Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Koets
Welke van de 3 ?
Bericht
door Koets » ma nov 03, 2008 9:23 pm
Ik wil een FR/DH fiets erbij kopen eigenlijk tegen volgende jaar voorjaar/begin zomer met een beetje geluk

maar twijfel tussen deze 3 welke is hier nu echt de betere fiets ? En hebben mensen goede ervaringen met Transition ?
Natuurlijk kan ik proberen ze ergens te testen Kona is nog te regelen Specialized ook wel te alleen Transistion wordt een probleem denk ik.
De Kona Stinky kreeg ik aangeraden op bikemotion (ze zullen natuurlijk geen ander merk aanraden) alleen ben ik niet zo gek van de kleuren.
http://www.konaworld.com/09_stinkydeluxe_en.cfm
Dan is er de Transition Blindside wat ik eigenlijk wel de vetste fiets van de 3 vind
http://www.transitionbikes.com/2007/Blindside.cfm
En dan de Specialized Demo 7 wat mischien een beetje overkill is als 1e fiets maar blijft een super vette/goede fiets.
Is de Bighit dan mischien een betere keuze ?
http://www.specialized.com/bc/SBCBkMode ... 11&eid=101
-
Levi-Punk
-
Contacteer:
Bericht
door Levi-Punk » ma nov 03, 2008 9:40 pm
Stinky Deluxe 08 heb ik uitgetest op dh track in Malmedy en rijdt zeer goed. Denk niet dat ze de '09 zoveel hebben veranderd dus slecht kan ie niet zijn.
Andere heb ik niet getest maar BlindSide is idd de vetste.
-
Timmos
Bericht
door Timmos » ma nov 03, 2008 9:56 pm
elk van deze 3 fietsen heeft zijn eigen + en - punten. Denk dat je moet proberen alle 3 te testen en zo een oordeel kan geven. Ik kan wel gaan zeggen die is fijn goed enz. maar daar heb jij nog niks aan
Probeer wat uit en het komt goed

-
Musicsoul - Berichten:119
Bericht
door Musicsoul » ma nov 03, 2008 11:09 pm
Waarom de blindside? Ik weet niet wat je er precies meet van plan bent, maar bij je verhaal denk ik eerder aan de Transition Bottlerocket

It's hard to be a gangsta with a basket on your bike
-
Koets
Bericht
door Koets » ma nov 03, 2008 11:32 pm
Hehe die had ik nog niet eens goed gezien het kleine broertje zeg maar ook met een stuk minder veerweg m`n huidige fiets heeft bijna net zoveel :P
De Blindside viel me gewoon direct op alleen om de looks toen ben ik gaan rond zoeken en de fiets komt gewoon overal goed uit de reviews dus een goede kandidaat voor mij. van de Demo weet ik gewoon dat hij goed is zal er alleen een keer op moeten rijden.
Ik kreeg ook nog als tip de Banshee Scythe beetje vergelijkbaar met de 2 transition`s maar met meer veerweg dan de Bottlerocket en iets minder dan de Blindside of het zelfde en een zeer goede allrounder als ik alles moet geloven wat ik lees

dus keuze wordt nog lastig maarja heb ook nog ff de tijd om te sparen en rond te kijken maar toch hoeveel ik ook naar andere merken kijk m`n oog valt telkens op de Blinside de fiets heeft gewoon iets wat me aanspreekt mischien wel de redelijk "simpele" bouw en ook al is het een DH gerichte bike ik denk dat ik er flink wat plezier mee kan beleven in een bike park ben ook niet een van de kleinste dus iets meer travel is ook wel fijn

-
Koets
Bericht
door Koets » di nov 04, 2008 10:41 am
Heb wat meer van de Scythe gezien en gelezen en moet zeggen dat het me een super fiets lijkt. Is Banshee een beetje makkelijk te krijgen in NL ? want frame only zou mooi optie in iets kortere tijd zijn en dan de rest van t spul langzaam aan erbij kopen weet dat je zelfde frame`s onder andere naam uit engeland kan halen maar wil dan ook gewoon een banshee :P
-
Lautje - Berichten:564
Bericht
door Lautje » di nov 04, 2008 10:42 am
http://www.sdgbikesports.nl/ is in ieder geval dealer van Transition in NL. Misschien kan Sjors je wel wat verder helpen als je wat meer wilt weten tussen de diverse Transition modellen.
-
Koets
Bericht
door Koets » di nov 04, 2008 2:34 pm
Dat was me bekend daar heb ik de Blindside voor het eerst gezien ik heb ze ff gemaild voor wat info thanx anyways !
-
jaspero - Berichten:483
Bericht
door jaspero » di nov 04, 2008 5:58 pm
-
Sneeck - Berichten:899
Bericht
door Sneeck » di nov 04, 2008 7:58 pm
En als je er Banshee op wilt kun je bij
http://shock-therapy.com/dba/catalog/pr ... ucts_id=47 terecht. Let wel dat dit frame only is en dus zonder shock, maar bij Freeborn zit er een shock bij.(dhx 5.0 coil als ik het goed heb)
Een kennis van me heeft net als ik een Wildcard bij Freeborn besteld en ging(afgezien van mijn aflevering, maar dat ligt niet aan Freeborn) vlekkeloos. In het begin ergerde ik me aan de Mythic text maar als je het zó erg gaat irriteren print je gewoon een stikkert uit die je er over heen plakt.
Echt meer "bad ass" voor je geld kun je niet krijgen imo.
-
greenie
Bericht
door greenie » di nov 04, 2008 9:38 pm
Mythic = Banshee?
een beetje zoals opel = vauxhall?
-
Koets
Bericht
door Koets » di nov 04, 2008 9:55 pm
greenie schreef:Mythic = Banshee?
een beetje zoals opel = vauxhall?
Komt t wel op neer ander naampje zelfde frame/kwaliteit ga ik iig van uit maar vind banshee toffere naam :P
-
Koets
Bericht
door Koets » di nov 04, 2008 9:57 pm
Met deze kleur frame stoort het al een stuk minder

