Baanframe probleem
Moderators:JJ, Beheerders
Ik heb net een baanframe gekocht, het is wat aan de kleine kant maar gaat opzich prima.
Ik heb nu alleen een probleempje, de "clearance" komt zo nauw dat ik in een bocht met mn tenen het voorwiel raak, wat nu?! dit kan toch niet normaal zijn? ik heb er al aan gedacht om er een andere vork in te zetten maar dat is natuurlijk geen mooie oplossing, ik heb er ook al de kleinste pedalen met clips op gezet die ik kon vinden..
ik zal morgen wat foto's plaatsen!
alvast bedankt voor jullie hulp
Shame
Ik heb nu alleen een probleempje, de "clearance" komt zo nauw dat ik in een bocht met mn tenen het voorwiel raak, wat nu?! dit kan toch niet normaal zijn? ik heb er al aan gedacht om er een andere vork in te zetten maar dat is natuurlijk geen mooie oplossing, ik heb er ook al de kleinste pedalen met clips op gezet die ik kon vinden..
ik zal morgen wat foto's plaatsen!
alvast bedankt voor jullie hulp
Shame
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Ben net nog even een stukje nachtelijk Eindhoven gaan doen (school schiet niet op dus dan is fietsen altijd fijn om even door te waaien, jullie kennen het wel). Het is echt wennen, van koersframe naar baanframe, het is veel lichter en tegelijkertijd veel scherper (ik weet niet hoe ik het moet omschrijven..) Skidden gaat op de een of andere manier ook veel beter. Zal er misschien aan liggen dat het frame licht is en wat aan de kleine kant..
Hoe zit het trouwens met frame lengtes? ben zelf 1,84 en reed op mijn vorige frame (was wel koers, ik weet niet of je dan anders meet) op een 60 cc, was volgens mij wel wat aan de grote kant. nu rijd ik op een 55 cc baanframe. Ik moet volgens mij wel een langere zadelpen hebben want voor mijn gevoel kom ik net wat tekort.
Shame
Hoe zit het trouwens met frame lengtes? ben zelf 1,84 en reed op mijn vorige frame (was wel koers, ik weet niet of je dan anders meet) op een 60 cc, was volgens mij wel wat aan de grote kant. nu rijd ik op een 55 cc baanframe. Ik moet volgens mij wel een langere zadelpen hebben want voor mijn gevoel kom ik net wat tekort.
Shame
De stuuruitslag die je hebt op de baan is kleiner dan op de weg (combinatie van de radius en de helling van de bocht op de baan)BOSS schreef:Dus Theo Bos raakt ook met z'n tenen z'n voorwiel als hij niet op het juiste moment stuurt????Pino schreef:Volkomen normaal bij een baanframe.![]()
![]()
Ik heb zelf ook een aantal keer op een baanfiets gezeten, op de baan, en heb dat nooit ervaren.
dussssssss©
Doubt Kills Dreams
Ik heb het nog niet eerder zo dicht gezien. Op de baan niet en net even bij mijn fiets gaan kijken (een tourframe, maar andere vork, wiel zit heel dicht op de buis) en ook die zit toch nog wel een paar cm verder dan bij jou op de foto. Ik rij meestal wel met spd pedalen. misschien zit je dan iets verder?
Ter info, maar je hebt het vast al gegoogled, Giovanni is het huismerk van Slikker Sport, een schaatsenwinkel uit Alkmaar. Maar idd. mooi ding. Ik denk persoonlijk dat het geheel wel klopt, maar zoals eerder aangegeven. Het is een baanfiets wat je voor de weg gaat gebruiken en baanframes zijn natuurlijk voor een specifiek doel gemaakt. Een wegframe werkt ook niet op de wielerbaan.
-
Re: Baanframe probleem
Shame schreef:ik heb er ook al de kleinste pedalen met clips op gezet die ik kon vinden..
Shame
www.slikkersport.nl
Haha, d'r zijn vast een hoop Giovanni's in Italië!
Ben een Noord Hollander dus ik haal ze regelmatig in
Ik denk dat de nieuwe frame's uit de Ridley fabriek (oid) komen. Eigenlijk is dit het geval bij de meeste huismerken. Maar ik heb geen idee waar dit frame vandaan komt. Ff bellen met ze! Ze geven ook slijpcursussen, dus mogen die te grote voeten echt een issue worden
Succes met het bouwen maar weer.
Haha, d'r zijn vast een hoop Giovanni's in Italië!
Ben een Noord Hollander dus ik haal ze regelmatig in

Ik denk dat de nieuwe frame's uit de Ridley fabriek (oid) komen. Eigenlijk is dit het geval bij de meeste huismerken. Maar ik heb geen idee waar dit frame vandaan komt. Ff bellen met ze! Ze geven ook slijpcursussen, dus mogen die te grote voeten echt een issue worden

Succes met het bouwen maar weer.