Session 88 , één grote HYPE ?
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Overal op de forums schreeuwe ze het uit als je een downhill/freeride-bak zoekt :
" Get a 88 they're AWESOME"
Het begint me echt men keel uit te hangen.
Qua afmontage is die fiets strontduur + je krijgt er een hele zooi " bontrager" parts bij , daar waren we wel op aan het wachten.
Pas op ik zeg niet dat het een slechte fiets is , maar ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van "marketing" .
Na dit kleine voorwoordje wil ik een discussie starten :
Trek Session 88 ;
*Dikke hype
Dikke bak
" Get a 88 they're AWESOME"
Het begint me echt men keel uit te hangen.
Qua afmontage is die fiets strontduur + je krijgt er een hele zooi " bontrager" parts bij , daar waren we wel op aan het wachten.
Pas op ik zeg niet dat het een slechte fiets is , maar ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van "marketing" .
Na dit kleine voorwoordje wil ik een discussie starten :
Trek Session 88 ;
*Dikke hype
Dikke bak
Het is inderdaad een fiets die veel genoemd wordt en dan wordt de Red Bull rampage '08 er ook nog mee gewonnen. Dat is natuurlijk alleen maar positief voor Trek en de 88. Al had de winnaar van de Rampage op een andere fiets wellicht ook gewonnen.
Ik heb er niet op gefietst maar wat ik lees is één en al positief met name het gewicht dat behoorlijk laag ligt voor een fiets met deze eigenschappen. Tel dat bij elkaar op en iedereen heeft het er over en er is een nieuwe hype geboren?
Ben van mening dat er in dit prijssegment veel meer fietsen zijn die kunnen concurreren met de 88. Maar het is wel een feit dat Trek zeker goede fietsen kan bouwen.
Vind ik trouwens ook met Intense, die worden ook de hemel ingeprezen (zeker op dit forum), zijn vast goede fietsen (nooit een nodig gehad) maar er zijn meer mensen die goede fietsen maken! En vergeet niet dat als je een mening vraagt op internet dat je die dan ook krijgt..
Ik heb er niet op gefietst maar wat ik lees is één en al positief met name het gewicht dat behoorlijk laag ligt voor een fiets met deze eigenschappen. Tel dat bij elkaar op en iedereen heeft het er over en er is een nieuwe hype geboren?
Ben van mening dat er in dit prijssegment veel meer fietsen zijn die kunnen concurreren met de 88. Maar het is wel een feit dat Trek zeker goede fietsen kan bouwen.
Vind ik trouwens ook met Intense, die worden ook de hemel ingeprezen (zeker op dit forum), zijn vast goede fietsen (nooit een nodig gehad) maar er zijn meer mensen die goede fietsen maken! En vergeet niet dat als je een mening vraagt op internet dat je die dan ook krijgt..
Laatst gewijzigd door Bastiaan op ma dec 15, 2008 4:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
s' Avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen..
-
- Contacteer:
Bastiaan schreef:met name het gewicht dat behoorlijk laag ligt voor een fiets met deze eigenschappen. .
Vergeet daarbij niet te vermelden dat de pro-rijders de achterbruggen per dozijn erbij geleverd krijgen om tenminste èèn WC-wedstrijd incl.training tot een goed einde te brengen......
De gewichtsbesparing moet tenslotte èrgens vandaan komen.......
Ik als normale sterveling heb liever een fiets die het wat langer uithoud omdat ik (in tegenstelling tot vele DP-ers)geen pro-rijder ben en ik prefereer dus degelijkheid
boven de PIMP/POSER/WEIGHTWIENIE-factor.....
Of ik nu op een 16 kilo of 20+kilo DH-tank naar onder kom,het gaat er mij om dat ik heel naar beneden kom,die drie tellen zullen me w

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
nuja, ik heb de 88 die nico had toen hij nog voor Dolphin reed een hele dag kunnen testen.
