[nieuws] 2e Dutch Fourcross wedstrijd Groningen afgelast

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Ruben
Forumbeheerder
[nieuws] 2e Dutch Fourcross wedstrijd Groningen afgelast

Bericht door Ruben » di sep 02, 2008 6:45 pm

Stichting Bikepark Groningen heeft ons laten weten dat de tweede fourcross wedstrijd van de Dutch Fourcross Series 2008 helaas niet door kan gaan. De wedstrijd, tevens het Nederlands Kampioenschap, was gepland in het weekend van 20 en 21 september.
De organisatie heeft van de KNWU geen toestemming gekregen op deze datum het NK te organiseren, dit in verband met de overlappingen met de BMX kalender. Op de suggestie voor een alternatieve datum heeft de organisatie tot op heden helaas geen reactie mogen ontvangen.

Uiteraard laten de nuchtere Groningers de moed niet zakken en wordt er al weer hard gewerkt aan het parcours en staan er veel aanpassingen op het programma. Met het onderste gedeelte van de baan is inmiddels een begin gemaakt. Voor 2009 belooft de organisatie ons weer veel mooie wedstrijden.

Meer informatie over onder andere het terug ontvangen van al betaald inschrijfgeld is te vinden op de website van de stichting.

Cees Chase
Contacteer:

Re: [nieuws] 2e Dutch Fourcross wedstrijd Groningen afgelast

Bericht door Cees Chase » di sep 02, 2008 8:28 pm

Waarom niet een weekend later dan? :x
Sorry hoor maar ik vind dit echt niet kunnen! :|
Die KNWU kan voor mij echt de pot op!
Dan komen ze tog lekker niet en maken we er zelf een gezellige dag van? :oops:

Cheeta

Re: [nieuws] 2e Dutch Fourcross wedstrijd Groningen afgelast

Bericht door Cheeta » di sep 02, 2008 8:58 pm

Cees Chase schreef:Die KNWU kan voor mij echt de pot op!
Dan komen ze tog lekker niet en maken we er zelf een gezellige dag van? :oops:
Zou je kunnen doen, maar wanneer je een NK wilt met UCI punten dan kun je simpelweg niet om de KNWU heen. UCI herkent bij mijn weten ook slechts 1 bond per land, dus je de Nederlandse Fourcross Federatie oprichten is ook zinloos.

Tja, officials die vorig jaar door de KNWU gestuurd waren kwamen allemaal uit de BMX. Dat de KNWU dientengevolge niet instemt met een wedstrijd die tegelijkertijd met een nationale BMX wedstrijd plaatsvindt (TopCompetitie Nr. 4 in Assen) vind ik niet verrassend.

Daarnaast is de KNWU de wereld van kalenders die al in oktober/november vastgesteld worden voor het komende jaar. Als je er dan al niet bij bent, wordt het lastig om nog een "groot" nationaal evenement op de kalender te krijgen. Het is niet een telefoontje, even kijken of het weekend nog vrij is en klaar (als dat wel een keer lukt hebt je mazzel).

Trekrules

Bericht door Trekrules » di sep 02, 2008 10:27 pm

jammer dat dit zo moet gaan :( ,hopelijk dat volgend jaar beter wordt
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Bami
Contacteer:

Bericht door Bami » wo sep 03, 2008 4:30 pm

Dit had ik al verwacht...

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma sep 08, 2008 4:37 pm

Misschien kom ik uit een ei, maar hoe kan het gebeuren dat dit over het hoofd is gezien door de organisatie?

Lijkt mij dat deze lijsten bekeken en bestudeerd zijn voordat de data's gekozen zijn?

Domper voor de sport binnen NL!

DESL

Bericht door DESL » ma sep 08, 2008 5:38 pm

Schoolvoorbeeld van slechte planning lijkt mij :bandana:
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

jojo

Bericht door jojo » ma sep 08, 2008 9:04 pm

Waarom niet een 4X wedstrijd zonder NK dan? Hoeft toch ook niet speciaal een NK aan vast te hangen?
keybone collector!!!

Cees Chase
Contacteer:

Bericht door Cees Chase » vr sep 12, 2008 2:07 pm

jojo schreef:Waarom niet een 4X wedstrijd zonder NK dan? Hoeft toch ook niet speciaal een NK aan vast te hangen?
Helemaal mee eens :o

Mathijs

Bericht door Mathijs » di sep 16, 2008 8:05 pm

jojo schreef:Waarom niet een 4X wedstrijd zonder NK dan? Hoeft toch ook niet speciaal een NK aan vast te hangen?
Inderdaad... Dan maar geen nederlands kampioen dit jaar (die stiekem toch niet in de kampioenstrui wil rijden ivm regels ivm logo's/sponsoring etc), maar wel een dagje gezellig racen!
Mathijs: De Benjamin

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di sep 30, 2008 11:52 am

Even voor de goede orde, wij zijn ook niet heel erg blij met de gang van zaken. Misschien is wat meer tekst en uitleg op zijn plaats, bij deze, een hele lap:
Bikepark Groningen en de KNWU hebben altijd nog een prima samenwerking gehad en gaan daar in 2009 vrolijk mee verder. Steun van de KNWU en het kunnen organiseren van NK’s zet de sport “op de kaart.” Een overgrote meerderheid van de mensen bij wie wij aankloppen voor sponsoring heeft niet eerder van termen als fourcross, slopestyle, dirt, freeride of weet ik het gehoord. Om enig bestaansrecht bij die mensen te kunnen krijgen en dus om het geld te hebben om de evenementen neer te zetten voor jullie, de rijders, helpt het enorm als wij kunnen laten zien dat de KNWU ons steunt, die kennen ze namelijk wel. Onder andere daarom hebben wij dit jaar weer geprobeerd een NK te organiseren, daar hadden wij naar ons inzicht de meest geschikte datum voor gekozen, maar inmiddels is bekend dat deze niet goedgekeurd werd. Wij hebben er nog stevig aan getrokken om dan het evenement naar een andere datum te verplaatsen, maar dat heeft wat voeten in aarde. Er kan bijvoorbeeld niet zo maar een willekeurige datum gepland worden, Bikepark Groningen is aangelegd op gemeente grond midden tussen 2 woonwijken, voor ieder evenement is een vergunning nodig. Het aanvragen daarvan alleen al kan 3 maanden in beslag nemen, we plannen dus altijd stevig vooruit. Daar komt bij dat sponsorgeld voor een NK ook voor dat NK moet worden uitgegeven.
Helaas mislukte poging 2 om het evenement neer te zetten ook, weer geen goedkeuring voor de datum. We hebben toen niet nog een derde poging gedaan, het evenement zou dan ergens in eind november pas gehouden kunnen worden en we wilden ook nog met de baan aan de slag.
De crew is vervolgens hard bezig gegaan met de baan, hier is al veel gebeurd en er gaat nog veel meer gebeuren. Iedereen die dus wil of kan helpen om voor volgend seizoen een new & improved Bikepark Groningen neer te zetten is van harte welkom, op bikepark.nl kondigen we aan wanneer we gaan graven. Ondertussen zijn wij al lang en breed aan de slag om een programma voor volgend jaar neer te zetten, daarover uiteraard later meerÂ…

Namens Bikepark Groningen,
Cheers!

Bernard
Bikepark Groningen

Plaats reactie