aappii schreef:
tijn schreef:
YuriS schreef: Ja, en dat zou ik dus zekers niet doen!!

Dus wanneer ik het goed begrijp draai of pers je zon heli coil in het gat wat je hebt opgeboord en dan heb je weer normale schroefdraad zoals ie was?

Ontopic: binnenkort dual crown voor de Lambda ^^l

YuriS

Bericht door YuriS » zo dec 28, 2008 1:33 pm

tijn schreef:
aappii schreef:
tijn schreef: Wat is precies het voordeel van plaatsen van heli-coils ipv tappen? Of gewoon omdat je dan een andere maat bout nodig hebt voor de plekken waar de draad kapot was?
Dus wanneer ik het goed begrijp draai of pers je zon heli coil in het gat wat je hebt opgeboord en dan heb je weer normale schroefdraad zoals ie was?

Ontopic: binnenkort dual crown voor de Lambda ^^l
Zo ongeveer, je boort het gat uit, en draait er dan een coil in. Dit verijst wel een heli-coil tap/instal set. Bij auto en motor garages hebben ze dit vaak wel.

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » zo dec 28, 2008 1:44 pm

ik wil er ff aan toevoegen dat het draad wat dol is niet het draad is van de demper(bussen) maar het draad waarmee je de staande achterbrug aan de demper link bevestigd waardoor je verschillende veerweg kan instellen. heli coils had ik ook al aan gedacht.... maar ja toen kwam er een andere fiets en verslapte de aandacht voor de nicolai (vandaar dat ik blij ben dat er een nieuw baasje voor is :) )

greetz Wout
hoezo?

hubertje

Bericht door hubertje » zo dec 28, 2008 10:07 pm

Doorgedraaide draad is zo'n beetje een standaard probleem bij jou he?

Sinter

Bericht door Sinter » ma dec 29, 2008 10:53 pm

Trekrules schreef:
Afbeelding

Net zo als die witte tank van jou

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma dec 29, 2008 10:58 pm

+1

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » di dec 30, 2008 12:01 am

hubertje schreef:Doorgedraaide draad is zo'n beetje een standaard probleem bij jou he?
bla :ban: na twee jaar een beetje verjaard of niet? nooit iets gehoord en dan nu zo :?

laten we het on topic houden! persoonlijk ongenoegen kun je via PB afreageren!

greetz Wout
hoezo?

Trekrules

Bericht door Trekrules » di dec 30, 2008 2:01 pm

Sinter schreef:
Trekrules schreef:
Afbeelding

Net zo als die witte tank van jou
yep heb je groot gelijk in :lol:
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

tijn

Bericht door tijn » di dec 30, 2008 3:40 pm

Weer een klein beetje opgeschoten.. (komt nog enkel blad + chainguide voor)

Afbeelding

Afbeelding

(ik blijf helaas maar ruzie hebben met de camera :oops: )

Chmod

Bericht door Chmod » di dec 30, 2008 3:55 pm

Aaah, daar zit m'n oude lambda!!! :o

Toen ie nog van mij was zag hij er zo uit:

Afbeelding

Die vork is wel wat kort denk ik voor die bike...

Plaats reactie