Naar mijn mening is het niet zomaar dat er een hype rondhangt. Ook denk ik dat het heel veel te maken heeft met dat monster van een session 10 die de voorganger is van deze dhbak. als je van zo een log en eenzijdig ding op een 88 stapt weet je niet wat er met je gebeurd. en dat de pro's er een hele hoop achterbruggen bij krijgen (aleja, moeten krijgen;)) klopt ook helemaal niet. Nico heeft er eentje gebroken op een seizoen, en hij is niet bepaalde een van de rustigste op de track. oke, als je de 88 in de handen steekt van Gracia dan wordt het ding helemaal gesloopt.
Nu ga ik heel veel mensen tegen mij in het harnas jagen, maar zelfs een sx-trail kan niet op tegen de werking en functionaliteit van een session 88 (dan wel met een totem erin). die full floater lijkt je een oneindige veerweg te geven, de dempende eigenschappen (nuja daar kan ik miss niet zoveel over zeggen want er zat voor nico een speciaal getunede vivid met ti veer in, en niet die dhx'en die er speciaal voor gemaakt zijn. ook de active braking pivot is niet alleen maar een sticker op het frame
. en het e2 balhoofd maakt er echt wel een immens stijf geheel van voor een bike met zo een aangenaam gewicht.
Naar mijn mening is het niet zomaar dat er een hype rondhangt. Ook denk ik dat het heel veel te maken heeft met dat monster van een session 10 die de voorganger is van deze dhbak. als je van zo een log en eenzijdig ding op een 88 stapt weet je niet wat er met je gebeurd. en dat de pro's er een hele hoop achterbruggen bij krijgen (aleja, moeten krijgen;)) klopt ook helemaal niet. Nico heeft er eentje gebroken op een seizoen, en hij is niet bepaalde een van de rustigste op de track. oke, als je de 88 in de handen steekt van Gracia dan wordt het ding helemaal gesloopt.
Nu ga ik heel veel mensen tegen mij in het harnas jagen, maar zelfs een sx-trail kan niet op tegen de werking en functionaliteit van een session 88 (dan wel met een totem erin). die full floater lijkt je een oneindige veerweg te geven, de dempende eigenschappen (nuja daar kan ik miss niet zoveel over zeggen want er zat voor nico een speciaal getunede vivid met ti veer in, en niet die dhx'en die er speciaal voor gemaakt zijn. ook de active braking pivot is niet alleen maar een sticker op het frame

@ scottusa:
Je gaat een sx vergelijken met een pro race dh bike. Beide bikes voor iets heel anders gebouwd, al is de sx erg allround, vind ik het nog niet echt een eerlijke vergelijking.
Enja, dat de 88 oneindige veerweg heeft, of je dat gevoel geeft, het kan je zo'n gevoel geven. Maar je hebt de 88 op filthy trails getest, niks ten nadelen van FT. Maar daar heeft elke full suspension bike oneindig veel veerweg, of lijkt je dat gevoel te geven.
Ik heb alleen gehoord dat de 88 erg lekker moet rijden, heel erg lekker. Denk dat als je over die bike wilt gaan discucieren en erover mee wilt praten enz. Je hem eerst zelfs eens op goed terrein getest moet hebben.
Je gaat een sx vergelijken met een pro race dh bike. Beide bikes voor iets heel anders gebouwd, al is de sx erg allround, vind ik het nog niet echt een eerlijke vergelijking.
Enja, dat de 88 oneindige veerweg heeft, of je dat gevoel geeft, het kan je zo'n gevoel geven. Maar je hebt de 88 op filthy trails getest, niks ten nadelen van FT. Maar daar heeft elke full suspension bike oneindig veel veerweg, of lijkt je dat gevoel te geven.
Ik heb alleen gehoord dat de 88 erg lekker moet rijden, heel erg lekker. Denk dat als je over die bike wilt gaan discucieren en erover mee wilt praten enz. Je hem eerst zelfs eens op goed terrein getest moet hebben.
