Welke tracks met hardtail in winterberg?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Mathijs-
Welke tracks met hardtail in winterberg?

Bericht door Mathijs- » ma sep 01, 2008 9:54 pm

Hee.
Ik had een vraag ik heb een hardtail (specialized p2) en ik vroeg me zo af welke tracks ik op winterberg met deze bike kan nemen. Ik snap zelf dat ik er niet mee kan DH en die shit maar die continental track of freecross bv zou dat wat lukken. Of maak ik me fiets daar mee kapot?
En is het in de herfstvakantie erg druk in winterberg of valt het nog mee?

Mvg Mathijs.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma sep 01, 2008 9:59 pm

Met de ht kun je daar zelfs nog wel de dh mee rijden ;)
Life begins at the end of your comfortzone.

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » ma sep 01, 2008 10:06 pm

haha ja oke maar ik begin er eerst maar niet aan om met een dirt fiets te gaan dh.

Maar ik ga dus eerst in de herfstvakantie naar winterberg. (zal vast druk wezen maar ik hoor graag iets anders..) en ik ga met me HT eerst gewoon beetje biken en kijken wat winterberg is enzo. en later ga ik een FR kopen (hoogst waarschijnlijk de ghost northshore). maar aangezien ik winterberg alleen van foto's en video's ken zou ik graag wat meer over de mogelijkheden willen weten als iemand mij daar wat over kan vertellen.

Mvg Mathijs.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

khardak

Bericht door khardak » di sep 02, 2008 5:01 am

hey,

ik rijd op alle tracks (dus ook DH) met mijn HT en dat gaat prima.
zelf vind ik een FR onnodig omdat het voor mij geen extra plezier oplevert en hij dan te lang stil zou staan, omdat ik niet vaak genoeg in WTB kom.
k hoop dat je hier wat aan hebt .

grtz,
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

Reprox

Bericht door Reprox » di sep 02, 2008 6:38 am

Zolang je ook een voor rem hebt moet alles wel te doen zijn..

Wij zullen er waarschijnlijk ook zijn in de herfst vakantie.

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Chmod

Bericht door Chmod » di sep 02, 2008 9:17 am

ik ga niet meer naar Winterberg met m'n DH bak. M'n 4x'er met 8cm achter is perfect.

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » za sep 06, 2008 7:56 pm

Ik rij met mijn hardtail met een 66 alles in winterberg. De downhill kom ik ook aardig vlot af (voor mijn gevoel te minste) het is alleen hard om op de pedallen te blijven staan. SPD zou dit al oplossen.

Scrammy

Bericht door Scrammy » za sep 06, 2008 8:27 pm

Als het goed is ben ik er 27 september samen met Tribal198.
Ik ben er dan ook voor het eerst en ga mijn P3 met een Manitou Sherman vork dan eens goed uitlaten, kijken hoe die overal op reageerd, maar nog belangrijker is wat ik er van bak en hoe ik er vanaf kom.
wat nou harder!!

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » zo sep 07, 2008 12:29 am

Ik heb een wat mindere vork dus ik vraag me af hoe die het er van af brengt. En ik vraag me af of ik met deze vork kan gaan downhillen. Ik weet ook niet precies welke het is. er staat op dat het de dj3 is maar op zo'n site staat de dj3.5? en iemand anders zij dj4. naja als iemand weet wat ik hier zo'n beetje mee kan voordat ik met een kapotte vork zit.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Cheeta

Bericht door Cheeta » zo sep 07, 2008 6:13 am

Dingen zijn oerdegelijk, alleen instelbaarheid is een ramp.

Smittie

Bericht door Smittie » zo sep 07, 2008 1:46 pm

ik rijd met mijn B1 dual ook alles in winterberg
op de DH track is alleen 2e rockgarden kut met 100mm, over 1e kan je overheen springen dus geen probleem.

maar rijd dus met 100mm dj3 2003 is goed te doen in heel winterberg alleen voor de DH zou ik iets meer kunnen hebben.

Whouz

Bericht door Whouz » di okt 07, 2008 10:38 pm

Sorry voor de bumb,
Maar ik wil dus een ht dirt/streeter kopen (nsbitch zal het gaan worden denk ik) met Dus dit is te done, Ik vind het altijd zo gek, zo een "dun" frame :| haha.
Thnx alvast
een etui.

