Waterproof jackets

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
didadunlop
Waterproof jackets

Bericht door didadunlop » di okt 30, 2007 10:05 am

Ola,

ik ben op zoek naar een nieuw jacket. dus geen strakke kleding maar meer loszittend jack.

vereisten:

ECHT WATERDICHT (dus een kolom van minimaal 5.000 en goede ritsen)
Zoveel mogelijk ademend en ritsen onder de oksels

wat voor ideeen hebben jullie?

Ik zat al te kijken naar de Fox Stormshield en Trooper. Op dit moment gebruik ik een The North Face Hyvent maar daar ben ik eigenlijk niet zo over te spreken als het gaat om waterdichtheid en ademend vermogen. Jack is ook niet bedoeld om mee te fietsen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di okt 30, 2007 10:31 am

Gore-tex XCR, het beste van het beste (en duurste :oops: )

Waar wil je het allemaal voor gaan gebruiken en hoe lang wil je met je jas doen? Als je elk jaar toch weer een nieuwe koopt kan je beter een normale jas kopen en deze behandelen met NIKWAX TX DIRECT wash-in. Waterafstotend is vaak handiger dan waterdicht!!! (dwz als het water niet van je jas afloopt zal het het vocht opnemen, wat weer ten koste gaat van ht ademend vermogen van de stof!)
Afbeelding

Persoonlijk heb ik voor op de fiets een gore-tex paclite jack en broek, voor in de winter (skileraar!) een TNF 3-laags gore-tex jack en gore-tex XCR broek. Kost wat, maar dan heb je ook wat!!!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » di okt 30, 2007 10:44 am

Nah zoek wel iets wat goed pareld. Die TNF jackets parelen goed. Maar dat duurt maar even en dan parelen ze niet meer..:(...Ik gebruik die van mij nu 1 jaar en gewassen met grangers voor hyvent. Maar parelend vermogen is nu al weer weg.. :x Daar heb ik dus ook geen donder aan. Ik ga nog een keer proberen (goed uitwassen en spoelen en dan behandelen) om een en ander te verbeteren maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Gore XCR is wel tha bomb. Ik zweet mezelf alleen een ongeluk tijdens het fietsen en dat is niet echt bevorderlijk voor de stoffen heb ik gemerkt. Dus duur is dan gewoon weggegooid geld. Tijdens wandelen etc zweet ik minder en heb ik wel een goede Helly Hansen. Werkt perfect.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

dader

Bericht door dader » di okt 30, 2007 10:53 am

Een vriend van mij heeft enkele weken geleden deze gekocht:

http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... =sub_soort

Is echt waterdicht, heeft helaas geen okselrits, wel een mooie prijs denk ik.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di okt 30, 2007 2:04 pm

Hebben een hoop keus en mooie kortingen.

http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=664

Misschien zit er wat voor je bij.

didadunlop

Bericht door didadunlop » di okt 30, 2007 4:09 pm

idd CRC heeft een hoop. Ik moet alleen altijd even passen vanwege maatvoering, dikte van het materiaal, praktische bruikbaarheid. Dus ik ben een beetje huiverig voor online zaken. Alhoewel het mooie prijzen zijn en veel er ook goed uitziet. Vooral die raceface aquanot serie.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di okt 30, 2007 5:53 pm

didadunlop schreef:...Ik gebruik die van mij nu 1 jaar en gewassen met grangers voor hyvent. Maar parelend vermogen is nu al weer weg.. :x Daar heb ik dus ook geen donder aan. Ik ga nog een keer proberen (goed uitwassen en spoelen en dan behandelen) om een en ander te verbeteren maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Ná dat je de jas gewassen en geimpregneerd hebt moet jehet eigenlijk in een warme wasdroger stoppen of met een niet-té-warm strijkijzer behandelen om het waterafstotende beter te laten werken! :arms:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 31, 2007 11:25 am

Heb ik ook gedaan..:D Maar misschien niet goed genoeg opgewarmd.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo nov 07, 2007 12:18 pm

ik heb bij CRC die quantum jacket dacht ik..

echt waterdicht heel tevreden en warm..je moet er idd
niet teveel onder aan trekke want dan zweet je je idd kapot..

een vak aan de achterkant..(das wel kut) en geen zakken of ritsen..
ook niet in je oksels.. :|
(ik heb thuis ook nog een scream die heeft dat wel en ik snap waarom je die optie wil houden..maar die zijn zo moeilijk te vinden)

urban waste

Bericht door urban waste » do jul 17, 2008 4:06 pm

Ik heb net een jas van Event in de aanbieding gekocht. Volgens verschillende testen ademt dit veel beter dan Goretex (met hetzelfde waterdichte vermogen). Ik heb 'm nog niet getest aangezien ik wacht op m'n trapas, maar volgende week ga ik zowieso dagelijks op de MTB naar het werk (weer of geen weer). Ik zal m'n ervaringen binnenkort eens posten.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jul 17, 2008 6:13 pm

http://www.dirty-pages.net/spotlight/ni ... p?id=37429

ik ben ook erg te spreken over eVent, als je het geld ervoor over hebt, is dat m.i. het beste wat je op dit moment kunt kopen!

urban waste

Bericht door urban waste » za jul 19, 2008 10:06 am

Bij de Bever hebben ze nu een Rab jas (eVent) in de aanbieding (van 299 voor 199). Iig in Rotterdam.....Nog steeds een hoop geld, dat wel...

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » za dec 06, 2008 8:31 pm

als je gaat fietsen en je trapt een beetje door! ga je in iedee jas zweten. Of het nu de xcr of de triple xcr is. Ik weet niet wat je er precies mee wil doen, maar een ruimzittende jas voor fietsen????
Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keus/smaak.
Maar het beste is arctyrex. weegt niks, kun je opvouwen en nog net niet kwijt in je zadeltasje! absoluut waterdicht (ook de ritsen) super draag comfort.Maar helaas wel 3x zo duur als je hyvent of helly hansen. Maar als je deze jas koopt ben je voor de eerste 10 jaar klaar! en je zweet tast de jas ook niet aan.

Chmod

Bericht door Chmod » za dec 06, 2008 9:35 pm

het is redelijk normaal dat de druppels na een tijd niet meer afparelen. Alle buitenstoffen zijn bewerkt met een water afstotend produkt. Het membraan zit immers achter de stof en kan niet voor komen dat het buitenmateriaal doordrenkt geraakt. Tenzij je natuurlijk naar een laminaat versie gaat.

Afbeelding

Plaats reactie