Session 88 , één grote HYPE ?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo dec 17, 2008 8:22 pm

Sepp schreef:Weet je wat voor MIJ verklaart, of het een goede of slechte fiets is?
Dat ik er (waarschijnlijk in tegenstelling tot jouw) op rondrijd (en niet in nederland)!
En ik rij er op, omdat het concept MIJ overtuigt, en niet omgekeerd (heel belangrijk...moet je niet met elkaar verwisselen ;) )
Uhm, werkte jij niet toevallig voor Trek?
En was je niet toevallig Industrial Designer?
niaboc schreef:Aan een fototje van een fiets zie je niet of hij goed rijd of niet. moet je toch ervaren lijkt mij.

Aan de hand van een foto kun je al inschatten hoeveel anti rise en anti squat hij heeft.
Als je dan ook nog een programma als linkage hebt dan kun je al helemaal makkelijk een aantal dingen bekijken.

Sepp

Bericht door Sepp » wo dec 17, 2008 8:43 pm

Djamgils schreef: Uhm, werkte jij niet toevallig voor Trek?
En was je niet toevallig Industrial Designer?
Uhm, moet ik er moeite voor doen om dat te verstoppen? Iedereen die mijn fietsenthreads gelezen heeft weet dat...

Als ik in een thread opkom duiken zoals hier ligt het puur aan het feit, dat ik mij persoonlijk met deze fiets kan identificeren, hem heb gereden, en er aan heb zitten sleutelen - in de laatste Mtb jaaren van Trek is dat vaak genoeg niet het geval geweest.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo dec 17, 2008 9:06 pm

vroeg me af of dat nog steeds zo was. Maar dan kunnen mensen zelf verzinnen hoe bevooroordeeld jij zou kunnen zijn.

Snap ook wel dat je als industrial designer meer geeft om het uiterlijk dan om technisch gezever.

Sepp

Bericht door Sepp » wo dec 17, 2008 10:07 pm

Djamgils schreef:vroeg me af of dat nog steeds zo was. Maar dan kunnen mensen zelf verzinnen hoe bevooroordeeld jij zou kunnen zijn.

Snap ook wel dat je als industrial designer meer geeft om het uiterlijk dan om technisch gezever.
Inderdaad, moet iedereen zelf beoordeelen - alhoewel het wel heel slecht voor de baan van een vormgever zou zijn als ie objectiviteit mist (veel researchwerk bvbld).

techniek, functie en 3D vorm horen bij het uiterlijk, en daar geef ik meer om, als het sausje (daar kijk ik redelijk goed doorheen) - heb bovendien drie jaren lang als mechanicien gewerkt (high end).

Komt nog bij, dat ik regelmatig in de alpen fiets (thuis in oostenrijk - megavalanche, etc...dus mijn fietsen worden wel degelijk gereden).

Loeky

Bericht door Loeky » wo dec 17, 2008 11:12 pm

Kukelekuuu :angelnot:

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » do dec 18, 2008 1:21 am

De Jean schreef:Om bij t begin te beginnen:
Thomasmtb: op erg veel forums is niet iedereen zomaar een liefhebber-amateur he. Alsof de marketing boys daar niet hun logins hebben. MTB en ZEKER DH wordt op 3 maniere gemaakt of gekraakt:
-forums
-movies
-de foto's in de boekskes.
de movies en de foto's worden behoorlijk bepaald door de marketing budgetten, dan kan je er donder opzeggen dat de forums ook erg hard gestuurd worden door diezelfde boys.... En das niet moeilijk hoor: roep op pinkbike, descent world, mtbr en nog een paar zo'n sites heel hard, en na een paar keer volgt de meute als een stel kerstkalkoenen.
Sepp schreef:
Djamgils schreef: Uhm, werkte jij niet toevallig voor Trek?
Uhm, moet ik er moeite voor doen om dat te verstoppen?
Uhm, ik denk dat dit alles opsomt. Er hoeft geen tekeningetje meer bij.
Dus, beste DP lezers, zoo komen we aan een hype rond een fiets.

Veel plezier op je Mooie bike, Sepp. See you in Bad?
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Sepp

Bericht door Sepp » do dec 18, 2008 6:57 am

De Jean schreef: Uhm, ik denk dat dit alles opsomt. Er hoeft geen tekeningetje meer bij.
Dus, beste DP lezers, zoo komen we aan een hype rond een fiets.

Veel plezier op je Mooie bike, Sepp. See you in Bad?
Ach, de jean...

mensen zoeken vaak naar simpele antwoorden, als jij denkt die te kunnen geven, doe dat dan maar...