Life begins at the end of your comfortzone.
-
- Contacteer:
Daar geef ik je de volle 100% gelijk in. Op basis van die factoren heb ik eigenlijk de knoop doorgehakt en is het een demo 7 geworden : goed genoeg voor alle BENELUX dh's waar je met een M6 , V10 toch geen zak kunt gaan doen of jezelf moet kapot trappen.illuminatastigmata schreef:(in tegenstelling tot vele DP-ers)geen pro-rijder ben en ik prefereer dus degelijkheidBastiaan schreef:met name het gewicht dat behoorlijk laag ligt voor een fiets met deze eigenschappen. .
boven de PIMP/POSER/WEIGHTWIENIE-factor.....
Of ik nu op een 16 kilo of 20+kilo DH-tank naar onder kom,het gaat er mij om dat ik heel naar beneden kom,die drie tellen zullen me wrst wezen.....
Over die achterbruggen heb ik ook " geruchten " gehoord , maar een mens hoort zoveel dus ga'k nog even wachten met dit als ' tegenargument ' te gebruiken.
Waarom ik vooral het frame net NU niet zou kopen is omdat het een volledig nieuw design is ; en getest of niet er zitte nog kinderziektes in.
ik heb al enkele keren met de trek 88 van een vriend van mij gereden en ik moet zeggen dat de bike heel goed meevalt.
ik had gedacht dat het zwaar zou zijn ivm trappen omdat dit eigenlijk een dh bak is ,maar dit valt echt reuze mee.
misschien dat de afmontage er iets mee te maken heeft.
deze is heel anders dan bovenstaande foto's, vooral lichter opgebouwd, tubeless , wc boxxer enz...
al bij al vind ik het toch een ruige bike, maar ja smaken verschillen he.
ik had gedacht dat het zwaar zou zijn ivm trappen omdat dit eigenlijk een dh bak is ,maar dit valt echt reuze mee.
deze is heel anders dan bovenstaande foto's, vooral lichter opgebouwd, tubeless , wc boxxer enz...
-
ja deze bike is echt supper licht en gewoon monsterlijkbomber66 schreef:ik heb al enkele keren met de trek 88 van een vriend van mij gereden en ik moet zeggen dat de bike heel goed meevalt.
-------------------------------------------------------------------
Die achterbruggen, tjaah de pro's rijden ontwikkelingsmateriaal en willen net wat lichter.
Dus zo'n Pro-Issue bike is niet 100% REAL WORLD wat jij en ik kunnen kopen.
Hype? Wat is hype??? De Specialized DEMO nú Sam Hill erop rijdt?
De Orange 222 toen Peaty erop reed?
Een Commençal Supreme DH omdat Cedric Gracia / Gee Atherton ermee rijden?
Cannondale's worden ook met legio eigen parts afgemonteerd.
Hype? Wat is hype??? De Specialized DEMO nú Sam Hill erop rijdt?
De Orange 222 toen Peaty erop reed?
Een Commençal Supreme DH omdat Cedric Gracia / Gee Atherton ermee rijden?
Cannondale's worden ook met legio eigen parts afgemonteerd.
Ik spreek hier alleen voor Nico, en zijn fiets is/was 100% productie, behalve de Prototypes begin van het jaar.M@lphy schreef:Die achterbruggen, tjaah de pro's rijden ontwikkelingsmateriaal en willen net wat lichter.
Over brekende achterbruggen gesproken: de Session had een paar maanden geleden nog zogenoemde "weld inconsistencies"...die zijn inmiddels al verholpen, dus geen probleem...ook niet voor Nico, sinds hij het productiemodel rijdt.
Theoretisch gezien pedaleert de session 88 hetzelfde als een single pivot en zijn de remeigenschappen vergelijkbaar met een FSR. Ook het verwerken van bumps is vergelijkbaar met een xc single pivot.
