Koets z`n Drossiger Enduro

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Koets
Koets z`n Drossiger Enduro

Bericht door Koets » wo okt 01, 2008 11:00 pm

Op verzoek van Sven show ik hier maar ff m`n fietsje dit zijn de enige "goede" foto `s die ik er van heb moet nog eens met m`n camera t bos in en leuke plaatjes schieten.

Foto`s zijn dus niet u to date komen nieuwe foto`s maar vergeet ze iedere keer te maken :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spec`s:

FRAME: 18" AM-HFS-Disc-Single
KLEUR: mat XTR grijs
VOORVORK: Fox 32Talas RL, 100-120-140 mm
ACHTERDEMPER: Fox RP-23
VOORDERAILLEUR: Shimano XTR, 34.9 mm conv.
ACHTER DERAILLEUR: Shimano XTR Shadow Carbon
SHIFTERS: Shimano XTR Rapidfire
REMHEVEL: Shimano XTR BR-M975
REMMEN: Shimano XTR Disc, 180 mm
CRANKSTEL: Shimano XTR, 44/32/22T
NAVEN: Shimano XTR Centerlock
SPAKEN: DT Swiss Champion black
VELGEN: DT Swiss EX 5.1 Disc, black
CASSETTE: Shimano CS-M770, 11-34T
BANDEN: Continental Speedking 26x2.3
STUURPEN: FSA OS-99, 6° ---> PRO - FRS MTB Freeride Stem 31.8mm 70mm
ZADEL: Selle Italia SLR XC ----> X-Mission XC
ZADELPEN: PRO XLT Seatpost Black 31.6/400mm
PEDALEN: Shimano M540 ---> Witte Gusset Slim Jim`s
STUUR: Truvativ - Hussefelt Riser Bar 31.8mm
GRIPS: PRO grips met vlammen

De Merida gaat de deur uit en heb deze er voor in de plaats gekocht:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Koets op do jan 08, 2009 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sven

Bericht door Sven » do okt 02, 2008 7:15 pm

8) Leuke fiets, Koets.

Ik snap alleen niet waarom je deze pedalen hebt gemonteerd? Speciale reden?

mtbdriver

Bericht door mtbdriver » do okt 02, 2008 9:55 pm

XTR all the way :o
Ik vind die crank zo mooi he.

Erg mooie fiets, witte handvatten erop en je ;)

Koets

Bericht door Koets » do okt 02, 2008 11:17 pm

Ik heb deze pedalen erop omdat ik de fiets heb overgenomen zonder pedalen ik vind spd niet fijn en de pedalen van m`n oude fiets wou ik hier niet ondergooien.

Ik heb toen snel een paar union platform pedalen gekocht van 8 eurie en die bevielen wel goed om mee te fietsen dus heb ik betere gekocht en moet zeggen dat het donders fijn fiets :D

Updatje vandaag ff nieuwe foto gemaakt van de fiets

Afbeelding

Koets

Bericht door Koets » do okt 09, 2008 8:51 pm

Eh mensen ik zit er aan te denken om weer terug te gaan naar een hardtail dit omdat ik laatst een tijd met de achterdemper op de vaste stand heb gefietst en dit toch een stuk fijner vond achteraf en kon ook een stuk harder fietsen dan met de vering actief.

Nu is deze fiets nog niet helemaal afbetaald maar wil hem toch al verkopen en weer een hardtail kopen alleen heb ik een prijs met de lbs afgesproken en dat was de fiets ook zeker waard en daar wil ik natuurlijk geen verlies op maken we zijn op 1950 euro gekomen toendertijd is deze fiets dat nu nog waard 4 maand later ? er zijn wel nieuwe dingen op gekomen heb nog nieuwe remblokjes liggen of ga ik hem nooit meer voor zo`n prijs verkopen :( wie kan me dit zeggen bvd.

Grt Yori

Gène

Bericht door Gène » do okt 09, 2008 9:18 pm

Is het niet slimmer deze aan te houden als relaxte toerder zeker voor de Alpen en Ardenne? Dan kan je een hardtail erbij nemen en deze hier gebruiken.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Koets

Bericht door Koets » do okt 09, 2008 9:22 pm

Ja kan alleen heb ik geen geld voor een fiets erbij....

