SS Gallery

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr sep 12, 2008 8:50 pm

Afbeelding

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

ott

Bericht door ott » za sep 13, 2008 7:10 am

Gaat ie te "bezichtigen" zijn in Nederland? 8)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

dader

Bericht door dader » za sep 13, 2008 8:39 am

Hij ziet er toch anders uit dan de normale '09 Superfly, die trouwens ook errug mooi is. Wat voor kettingspanner zit er eigenlijk op? carbon EBB?

Afbeelding

TF

Bericht door TF » za sep 13, 2008 12:54 pm

Er zitten horizontale patten in de ss variant, zie onderstaande plaatje.

Afbeelding

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za sep 13, 2008 6:36 pm

Ik vermoed dat er een stuk of 5 naar nederland komen, de gazelle primeur van de nederlandse singlespeed scene dus :D

JJ

bj

Bericht door bj » zo sep 14, 2008 8:46 pm

ik dacht altijd dat je alleen met EBB of met Paragon sliders schijfremmen kon monteren en met deze horizontale "trackends" alleen met velgremmetjes uit de voeten kon. Hoe zit dat nou precies met dit superfly limited frame ?

ochikiro

Bericht door ochikiro » di sep 16, 2008 10:37 pm

Nu de dagen weer korter worden wil ik wel weer eens het bos in, dat zou dan een jaartje of 10 geleden zijn. Nu heb ik nooit mijn Gazelle Field Cruiser Pro uit 1990 weg durven doen, want daar zaten al mijn zakgeldcentjes van vroeger in. Echter de bike zelf was niet meer plan om uit de aow terug te komen. Gare trapas, oude Suntour XC Pro versnellingen die een halve klim nodig hadden om eens van verzet te wisselen en een te brede achterband die al wat lak en staal van de liggende achtervork heeft weten te schuren.

Al een tijdje heb ik hier met veel plezier rondgekeken en nu toch maar besloten om op de singlespeed toer te gaan. Zo gek veel verzetwisselingen zal ik hier in het Eindhovense ook wel niet nodig gaan hebben. Scheelt ook schoonmaken.

Trapas (onbekend Duits) en crankset (Sakae) in de hoek van de berging en een goedkoop vierkant setje erop. Oude 7v schroefpion van de Sachs-Maillard naaf verwisseld voor een singlespeed freewheel. Spacers omgedraaid en velg een dikke anderhalve centimeter opzij gespaakt. Lange leve horizontale uitvaleinden. 1.8" Panaracer bandje bij de LBS gehaald. Met 32-18 (zwakke knie) het rondje bij Best eens geprobeerd met als resultaat een big smile op mijn gezicht, een wtf-frons op het gezicht van die knakker met zijn Rohloff die ik paseerde, en weer eens modder tot in mijn oren.

Alleen lijken de lagers (cup) in de achternaaf wel overleden te zijn. Continue harde tikken daar achter en schokken in de drive train. Dus maar eens rondkijken naar iets wat ik in een 130mm frame kan proppen met een fatsoenlijke chainline (42mm gaat te smal worden ben ik bang). Iemand suggesties?

Afbeelding

Oh, en ik bedacht me net dat die bidon ook van '90 is. Dus die gaat weg.

dré

Bericht door dré » do sep 18, 2008 11:48 am

in een stalen frame past alles van 125 tot 135.

Je kan dus alle kanten op. Als het echt simpelmoet: gewoon een achterwiel met een cassettebody kopen (7 speed 8/9 speed) , los kransje er op, uitspaceren (elke kettinglijn mogelijk) en klaar

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do sep 18, 2008 12:48 pm

Woh! Het lijkt wel alsof jij naar mijn eerste DBR Steelboy signature gekeken hebt, dezelfde kleuren en dezelfde graai-wat-bij-elkaar afmontage... goed bezig ;-)

De schokken en tikken kunnen vanalles zijn: versleten bracket, gaar freewheel, versleten lagers in het achterwiel, ketting en tandwielen niet op elkaar ingesleten?

W0uter

Bericht door W0uter » do sep 18, 2008 1:56 pm

Staat je ketting niet te strak? Dat veroorzaakt bij mijn fixed de door jou beschreven geluiden/gevoel.

didadunlop

Bericht door didadunlop » do sep 18, 2008 2:05 pm

bj schreef:ik dacht altijd dat je alleen met EBB of met Paragon sliders schijfremmen kon monteren en met deze horizontale "trackends" alleen met velgremmetjes uit de voeten kon. Hoe zit dat nou precies met dit superfly limited frame ?
Sommige bouwers zorgen ervoor dat je de schijven van voor naar achteren kan bewegen (zie bijvoorbeeld de nieuwe on-one frames). Zoiets kan gebruikt zijn. Maar het kan ook zo zijn dat ze de uitlijning gewoon in het midden van het track end hebben gemaakt. Die geringe afwijking hoef je je geen zorgen over te maken. Vooral als je met een half link oid heel erg dicht in de buurt van het midden kan komen. Half link heeft een lengte van 1/2 inch. Dat betekent met een gelijk tandwiel voor en achter dat het lengteverschil zonder of met half link 1/4 inch wordt (das 0.62cm). Aangezien een tandwiel meestal groter is zal het verschil alleen maar kleiner worden en kan je dus met of zonder half link goed in de buurt van de ideale setting komen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do sep 18, 2008 7:24 pm

Dida, heb je gedronken??

