Handvatten vastzetten
Moderator:Beheerders
Wat is DE manier om handvatten vast te zetten.(liefst geen lijm.....)
Ik gebruik altijd Lizzard Skin logo grips en die aan de kant van mijn Rohloff shifter gaat telkens los door het draaien vrees ik.
De andere kant blijft zonder kleefmiddel oid gewoon goed zitten.
alvast dank!
dusssssss©
Ik gebruik altijd Lizzard Skin logo grips en die aan de kant van mijn Rohloff shifter gaat telkens los door het draaien vrees ik.
De andere kant blijft zonder kleefmiddel oid gewoon goed zitten.
alvast dank!
dusssssss©
- cyberhawk
- Contacteer:
dat meen je niet
tape en kit.. ?
dat is zo "onproffesioneel" om t maar netjes te zeggen..
geheim van grootmoeder.. > haarlak super strong..(paars) hella ?
een btje gebruiken (2 kleine sproeiers)in de grip spuiten... erover heen schuiven/glijden
en een avondje laten drogen.. super vast..alleen met trials willen ze bij mij wel eens een beetje draaien aan een kant ..maar daarna vast als hell
wel !!! ! stuur en evt. "oude grip " effe met alcohol (isopropyl?) schoonmaken..
stuur buitenzijde & grip binnez....

dat is zo "onproffesioneel" om t maar netjes te zeggen..
geheim van grootmoeder.. > haarlak super strong..(paars) hella ?
een btje gebruiken (2 kleine sproeiers)in de grip spuiten... erover heen schuiven/glijden
en een avondje laten drogen.. super vast..alleen met trials willen ze bij mij wel eens een beetje draaien aan een kant ..maar daarna vast als hell
wel !!! ! stuur en evt. "oude grip " effe met alcohol (isopropyl?) schoonmaken..
stuur buitenzijde & grip binnez....

- Jean-Pierre
- didadunlop
wasbenzine moet je ook even laten drogen.
Ik gebruik altijd schoonmaak alcohol. Droogt streeploos op. Daarna WD-40 als ik grips gebruik (wat bijna nooit zo is aangezien grips altijd te smal zijn voor mij).
[/quote]
Ik gebruik altijd schoonmaak alcohol. Droogt streeploos op. Daarna WD-40 als ik grips gebruik (wat bijna nooit zo is aangezien grips altijd te smal zijn voor mij).
[/quote]
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Voordat de lock-ons werden uitgevonden (wat een uitvinding
), eigenlijk van alles geprobeerd om de handvatten van m'n BMX vast te krijgen. Met draaiende exemplaren valt simpelweg niet te fietsen, en als ze eenmaal draaien kan alleen opnieuw monteren eigenlijk nog helpen...
Uiteindelijk heb ik de beste ervaringen met
a) goed ontvetten met wasbenzine voor montage,
b) met een compressor er op blazen,
c) met ijzer (of koperdraad) gewoon de boel aan beide kanten dichtdraaien met een nijptang (wel in, niet door de handvatten heen...),
d) afknippen (niet te kort, blijft het niet zitten) en het restant in het rubber slaan met een hamer (met gepast geweld vanzelfsprekend)...
Dat was gewoon de manier back-in-the-day... Oh, en nimmer in de regen achterop een auto vervoeren zonder de handvatten afgedekt te hebben!

Uiteindelijk heb ik de beste ervaringen met
a) goed ontvetten met wasbenzine voor montage,
b) met een compressor er op blazen,
c) met ijzer (of koperdraad) gewoon de boel aan beide kanten dichtdraaien met een nijptang (wel in, niet door de handvatten heen...),
d) afknippen (niet te kort, blijft het niet zitten) en het restant in het rubber slaan met een hamer (met gepast geweld vanzelfsprekend)...
Dat was gewoon de manier back-in-the-day... Oh, en nimmer in de regen achterop een auto vervoeren zonder de handvatten afgedekt te hebben!
niet echt ik rij met een Rohloff en ik zou rechts een handvat van 7 cm moeten hebben, de korte Odi's zijn 9cm. Ik heb op mijn SS Odi's en dat is idd ideaal.Stillridingbmx schreef:Is lock-on dan niet de laatste oplossing ?
Van Odi bijv. gewoon vast schroeven, klaar!
Wellicht moet ik gewoon een nieuw handvat kopen, deze hebben hun km's er al op zitten.
Ga vandaag maar es kijken naar dat Ergon spul die hebben speciale Rohloff grips incl. barendje.
dusssssss©
Heb met m'n IT-1 (RH. gripshift) ook 't probleem met de "te lange" odi's gehad, mijn ervaring is gewoon afzagen aan een kant en gaan, blijft tot nu toe op iedere DH track gewoon lekker vast zittenBOSS schreef: niet echt ik rij met een Rohloff en ik zou rechts een handvat van 7 cm moeten hebben, de korte Odi's zijn 9cm.
Wellicht moet ik gewoon een nieuw handvat kopen, deze hebben hun km's er al op zitten.
Ga vandaag maar es kijken naar dat Ergon spul die hebben speciale Rohloff grips incl. barendje.
dusssssss©

--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
alternatieven
zoiets als de syntace grips die matthijs verkoopt?
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=39880
Zitten aan een kant vast dus de andere kant kun je inkorten.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=39880
Zitten aan een kant vast dus de andere kant kun je inkorten.
-
heel simpel...
Soms zijn de handvaten van binnen van zn eigen al vettig door het rubber/kunstof waarvan het is gemaakt.
Je moet verder nooit met wasbenzine ontvetten.
Remmenreiniger is de beste ontvetter in mijn ogen! als je dat neit hebt, gebruik dan ammonia. (dus ook de binnekant van het handvat ontvetten).
Deze eventueel door compressor erop blazen (handvat blaast z'n eigen dan op)
Vaak blijven deze dan al vanzelf zitten...
Als ze niet vanzelfs blijven zitten werkt een ijzerdraadje perfect!
Ijzerdraadje op 3 plaatsen erom heen wikkelen...
Laatste stukje afknippen, en met een tang ''het puntje in het handvat drukken''.
Soms zijn de handvaten van binnen van zn eigen al vettig door het rubber/kunstof waarvan het is gemaakt.
Je moet verder nooit met wasbenzine ontvetten.
Remmenreiniger is de beste ontvetter in mijn ogen! als je dat neit hebt, gebruik dan ammonia. (dus ook de binnekant van het handvat ontvetten).
Deze eventueel door compressor erop blazen (handvat blaast z'n eigen dan op)
Vaak blijven deze dan al vanzelf zitten...
Als ze niet vanzelfs blijven zitten werkt een ijzerdraadje perfect!
Ijzerdraadje op 3 plaatsen erom heen wikkelen...
Laatste stukje afknippen, en met een tang ''het puntje in het handvat drukken''.