Met marketing heb ik trouwens niets te maken...en ben helaas de enige hier, die op zulke fietsen rijdt.
BW was'k nog niet...ging altijd wat verder zuidelijk, maar hopenlijk lukt het volgend jaar - nog beter: ik kom met jullie clubje eens mee (serieus bedoeld), dan kun je die simpele (maar toch foute) antwoorden achteraf weer rechtzetten ;)

Lynx

Bericht door Lynx » do dec 18, 2008 12:47 pm

Op andere fora zijn de meeste bezoekers blij als er iemand uit de industrie
een woordje uitleg geeft over een bike waar hij persoonlijk aan heeft gewerkt of er extra inside-info over kan geven.
Mij maakt het niet uit of de persoon in kwestie de bike wil hypen.
Kijk naar DW op RM of Dave Turner op Mtbr, die hypen de boel ook, maar ze geven wel nuttige info... en dat is net zo plezant aan het interwebnet

Na 9 maanden niet meer gereden te hebben is het intranoobnet het enige wat ik heb :cry:
gooi je imago weg

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do dec 18, 2008 1:06 pm

nou lees ik zo heel dit topic door , maar er valt wel wat op..
t gaat nog steeds om smaak..
ik zal niet gaan quoten maar er worden wat dingen gemeld die dus niet van toepassing zijn..looks montage etc..
nu heb ik niet de session maar een EX9.. en ondanks een tekort aan serieus testen
is dit ding toch echt wel "anders" qua rijden..maar dit kan ook liggen aan de lucht demper.. normaal rijd ik coil...
ik vind het ABP t zelfde als FSR.. met mijn rijden dan ;)
+ lijkt het een hardtail omdat de achterbrug nog steeds een driehoek maakt..

ik had normaal echt een hekel aan trek (persoonlijk, smaak, looks, usa)
maar met deze nieuwe serie kan ik het best wel vinden (looks)
ik heb ook nog geen foto gezien met lance & bush op zo'n bike (persoonlijk)
toch vind ik het QR ABP een beetje flexie.. en de session steekas is weer custom :cry:
toch blijf ik vol lof.. ontwerp en rij eigenschappen..

nu heb ik al een demo en ga die niet vervangen met een session..
maar ben wel aant kijken om de ex9 te upgraden naar remedy..

waarom de hype..

nieuw veer systeem
mooie afmontage..?

maar ik vraag me af ... is er wel een hype ?

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do dec 18, 2008 1:23 pm

Lynx schreef:Op andere fora zijn de meeste bezoekers blij als er iemand uit de industrie
een woordje uitleg geeft over een bike waar hij persoonlijk aan heeft gewerkt of er extra inside-info over kan geven.
Mij maakt het niet uit of de persoon in kwestie de bike wil hypen.
Kijk naar DW op RM of Dave Turner op Mtbr, die hypen de boel ook, maar ze geven wel nuttige info... en dat is net zo plezant aan het interwebnet

Na 9 maanden niet meer gereden te hebben is het intranoobnet het enige wat ik heb :cry:
DW geeft tenminste nuttige technische info, hier wordt het afgedaan als technisch gezever.

Het veersysteem is niks beter en ook niet slechter dan wat er al is. Dus daar komt de hype niet door.
De geometrie is ook standaard voor een dh fiets. Ik heb zelfs het idee dat de geometrie al achterhaald is. Dus ook geen reden voor hype.
Lichte fietsen hadden we al, dus ook geen hype voor nodig.

Sepp

Bericht door Sepp » do dec 18, 2008 2:13 pm

Djamgils schreef: DW geeft tenminste nuttige technische info, hier wordt het afgedaan als technisch gezever.

Het veersysteem is niks beter en ook niet slechter dan wat er al is. Dus daar komt de hype niet door.
De geometrie is ook standaard voor een dh fiets. Ik heb zelfs het idee dat de geometrie al achterhaald is. Dus ook geen reden voor hype.
Lichte fietsen hadden we al, dus ook geen hype voor nodig.
Ben je bang dat je niet gehoord word, omdat je jezelf zo vaak herhaald (en stukken uit het context scheurt)? Probeer eens een groter lettertype.
Je weet natuurlijk wel hoe de vering beter zou werken, maar zegt ook dat kwa reminvloed de session vergelijkbaar is met een FSR? Back to school...

Dave Weagle is de inovator zelf - ik ben wat de Session betreft een goed geinformeerde gebruiker en daarom is het ook maar als personlijke mening te zien.
Maak je toch niet druk.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do dec 18, 2008 2:20 pm

Sepp schreef:Ben je bang dat je niet gehoord word, omdat je jezelf zo vaak herhaald (en stukken uit het context scheurt)? Probeer eens een groter lettertype.
Je weet natuurlijk wel hoe de vering veel beter zou werken, maar zegt ook dat kwa reminvloed de session hetzelfde is als een FSR? Back to school...

Dave Weagle is de inovator zelf - ik ben wat de Session betreft een goed geinformeerde gebruiker en daarom is het ook maar als personlijke mening te zien.
Maak je toch niet druk.
Ik dacht ik som het nog eens op. En om weer terug te komen op de vraag, vanwaar de hype.

Ik zit nog op school dus hoef er niet terug naar toe.
Ik vind de anti rise curve van de demo 7 behoorlijk veel lijken op die van de session 88. Dus daarop gebaseerd maak ik die vergelijking. En FSR zie ik niet als het optimum. Maar zou jij kunnen uitleggen waarom ik daarin ongelijk zou hebben?