JJ

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do sep 18, 2008 7:27 pm

didadunlop schreef:Sommige bouwers zorgen ervoor dat je de schijven van voor naar achteren kan bewegen
Schijven?
didadunlop schreef:Half link heeft een lengte van 1/2 inch. Dat betekent met een gelijk tandwiel voor en achter dat het lengteverschil zonder of met half link 1/4 inch wordt (das 0.62cm). Aangezien een tandwiel meestal groter is zal het verschil alleen maar kleiner worden en kan je dus met of zonder half link goed in de buurt van de ideale setting komen.
Dus...

Ik denk dat het inderdaad dat de gaten voor de remklauw door middel van sleeved (heet dat zo, weet zo snel geen vertaling) gaten op verschillende plekken vast gezet kan worden, zo, dat hij de remschijf altijd op het juiste punt kan raken.

JJ

Hilco

Bericht door Hilco » do sep 18, 2008 7:32 pm

slobgaten :oops:

mateis

Bericht door mateis » vr sep 19, 2008 9:45 am

Hilco schreef:slobgaten :oops:
Jah! Dat is het, gewoon omdat het zo slecht gekruft klinkt bij dit frame! :D

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr sep 19, 2008 10:56 am

Hoezo gedronken?

En ik bedoelde idd caliper ipv schijven. Te snel op ok gedrukt.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

trek

Bericht door trek » wo sep 24, 2008 8:38 pm

Afbeelding

Love it :)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo sep 24, 2008 8:58 pm

WAT is dat!!!!

Ziet er snel en licht uit....

Wat een apparaat, daar heeft iemand serieus zijn best gedaan :)

Jamer van dat kontige spannertje.

JJ

MarinTi

Bericht door MarinTi » wo sep 24, 2008 9:01 pm

JJ schreef:
Jammer van dat kontige spannertje.

JJ
Exzentriker zal wel niet werken met die crankset :( helaas

nishiki
Contacteer:

Bericht door nishiki » wo sep 24, 2008 9:44 pm

My Single speed bike,
Bike: Specialized HardRock, cromo frame+fork
fun factor: very high
canti's replaced by V-Brakes, avid sd3
pedals : Time alium atac's
Rear hub : old Deore XT !!
semi horizontal dropouts, for simple chain tensioning
DXR single speed sprocket 18 tooth
crankset: ofmega 1P 38 tooth
Litech steerer 20 degrees angle
Continental race king 2.0 tires
WTB Rocket saddle
Afbeelding

klepvogel

Bericht door klepvogel » ma okt 13, 2008 10:38 pm

Begin dit jaar heb ik een oude rockhopper (deze?!) opgebouwd tot singlespeeder, en sindsdien heb ik bijna alleen nog singlespeed gereden. Daarom heb ik een paar maanden geleden bedacht dat er een 'echte' moest komen. Het is een Independent Fabrication Deluxe Singlespeed geworden. Vrijdag heb ik 'em opgebouwd, en zaterdag voor het eerst bereden... heerlijk! :)

Binnen/met flits is de kleur moeilijk te vatten, beste poging:
Afbeelding

Zo ziet hij er in het daglicht uit:
Afbeelding

Ook met wat modder blijft ie mooi:
Afbeelding
Afbeelding

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma okt 13, 2008 10:44 pm

klepvogel schreef:Begin dit jaar heb ik een oude rockhopper (deze?!) opgebouwd tot singlespeeder, en sindsdien heb ik bijna alleen nog singlespeed gereden. Daarom heb ik een paar maanden geleden bedacht dat er een 'echte' moest komen. Het is een Independent Fabrication Deluxe Singlespeed geworden. Vrijdag heb ik 'em opgebouwd, en zaterdag voor het eerst bereden... heerlijk! :)
Ik had de thread op mtb-forum al gezien, wat een klasse-bike!!! :dribble:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di okt 14, 2008 6:30 am

:bounce:

Dat is ... leuk...

Hoop dat je een keer naar een meeting komt, die zou ik graag een keer in het eggie zien!!

JJ

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di okt 14, 2008 9:27 am

What the IF...?!

I reallly dig that color... Heb 2 jaar terug een tweedehandse Deluxe met 'gears' te koop zien staan in deze kleurstelling en heb toch lang zitten dubben of ik het wel/niet zou doen. Maatvoering was het net niet, dus verstek laten gaan.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di okt 14, 2008 9:57 am

Woei wat een kleur, gaaf!! Meer foto's graag :o

Plaats reactie