JJ
Moderators:JJ, Beheerders
Sommige bouwers zorgen ervoor dat je de schijven van voor naar achteren kan bewegen (zie bijvoorbeeld de nieuwe on-one frames). Zoiets kan gebruikt zijn. Maar het kan ook zo zijn dat ze de uitlijning gewoon in het midden van het track end hebben gemaakt. Die geringe afwijking hoef je je geen zorgen over te maken. Vooral als je met een half link oid heel erg dicht in de buurt van het midden kan komen. Half link heeft een lengte van 1/2 inch. Dat betekent met een gelijk tandwiel voor en achter dat het lengteverschil zonder of met half link 1/4 inch wordt (das 0.62cm). Aangezien een tandwiel meestal groter is zal het verschil alleen maar kleiner worden en kan je dus met of zonder half link goed in de buurt van de ideale setting komen.bj schreef:ik dacht altijd dat je alleen met EBB of met Paragon sliders schijfremmen kon monteren en met deze horizontale "trackends" alleen met velgremmetjes uit de voeten kon. Hoe zit dat nou precies met dit superfly limited frame ?
Schijven?didadunlop schreef:Sommige bouwers zorgen ervoor dat je de schijven van voor naar achteren kan bewegen
Dus...didadunlop schreef:Half link heeft een lengte van 1/2 inch. Dat betekent met een gelijk tandwiel voor en achter dat het lengteverschil zonder of met half link 1/4 inch wordt (das 0.62cm). Aangezien een tandwiel meestal groter is zal het verschil alleen maar kleiner worden en kan je dus met of zonder half link goed in de buurt van de ideale setting komen.
Ik had de thread op mtb-forum al gezien, wat een klasse-bike!!!klepvogel schreef:Begin dit jaar heb ik een oude rockhopper (deze?!) opgebouwd tot singlespeeder, en sindsdien heb ik bijna alleen nog singlespeed gereden. Daarom heb ik een paar maanden geleden bedacht dat er een 'echte' moest komen. Het is een Independent Fabrication Deluxe Singlespeed geworden. Vrijdag heb ik 'em opgebouwd, en zaterdag voor het eerst bereden... heerlijk!![]()