Waarom mensen er zo enthausiast over zijn vraag ik me ook af. De dhx is custom valved voor de session dus misschien heeft dat ermee te maken. Of misschien zit het tussen de oren. Ik vindt het in ieder geval niks speciaals en het ABP zoals trek het heeft uitgevoerd vindt ik niet optimaal.
Waarom mensen er zo enthausiast over zijn vraag ik me ook af. De dhx is custom valved voor de session dus misschien heeft dat ermee te maken. Of misschien zit het tussen de oren. Ik vindt het in ieder geval niks speciaals en het ABP zoals trek het heeft uitgevoerd vindt ik niet optimaal.
-
hier is de bike
http://www.pinkbike.com/photo/2727862/
en de gelukkige eigenaar
http://www.pinkbike.com/photo/2727859/
http://www.pinkbike.com/photo/2727862/
en de gelukkige eigenaar
http://www.pinkbike.com/photo/2727859/
-------------------------------------------------------------------
Ik zat toevallig met de hoofdredacteur van Dirt en de man achter de DH 88 van Trek op een vlucht naar L.A.
Wat die fiets zo goed maakt is het feit dat de fiets volledig is gebouwd rond de vering, of andersom
En ne fiets testen op FT is hetzelfde zeggen als ik heb Pamela Anderson gepakt terwijl in werkelijk ne tongzoen is gedraaid met hun huisdier...
Oja, moest ik een dh fiets kopen zou het idd de trek zijn, gewoon onvoorstelbaar veel research op uitgewerkt en geen klaplopers die hem ontwikkeld hebben
Wat die fiets zo goed maakt is het feit dat de fiets volledig is gebouwd rond de vering, of andersom
En ne fiets testen op FT is hetzelfde zeggen als ik heb Pamela Anderson gepakt terwijl in werkelijk ne tongzoen is gedraaid met hun huisdier...
Oja, moest ik een dh fiets kopen zou het idd de trek zijn, gewoon onvoorstelbaar veel research op uitgewerkt en geen klaplopers die hem ontwikkeld hebben
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
los van al dat techniekgezever - de sterkte van die fiets ligt in de simple vormgeving (ook al willen velen dat niet geloven), en het lichtgewicht - geometrie klopt ook.
Een goede rijder kan het ook vrij weinig schelen hoe effectief de vering is onder reminvloed, en dergelijke BS, waar theoristen zo graag uurenlang over schrijven. Feit is dat elke fiets op de markt aanzienlijk slechter rijdt, wanneer je remmt, en dat kun je zelfs in winterberg uitproberen.
Ik ga zelfs nog een stapje verder, en durf te zeggen, dat het soort veringsysteem voor een goede rijder ver minder belangrijk is, dan voor een leek, die contant maar in de remmen zit te knijpen - dus geeft een goede rijder veel om handling, geometrie en gewicht (waar de session 88 goed presteert), minder om een DW link, FSR of ABP...
Dat is ook de reden, waarom ik niet verwacht, dat Hill slechter zal rijden dit jaar.
ride on...
Een goede rijder kan het ook vrij weinig schelen hoe effectief de vering is onder reminvloed, en dergelijke BS, waar theoristen zo graag uurenlang over schrijven. Feit is dat elke fiets op de markt aanzienlijk slechter rijdt, wanneer je remmt, en dat kun je zelfs in winterberg uitproberen.
Ik ga zelfs nog een stapje verder, en durf te zeggen, dat het soort veringsysteem voor een goede rijder ver minder belangrijk is, dan voor een leek, die contant maar in de remmen zit te knijpen - dus geeft een goede rijder veel om handling, geometrie en gewicht (waar de session 88 goed presteert), minder om een DW link, FSR of ABP...
Dat is ook de reden, waarom ik niet verwacht, dat Hill slechter zal rijden dit jaar.
ride on...
Plons schreef:Ik zat toevallig met de hoofdredacteur van Dirt en de man achter de DH 88 van Trek op een vlucht naar L.A.