55 of 36?
Moderator:Beheerders
-
kan voor 425 een nieuwe 2009 55 ata2 kopen! of een 2006 36 talas voor 450 nieuw in doos.gebruik A.M. welke is de betere? weet dat het wat heftig is voor dit gebruik, maar hij gaat in een liteville 301 en die wil ik ook voor xc maar ook lichte freeride kunnen gebruiken, en bij klimmen kun je beide vorken laten afzakken naar 100 mm. dus vandaar.
- Jean-Pierre
Agree, 36 mooi vorkje. Alleen dat van Marzocchi is gelukkig pure smaak. En ja wat wil je als je alleen met een DJ 3 hebt geredenMrtnrider schreef:36, marzocchi vind ik niks.
Veel mooier instellingen de 36, veel beter kwaliteit. Meen ook dat die lichter is, moet wel.

Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Heb ook met andere vorken gereden hoor, ik vind ze gewoon niet fijn.Stillridingbmx schreef:Agree, 36 mooi vorkje. Alleen dat van Marzocchi is gelukkig pure smaak. En ja wat wil je als je alleen met een DJ 3 hebt geredenMrtnrider schreef:36, marzocchi vind ik niks.
Veel mooier instellingen de 36, veel beter kwaliteit. Meen ook dat die lichter is, moet wel.
-
maar wat is het verschil dan kwa instellingen? als ik de beschrijving lees komt het wel een beetje op het zelfde neer.Of is het alleen maar uiterlijk. vind de fox zelf ook mooier.
Heb een z1 gehad, en die was echt super! nu een fox float, ook erg fijn vorkje. z1 wel zwaarder, maar reed ook echt lekker.en wel stuk stijver dan de float, maar z1 had dan ook steekas.
Heb een z1 gehad, en die was echt super! nu een fox float, ook erg fijn vorkje. z1 wel zwaarder, maar reed ook echt lekker.en wel stuk stijver dan de float, maar z1 had dan ook steekas.
-
Heb niks met rs maar dit is gebaseerd op ervaringen van 1996. Natuurlijk veel veranderd.
Maar sindsdien manitou marzocchi fox gehad. en in die volgorde geniet het ook mijn voorkeur. Maar moet voor vrijdag de knoop doorhakken. Dus geen tijd om ergens een pike te proberen. Maar ik vind ze ook echt niet mooi. En daar het in een liteville 301 moet mag het er natuurlijk ook wel gelikt uitzien.
Maar sindsdien manitou marzocchi fox gehad. en in die volgorde geniet het ook mijn voorkeur. Maar moet voor vrijdag de knoop doorhakken. Dus geen tijd om ergens een pike te proberen. Maar ik vind ze ook echt niet mooi. En daar het in een liteville 301 moet mag het er natuurlijk ook wel gelikt uitzien.
Sinds een tijdje worden de zocchi's niet meer in Italie gemaakt,
en het schijnt dat het merkbaar is.. De kwaliteit is er niet op verbeterd.
Foz met zijn talas systeem is echt wel top,
hendeltje omzetten en hoppa.
Ikzelf heb op mijn 301 een pike zitten,
en qua kleur ziet die er niet echt gelikt uit (mat grijs) maar qua werking echt wel top.
Moest de pike niet zo goed zijn zou er allang een talas inzitten
en het schijnt dat het merkbaar is.. De kwaliteit is er niet op verbeterd.
Foz met zijn talas systeem is echt wel top,
hendeltje omzetten en hoppa.
Ikzelf heb op mijn 301 een pike zitten,
en qua kleur ziet die er niet echt gelikt uit (mat grijs) maar qua werking echt wel top.
Moest de pike niet zo goed zijn zou er allang een talas inzitten