-
Koets
Bericht
door Koets » di nov 04, 2008 10:46 pm
Deze fiets nog als advies gehad en moet zeggen dat dit toch wel de nummer 1 is minder veerweg dan de andere fietsen maar dan valt er in NL ook nog leuk mee te spelen wat toch wel handig is een DH/FR weekend zal mischien niet zo vaak gebeuren als ik wil dus dan is dit wel een mooie aanwinst dacht ik zo.
http://www.transitionbikes.com/2007/BottleRocket.cfm
-
fredo - Berichten:1240
Bericht
door fredo » wo nov 05, 2008 10:50 am
ik rij nu zelf al een tijdje met een bottlerocket en ik ben er super blij mee. Het inzetbereik hangt nogal wat van de afmontage en de gekozen maat af.
Als je een kleinere maat neemt, vooraan (vrij) laag opbouwt en luchtvering kiest, heb je een ideale slopestyle bike. Ik heb hem echter meer 'freeride' opgebouwd, dwz iets grotere maat, hogere vork, coil vering... Voor mij is dit ideaal voor ardennen en omstreken. Ik heb er deze zomer 3weken met gaan roadtrippen en heb nooit het gevoel gehad dat ie te kort kwam. Toegegeven, ik kom wel van een (freeride-)hardtail en haat lompe bikes met te veel veerweg. (ben ook van mening dat er te veel met fully's wordt gereden waar ook een ht voldoet)
-
Dope-on-Wheels - Berichten:539
Bericht
door Dope-on-Wheels » wo nov 05, 2008 11:26 am
(ben ook van mening dat er te veel met fully's wordt gereden waar ook een ht voldoet)
mee eens! alleen mijn budget heeft niet het bereik van zowel een leuke HT als een leuke fully!
ikzelf vind de kona lekker rijden voor het gooi en smijt werk. tis niet echt 'geraffineerd' maar voldoet prima. de Demo 7 heb ik niet mee gereden.
maar de transition ziet er supervet uit!
ik heb zo het donkerbruin vermoeden dat deze prima zal rijden!! dus op uiterlijk mijn voorkeur! qua rij-eigenschappen is de afmontage de bepalend factor volgens mij...
ps ik rijd yeti

-
jaspero - Berichten:483
Bericht
door jaspero » wo nov 05, 2008 11:35 am
Ik heb zelf ook een goede ervaring met Freeborn. Goed contact via de mail, alles snel geregeld en service is goed(ze hebben het balhoofd er ingeperst voor me)
Bottlerocket heeft naar mijn mening te weinig veerweg, het hangt af van wat je er mee wilt gaan doen.
-
Koets
Bericht
door Koets » wo nov 05, 2008 12:21 pm
Ja de Bottlerocket zou moeten kunnen in de large uitvoering maar dan nog ben ik bang dat ik te lang ben volgens de site moet het kunnen maar die moet ik toch echt zelf uitproberen de Blindside blijft gewoon het vetst en de Scythe is een goede nummer 2 maar die wordt net zo duur als de Blindside als ik hem zelf zou opbouwen :P
lastig lastig allemaal moet er zoveel mogelijk zien te proberen.
-
fredo - Berichten:1240
Bericht
door fredo » wo nov 05, 2008 12:40 pm
Koets schreef:Ja de Bottlerocket zou moeten kunnen in de large uitvoering maar dan nog ben ik bang dat ik te lang ben volgens de site moet het kunnen maar die moet ik toch echt zelf uitproberen....
ik ben 1m95 en heb een large. Die zit perfect voor freeride, maar is echt wel te groot voor slopestyle. Je woont niet totaal niet in de buurt, maar je in princinpe mag je mn bike altijd eens testrijden.
Ik vermoed dat je meer zin hebt in die blindside (idd, qua looks zeer mooie bike). Op vakantie hebben we er een paar man met blindside's tegengekomen en die waren er zeer te spreken over voor dh, voor fr adviseerde men de de Dirtbag ivm iets sneller stuurgedrag (grotere stuurhoek).
-
Koets
Bericht
door Koets » wo nov 05, 2008 1:25 pm
Ok mooi ik ben 1,93 dus moet kunnen mooi om te weten
Als ik eigen vervoer zou hebben zou ik het haast doen

kan denk ik niemand zover krijgen om ff die kant op te gaan met mij :P
Het gaat een strijd worden tussen de Transition`s de looks zijn gewoon vet de 2 andere bike`s zie je te vaak al dus vallen af en de Dirtbag zou mischien nog een mooie tussenoplossing zijn ook al vind ik die niet echt super vet.
-
Sneeck - Berichten:899
Bericht
door Sneeck » wo nov 05, 2008 5:10 pm
Transition zie je nergen's wou je zeggen
Ik zou echt goed nadenken wat je met je bike gaat doen. Die blindside is gewoon overkill, zelf's als zou je er een paar keer mee naar willingen oid gaan, dat is gewoon een bike waarmee je in nederland nik's kunt en in de ardennen te lomp is. Beetje zonde van je geld dus. Zou liever de bottlerocket aanraden als je bij Transition wilt blijven.
Heb je al eens naar de Banshee Wildcard gekeken? Meer dan genoeg positieve reviews over te vinden en een érg goede tegenstander voor de flesraket.