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » di okt 07, 2008 10:48 pm

Whouz schreef:Sorry voor de bumb,
Maar ik wil dus een ht dirt/streeter kopen (nsbitch zal het gaan worden denk ik) met Dus dit is te done, Ik vind het altijd zo gek, zo een "dun" frame :| haha.
Thnx alvast
Okee.. ik moet ff wennen aan je spelling, maar om antwoord te geven op je vraag:
Is zeker te doen, een vriend van me heeft de downhill en zo'n beetje alles op de slopestyle ook gedaan op zn NS Bitch. En ja, stalen frames (en volgens mij is de Bitch dat ook) zijn vaak 'dun', qua sterkte niks mis mee hoor ;)
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

fly high

Bericht door fly high » wo okt 08, 2008 4:01 pm

alles kan je rijden, allen is een hardtail gewoon heel kut op downhill want je stuiterd er geheid af.... maarja daarom is downhill ook downhill 8)

cheers
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

aappii

Bericht door aappii » wo okt 08, 2008 5:45 pm

fly high schreef:alles kan je rijden, allen is een hardtail gewoon heel kut op downhill want je stuiterd er geheid af.... maarja daarom is downhill ook downhill 8)

cheers
ligt eraan hoe vloeiend je rijdt, je kan met je knieen ook heel wat opvangen. je moet alleen niet zover gaan dat je de grip over je pedalen verliest. en voor de rest probeer gewoon wat paden is het toch te extreem dan rijdt je naar de zijkant stap je af en loop je een stukje. niet heel charmant maar je weet dan wel waar je grenzen leggen.

fly high

Bericht door fly high » wo okt 08, 2008 5:50 pm

aappii schreef:
ligt eraan hoe vloeiend je rijdt, je kan met je knieen ook heel wat opvangen. je moet alleen niet zover gaan dat je de grip over je pedalen verliest. en voor de rest probeer gewoon wat paden is het toch te extreem dan rijdt je naar de zijkant stap je af en loop je een stukje. niet heel charmant maar je weet dan wel waar je grenzen leggen.
En daar, hebben ze de full suspension voor ontworpen.
Laatst gewijzigd door fly high op wo okt 08, 2008 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo okt 08, 2008 5:50 pm

fly high schreef:alles kan je rijden, allen is een hardtail gewoon heel kut op downhill want je stuiterd er geheid af.... maarja daarom is downhill ook downhill 8)

cheers
Ik ben er niet afgestuiterd met mijn p1 8) ! Maar inderdaad, je kan alles in winterberg rijden met een HT. Zorg wel dat je banden met goede grip hebt, want dirt/street bandjes gaan alleen lekker op de slopestyle en freecross. Ligt natuurlijk ook aan het weer. Een paar goede freeride/dh bandjes gaan perfect daar.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Sneeck

Bericht door Sneeck » wo okt 08, 2008 7:24 pm

Maak je geen zorgen over de downhill, de funride/ bochtparcour-geval is hetgeen waar je met een hardtail niet wilt wezen. Deze is echt belabberd door alle n00bs die veel te vroeg remmen,(no offense) mag hopen dat de onderhoudscrew van winterberg deze weer netjes(en degelijk) vlakschuift tijdens de winterstop.

Loeky

Bericht door Loeky » wo okt 08, 2008 8:55 pm

Sneeck schreef:Maak je geen zorgen over de downhill, de funride/ bochtparcour-geval is hetgeen waar je met een hardtail niet wilt wezen. Deze is echt belabberd door alle n00bs die veel te vroeg remmen,(no offense) mag hopen dat de onderhoudscrew van winterberg deze weer netjes(en degelijk) vlakschuift tijdens de winterstop.
overdrijven is ook een vak zeg...

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo okt 08, 2008 10:33 pm

Sneeck schreef:Maak je geen zorgen over de downhill, de funride/ bochtparcour-geval is hetgeen waar je met een hardtail niet wilt wezen. Deze is echt belabberd door alle n00bs die veel te vroeg remmen,(no offense) mag hopen dat de onderhoudscrew van winterberg deze weer netjes(en degelijk) vlakschuift tijdens de winterstop.
Ach, als jij dan zo'n pro bent, dan moeten die paar brakebumps je toch niks doen ;).
Life begins at the end of your comfortzone.

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » wo okt 08, 2008 10:44 pm

ja :?
hoezo?

Sneeck

Bericht door Sneeck » do okt 09, 2008 5:57 am

Typisch...

Plip

Bericht door Plip » do okt 09, 2008 11:46 am

Komt er dus op neer dat het makkelijk kan in wb met een ht

Sneeck

Bericht door Sneeck » do okt 09, 2008 4:11 pm

Zeker wel, wat lul ik nou!? Jullie weten het toch beter :arms:

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » do okt 09, 2008 4:58 pm

Plip schreef:
Komt er dus op neer dat het makkelijk kan in wb met een ht

zo dat is dus het antwoord op Mathijs zijn vraag hahahaha nou topic kan dicht of niet?! greetz Wout :arms:
hoezo?

Plaats reactie