-
-
- Hotsnail
- Contacteer:
Op gevoel de Fox. Heb ik een korte rit mee gemaakt en reed heerlijk. Ook erg makkelijk verstellen in drie stappen. Voor zover ik weet moet je bij de ATA vorken echt schroeven om de vork naar beneden te krijgen, en mijn ervaring met U-turn (wat ook met schroeven werkt) is dat je het dan niet gebruikt.
Ijzeren paarden eten geen haver....
-
- Jean-Pierre
-
- Contacteer:
Ik zou toch ook voor de fox gaan !
Vroeger was ik een marzocchi van maar ik heb persoonlijk ondervonden dat kwaliteit minder en minder belangrijk werd voor marzocchi. ( en voor degene die gaan zegge ' je hebt maar 1 vork geprobeert
' ) Niet dus.
In mijn bezit gehad van Zocchi:
*Dirt jam Pro ( shit)
*Dirt Jumper 3 2006 ( was ik eigelijk super happy mee , voelt beter aan dan de dj 1 van dit jaar )
*66 RC ( 2005) geweldig
*66RC2X ( 2007 ) super
*888 ATA SL ( 2007) lucht vork
De 2008 marzocchi zou verschillende problemen hebben + worden in de suntour fabriek gemaakt en zouden ook de internals hebben van sun
( sommige vorken toch )
Van rock shox :
*Domain 318 u-turn ( voor zijn prijs zeker niet slecht (300 € ) )
*Argyle 318 : mogelijk de beste dj vork tot hiertoe in mijn bezit geweest
*Pike 426: geweldige demping + grote inzetbaarheid.
*RS boxxer race 2005 : was een regelrechte kutvork.
*RS totem Solo Air: was niet overtuigt van de demping + ze lekte olie na enkele dagen franse alpen.
FOx :
*36 RC2 enkele malen met gereden en is een van mijn toppers qua freeride vorken.
*36 talas rc2 paar uurtjes met gefietst ; super systeem om je veerweg te veranderen + fantastische demping.
Maar het blijft je eige keuze natuurlijk ; de fox-fanboys zegge fox en de marzocchi-fanboys zegge marzocchi.
succes met de keuze !
Vroeger was ik een marzocchi van maar ik heb persoonlijk ondervonden dat kwaliteit minder en minder belangrijk werd voor marzocchi. ( en voor degene die gaan zegge ' je hebt maar 1 vork geprobeert

In mijn bezit gehad van Zocchi:
*Dirt jam Pro ( shit)
*Dirt Jumper 3 2006 ( was ik eigelijk super happy mee , voelt beter aan dan de dj 1 van dit jaar )
*66 RC ( 2005) geweldig
*66RC2X ( 2007 ) super
*888 ATA SL ( 2007) lucht vork

De 2008 marzocchi zou verschillende problemen hebben + worden in de suntour fabriek gemaakt en zouden ook de internals hebben van sun

Van rock shox :
*Domain 318 u-turn ( voor zijn prijs zeker niet slecht (300 € ) )
*Argyle 318 : mogelijk de beste dj vork tot hiertoe in mijn bezit geweest
*Pike 426: geweldige demping + grote inzetbaarheid.
*RS boxxer race 2005 : was een regelrechte kutvork.
*RS totem Solo Air: was niet overtuigt van de demping + ze lekte olie na enkele dagen franse alpen.
FOx :
*36 RC2 enkele malen met gereden en is een van mijn toppers qua freeride vorken.
*36 talas rc2 paar uurtjes met gefietst ; super systeem om je veerweg te veranderen + fantastische demping.
Maar het blijft je eige keuze natuurlijk ; de fox-fanboys zegge fox en de marzocchi-fanboys zegge marzocchi.
succes met de keuze !
-
-
-
Probeer eerst eens.. Maar ik ken een paar 2006 talassen die niet slecht maar gewoon helemaal niet op kleine schokken reageren. Sabma erkent het probleem en vervangt de cartouches (tegen betaling) voor nieuwere.. Je kan voor meer info bij Sabma eens navragen.
Maar misschien doet jouw vork wel perfect wat je er van verwacht.
Maar misschien doet jouw vork wel perfect wat je er van verwacht.