Weinman DP18 los verkrijgbaar?
Moderator:Beheerders
Weet iemand of de Weinmann DP18 velgen (de velocity replica's zeg maar) ook los verkrijgbaar zijn? Het liefst in Europa natuurlijk maar in de VS zijn ze volgens mij ook niet of nauwelijks los verkrijgbaar, ik heb ze nog niet kunnen vinden althans.
Het zijn naast de Velocity Deep-V's zover ik weet de enige hoge velgen met non-machined walls, en naar ik verwacht een stuk betaalbaarder.
Het zijn naast de Velocity Deep-V's zover ik weet de enige hoge velgen met non-machined walls, en naar ik verwacht een stuk betaalbaarder.
Klopt, maar zelfs die kom je sporadisch tegen en ik ben ze ook nog niet met non-machined velgranden tegengekomen.Tjeu81 schreef:Rigida DP18's kom je weleens tegen bij de fietsenmaker in de koopjeshoek en zijn nog steeds te koop op internet. Jelle heeft ze bijvoorbeeld.
Rijd er zelf op en ze zijn fijn. Wel zwaar, maar "bombproof".
-
-
- Contacteer:
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ze bestaan als het goed is alleennog als NOS (New Old Stock), dus bij mensen/winkels die ze al een tijdje hebben hangen. Maar ik heb berichten gehoord dat Rigida weer wat van plan is met haar DP18, als het goed is begin volgend jaar meer nieuws daarover.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Dat biedt dan perspectieven iig. Maar mijn initiële vraag had betrekking op de Weinmann DP18's. Deze voeren op eBay naast de Deep V's namelijk de boventoon als het gaat om fixed wielsetjes maar dergelijke setjes zijn aanzienlijk goedkoper. Rotterdam Fixed Gear biedt ze ook aan maar zelfs de bedragen op eBay in dollars zijn lager dan in rotterdam. Maar goed, als iemand weet waar je losse Weinmann DP18's kan krijgen houd ik mij aanbevolen!JJ schreef:Ze bestaan als het goed is alleennog als NOS (New Old Stock), dus bij mensen/winkels die ze al een tijdje hebben hangen. Maar ik heb berichten gehoord dat Rigida weer wat van plan is met haar DP18, als het goed is begin volgend jaar meer nieuws daarover.
-
- Contacteer:
Klopt, maar als jij ze via bijv. Ebay koopt, komen daar ± $100.00 verzendkosten bij (in geval van een wielset), 19% BTW en 4,7% (ongeveer) Invoerrechten + inklaringskosten.Rotterdam Fixed Gear biedt ze ook aan maar zelfs de bedragen op eBay in dollars zijn lager dan in rotterdam.
Even de inklaringskosten buiten beschouwing gelaten kom je met een wielset van ± $199.00 in totaal uit op $199.00 + $100.00 = $299.00
In Euro's is dat €209.00.... Daar tel je 19% BTW bij op = €248.71 Daar tel je dan je ±4.7% invoerrechten bij op = €260,39 En daar bovenop nog de inklaringskosten (welke ik niet uit mijn hoofd weet, maar als het goed is is dat ook een bepaald percentage)
Dus €260,39 + wat inklaringskosten + Cog + Lockring, kom je toch al gauw uit op een bedrag dat hoger ligt dan de Rotterdam Fixed Gear prijs.
Maar was je nou op zoek naar alleen losse velgen of losse wielen?
De prijs op de RFG site is natuurlijk gebaseerd op of alleen een voorwiel, of alleen een achterwiel, of een wielset. Losse velgen zijn dan uiteraard goedkoper...
Het blijft met dit soort dingen altijd het geval van, ga je zelf alle moeite nemen en hopen op een gelukje bij de douane met het risico dat je achteraf duurder dan verwacht uitkomt, of haal je je wielsets gewoon ergens vandaan waar zij alle moeite al gedaan hebben en je zeker weet dat het bedrag wat gevraagd wordt, het bedrag is dat je daadwerkelijk moet betalen? Iedereen staat vrij in die keuze natuurlijk

Dollar VS Euro lijkt vaak interessant, maar met de verzendkosten en douane etc, kom je vaak toch bedrogen uit. Als je kleinere spulletjes koopt, en de verzendkosten lager liggen en daarmee ook de douanewaarde, heeft het waarschijnlijk wel meer zin.
Maar was je nou op zoek naar alleen de velgen? Of naar losse wielen?
-
- Contacteer:
Come again?sedatif schreef:je heft alleen btw over de btw, dat kan niet he...
Waarover wordt de btw bij invoer berekend?
De btw bij invoer wordt berekend over de zogenoemde douanewaarde van de ingevoerde goederen.
De douanewaarde is het totaal van:
– de koopprijs van de goederen die de leverancier je in rekening brengt
– de rechten bij invoer, belastingen en heffingen (de btw bij invoer maakt géén deel uit van de douanewaarde)
– de bijkomende kosten, zoals kosten van commissie, verpakking, vervoer en verzekering tot de plaats van bestemming van de goederen.
BTW Tarieven bij Invoer
Het btw-tarief bij invoer van goederen is gelijk aan het btw-tarief voor een binnenlandse levering van goederen, behalve bij kunst, antiek en verzamelvoorwerpen (bij invoer is het
verlaagde tarief van 6% procent van toepassing).
De btw bij invoer moet je in principe bij het doen van aangifte betalen (op het moment dat het dus bij de douane terechtkomt en ingeklaard wordt) , tegelijk met de rechten bij invoer, belastingen en heffingen.
Misschien is het zo wat duidelijker....
Ik zie namelijk niet waar ik BTW over BTW reken.. maar then again..het is ook al bijna 02.30 nu

Rigida DP18??? Hoeveel wil je van hebben? Wat vind je een ok prijs?
WAT JE MOEDER?! // www.singlespeed.nl/forum // touch the SKY.... give them HELL