En nog betreffende de geometrie. Steve Jones was het dacht ik, in ieder geval die gast van Dirt Mag die het artikel over de session had geschreven. Vondt de geometrie van de Sunday outdated en vondt de geometrie van de session beter maar dit kwam doordat hij een model had met een 63 graden balhoofdhoek. Het originele productiemodel heeft een 65 graden balhoofdhoek en is de geometrie dus te vergelijken met de outdated sunday.
Laatst gewijzigd door Djamgils op do dec 18, 2008 2:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do dec 18, 2008 2:36 pm

Djamgils schreef:. En FSR zie ik niet als het optimum.
wat dan wel ?

single pivot ;)

of wachten op iets dat er nog niet is.. en dat dan ook weer afkraken ?

begrijp me niet verkeerd maar het komt op mij over ,
dat er maar bar weinig dingen zijn die indruk maken op jou ?

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do dec 18, 2008 2:40 pm

Ik zie 100% anti rise door de hele veerweg als het optimum. En voorzover ik kan zien is de DW link de enige die daar dicht in de buurt komt.

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » vr dec 19, 2008 10:14 am

there we go again.
nu zijn t een paar pro trek rijders die de boel blijven blokkeren door niet op de bal maar op de man te schieten, net zolang tot iedereen t beu is. En dan denken dat ze gelijk gehaald hebben. Volgende keer weer Specialized.

That does it. Na een paar mooie jaren hier op DP (ik denk zo aan een paasweekend met een dertig tal luitjes in todtnau) neem ik vanaf nu aan geen ENKELE discussie nog deel. It's over. Het nivo is in korte tijd zo onvoorstelbaar laag geworden dat ik er moe van wordt. Alleen om riding days af te spreken post ik misschien nog wel s iets, en te koop zal ik nog in de gaten houden. Voor de rest houden jullie elkaar maar mooi bezig met het oeverloos gewauwel dat hier nu meer de regel dan de uitzondering vormt.

see you on the tracks. Dat scheidt meteen t kaf van t koren!
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » vr dec 19, 2008 10:14 am

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr dec 19, 2008 10:38 am

De Jean schreef: nu zijn t een paar pro trek rijders die de boel blijven blokkeren !
ik ben zeker niet pro trek..

en de boel blokkeren ? of jou doel/mening blokkeren..?

maar misschien heb je gelijk en moet je maar plaats maken voor de jongere garde..?
als je denkt dat dat beter is.. opgeven :arms:

Sepp

Bericht door Sepp » vr dec 19, 2008 12:46 pm

De Jean schreef:there we go again.
nu zijn t een paar pro trek rijders ...
Tenminste is een Pro Trek rijder iemand, die zijn mening baseerd op een product waar hij meer of min tevreden op rijdt (daadwerkelijk). En daar draait het uiteindelijk om.

Chmod

Bericht door Chmod » vr dec 19, 2008 1:33 pm

dat is waar. Maar zo bleef ikzelf ook jaren blind vertrouwen hebben in Nicolai. Tot ik eens iets anders had...

Sepp

Bericht door Sepp » vr dec 19, 2008 1:45 pm

Chmod schreef:dat is waar. Maar zo bleef ikzelf ook jaren blind vertrouwen hebben in Nicolai. Tot ik eens iets anders had...
absoluut... "veel proberen gaat over studeren" zegt men in het duits ;)

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr dec 19, 2008 2:01 pm

Sepp, weet jij toevallig of er al een uitspraak is gedaan wie het patent heeft gekregen, dw of trek?

En om mijn standpunt in de vergelijking tussen FSR en ABP te onderbouwen, http://www.ridemonkey.com/forums/showpo ... tcount=241

Sepp

Bericht door Sepp » vr dec 19, 2008 3:32 pm

Djamgils schreef:Sepp, weet jij toevallig of er al een uitspraak is gedaan wie het patent heeft gekregen, dw of trek?

En om mijn standpunt in de vergelijking tussen FSR en ABP te onderbouwen, http://www.ridemonkey.com/forums/showpo ... tcount=241
geen idee - patent is aangevraagd, ik heb er niets over gehoord...maar ik verwacht niet, dat dat ooit nog verder van betekenis zal zijn.

Op de Trek site vind je een "timeline" die aangeeft hoe lang ze al met ABP bezig waren, en op basis daarvan zou DW het moeilijk hebben, om een eerdere uitvinding te argumenteren (zijn openbaarmaking was aanzienlijk later, dan het tijdpunt, dat ik als niet geinvolveerde al van ABP afwist)

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr dec 19, 2008 3:39 pm

Ik vraag me eigenlijk af of DW uberhaupt nog verder gaat met de split pivot. Er waren een jaar ofzo geleden wat prototypes te zien van een Split pivot Bergamont maar de fietsen die nu uitkomen zijn gewoon met een Faux bar.

Plaats reactie