Kan altijd m`n oude fiets weer terug kopen van m`n broertje en daar complete nieuwe slx groep op gooien oid dan zou ik ook klaar zijn maar dat ga ik niet doen tenminste niet op korte termijn mischien ga ik morgen maar even langs m`n lbs kijken of er iets te fixen valt.

Erikje

Bericht door Erikje » vr okt 10, 2008 8:18 am

Verlies nemen moet je sowieso, ik zou dat verlies wat je moet nemen omzetten naar een bike die je erbij koopt, al dan niet gebruikt of een 1000 Euro Cube oid. Dan heb je 2 bikes uiteraard, kan je nog eens afwisselen.

Probeer anders te ruilen met iemand die zijn hardtail kwijt wil om FS te rijden.

Erikje

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr okt 10, 2008 8:58 am

10bar in je demper en de rebound iets hoger.. ;)

hiermee hou je t zowiezo langer uit met langere stukken rijden met enige afdalingen enzo..en ongelijk terrein wat je in nederland niet vind dus..

maar waaron een sus dan nog helemaal XTR en vervolgens weer hardtail willen ?
een verkeerde bevlieging ? ik wil je niet verder de put in helpen ofzo dgmwrong
maar ik heb heeeeel lang nagedacht voordat ik aan mn kredietje begon.. :arms:
ik heb me kredietje nog ,,,maar ook de fiets..
ook al komt ie maar 2x per jaar tot zn volle recht weg gaat ie niet..

en een fiets eet toch niets.. hooguit kettinkje en cassette blokjes.. op jaarbasis..
dus het komende jaar een hardtail in elkaar zeten terwijl je over elk onderdeel lang nadenkt,
en als t ff kan testrijden op t frame dat je denkt te willen..
en deze houden heey..
tis een mooi ding ondankt dat dat XTR en dual contr. niet mijn ding is :(

of je ruilt m in tegen een vette met carbon gepimpte hard tail en vergeet wat ik heb gezegd hiervoor :arms: :angelnot:
je moet er natuurlijk wel op vooruit blijven gaan eey 8)

Koets

Bericht door Koets » vr okt 10, 2008 10:47 am

Hehe zit al meer dan 10 bar in de demper :P ben een big mother fucker (dus ook geen carbon voor mij) ben ook wel erg aan het twijfelen wil de fiets wel houden opzich voor de wat ruigere tochten die er ooit wel gaan komen maar vind voor m`n normale fiets "trainingen" toch een hardtail fijner.

Denk dat ik m`n oude fiets langzaam aan ga opbouwen met nieuw spul zodat die gewoon weer helemaal top is of ik moet met m`n lbs iets kunnen regelen maar daar moet ik nog ff heen :) En dat XTR zat op de fiets heb ik niet speciaal voor gekozen is wel leuk dat het er op zit maar als ie XT afgemonteerd was had ik hem ook gekocht (niet voor de prijs dan :P) alleen vind ik toch een hardtail fijner fietsen maarja ik ga straks even naar m`n lbs ben toch vrij ff kijken of hij zelf terug is van vakantie en dan zie ik wel weer verder.

Koets

Bericht door Koets » vr jan 09, 2009 4:44 pm

Dit zijn de vorderingen met m`n nieuwe frame :)

Zo stond ie er net ff bij fox zit alweer in de kona om ff beetje mee te fietsen om te wennen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » vr jan 09, 2009 8:07 pm

Is misschien overbodig commentaar! Maar Ik had een hard trail (adroit pro) een spec stumpjmpr s-works fsr en een yeti as-x. Werd allemaal een beetje te gek.
Heb toen naar lang zoeken een liteville 301 gekocht.(frame) en de onderdelen over gezet.
frame met zadelpen en balhoofd rockguard en zadelpenklem + xtr derri onder de 1500 gebleven.
Tot nu toe geen van de fietsen gemist.
Alle test kloppen gewoon. De fiets is erg breed inzetbaar. en de achterdemper geeft echt het gevoel dat je altijd nog over hebt.

Koets

Bericht door Koets » vr jan 09, 2009 10:38 pm

Heb veel goeds gelezen over de liteville maar heb de kona als speelfietsje om beetje het springen etc onder de knie te krijgen en de drossiger wordt m`n xc bak en zal nog mee gaan naar t buitenland etc :)

Plaats reactie