Mountainbiker en Politie gaan niet samen!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Jean-Pierre
Mountainbiker en Politie gaan niet samen!

Bericht door Jean-Pierre » zo jul 13, 2008 12:32 pm

They don't like this kind of jokes.
Afbeelding

We like to get the guys together and do some photo sessions for our rides. Its lots of fun and we get lots of great material for promoting the brand and creating graphics for our apparel line.

Lately we have been embracing this theme of “Bring the Rukus”. Its become the team motto. Its on the jerseys and stickers too. Well this weekend we brought on too much rukus. Seriously.

We wanted to get some urban stuff going on, especially since we are based in Los Angeles. I mean really, its a mecca of street style and plenty of man made places to get some great shots, sweet jumps and all that.

Me and Jami headed out to Los Angeles were we had scoped out some places to shoot pics, places we figured were low key and no one would bother us. I brought minimal gear to shoot stills and wanted to do some 35mm negative with a single portable strobe and a remote trigger.

The gravity of the situation is that we got way to ballzy trying to table a couple different parked carsÂ… you know just across the hood. We didnt even damage or touch anything. Next thing you know some guy is yelling at us and saying he is going to call the copsÂ… well the reality was he ALREADY called the cops and by the time we finished yelling at each other a cop car was pulling upÂ… Jami bolted on his bike and I stayed behind the tree that i was standing at. They didnt see me and instead took off running after Jami.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

I quickly snagged some pics of that and then started walking casual like in the direction they went. At this point my adrenaline is pumping triple time, but I figured Jami would out run them easy! As I rounded the corner, I see its this industrial area and Jami pins it through this narrow chain link gate and I hear what I thought was a crash soundÂ… The 2 cops werenÂ’t that far off and I catch up ducking behind a carÂ…

Basically it was a dead end. Private property - gated areaÂ… Jami had ditched the bike and leaps up the fenceÂ… and gets snagged. S**T! Like I said, I am nervous and I am snapping off pics of all this and then a cop sees me peering around this car with my camera. Next thing you know I am sprinting like this time I thought a puma was chasing me in Colorado. Anyways, the adrenaline is seriously about to make my heart explode. I dont know how I lost him. But I made it to my car and just laid low.

about 15 minutes later they drive by with Jami in the back!

Anyways, we are dealing with a lot of crap right now so more on this story in the weeks to come.

I dont have the pics of the jump cause I was shooting film for that and digital as a back up. I am getting the film back from the lab this week (I hope!). These are the digital picsÂ…

Oh and please, dont go out and bring the rukus via any illegal actionsÂ… kind of felt I had to say that disclaimer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Remember, when you go out and have some fun, be careful and respect everyone and always respect the cops… even if your impulse says run, dont run, just stay and talk even if you just “pretending”.

Bron : http://evomo.com/blog/2008/06/08/bring- ... #more-1089
http://www.pinkbike.com/photo/2196509/
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

b-dirt

Bericht door b-dirt » zo jul 13, 2008 2:41 pm

die gozer is ook gwn dom
waarom rij je gwn niet verder door kunnen ze nooit bij houden

Caramba

Bericht door Caramba » zo jul 13, 2008 3:21 pm

b-dirt schreef:die gozer is ook gwn dom
waarom rij je gwn niet verder door kunnen ze nooit bij houden
Als je het bericht goed leest, staat er dat hij een doodlopend terrein op reed. Daarna probeerde hij nog over het hek te klimmen, maar dat lukte dus niet meer.

Valt me wel op dat de amerikaanse politie direct met getrokken wapen je onder schot houdt bij een arrestatie, ook voor toch iets relatiefs kleins als dit. Zie ik hier in nederland niet snel gebeuren.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook nooit handig om te vluchten voor de politie ;)

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » zo jul 13, 2008 7:03 pm

wel lachen...mits het niet vooraf is opgezet...

Caramba

Bericht door Caramba » zo jul 13, 2008 7:59 pm

Santa Cruz schreef:wel lachen...mits het niet vooraf is opgezet...
Dat idee kreeg ik inderdaad toch ook wel een beetje, nergens in de tekst staat dat ze over de motorkap van de politieauto hebben gesprongen en toch hebben ze er wel een heel duidelijke/mooie foto van, dat maakt het wel wat verdacht ja. Maar al met al zeker leuk stukje om te lezen en te kijken :D

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » zo jul 13, 2008 8:23 pm

uit de tekst begrijp ik ook dat ze gingen streeten, vanwaar de dh fiets dan?

greenie

Bericht door greenie » zo jul 13, 2008 8:35 pm

Op dat blog waarvan de tekst en foto's afkomstig zijn staat ergens bij het commentaar iemand die beweert dat het opgezet spel is:

Code: Selecteer alles

Dial Tone Says:
June 10th, 2008 at 5:51 pm

The pics and the story is staged–its a HOAX.

To add what TG said, not only does the boys in blue not wearing vests, but the LAPD shoulder patches are missing! Those are strict REQUIREMENTS of the LAPD uniform including the badge! I have worked with enough law enforcement types to know that plus I got family on the job too.

Furter closer inspection you’ll see a few errors. The balding ‘cop’ is wearing white socks (see it while running) and is not to uniform code.

Another is lack of training–if you would notice when the 2 took off running, BOTH still had WEAPONS IN THEIR HANDS. Only the military trains you that way. Police officers are trained to holster their weapons before any foot pursuit–this is to prevent accidental firearm discharge. As you see, one dude with baton in hand and the other still had a pistol. That only happens in movies.

This is a publicity stunt to gain some street cred on behalf of Evomo clothing.

Shame on you EVOMO for further enforcing the already poor stereotype that the LAPD has. Sure there are a few bad apples but these men and women sacrifice thier lives everyday ‘To Serve and Protect’.

Until this BOGUS article is REMOVED and APOLOGIES are posted, I will never purchase any Evomo product and make sure to spread the word to every bike forum.
Lijkt wel geloofwaardig als je alles nagaat..

EDIT:

Heb meer gevonden, een weet nu niet wat te geloven:

Afbeelding
bron: http://evomo.com/blog/2008/06/11/50-hours-plus-862/

Wat denken jullie?

prista

Bericht door prista » zo jul 13, 2008 9:27 pm

die laatste brief kan ook opgezet zijn ;)

Ik zou het niet meer weten, het is wel leuk om te lezen ;)

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » zo jul 13, 2008 9:48 pm

je kunt inderdaad alles namaken. Maar stel dat het wel allemaal echt gebeurd is dan is het best 'n goedkope manier om reclame te maken voor je kledingmerk.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo jul 13, 2008 11:43 pm

als dan de foto niet goed was gelukt....... :lol:

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jul 14, 2008 5:47 am

Santa Cruz schreef:je kunt inderdaad alles namaken. Maar stel dat het wel allemaal echt gebeurd is dan is het best 'n goedkope manier om reclame te maken voor je kledingmerk.
Bingo.

ELVIS

Bericht door ELVIS » ma jul 14, 2008 7:25 am

Sterker nog, om te beginnen is die auto in stelling gezet op de parkeerplaats. Zoniet dan parkeren ze aso, schuin en misschien wel in twee vakken.
Ten tweede, het holster van de agent met het NIET kalende hoofd is hopeloos verouderd. Zo erg zelfs dat de agent heeft besloten om er GEEN wapen in te doen als ik het goed kan zien.
Ik denk dus ook dat dit opgezet spel is. Des te meer omdat in de getoonde uitspraak wordt gesproken over een fiets met YELLOW marking. Voor zover ik kan zien is de belettering van de fiets wit, dit kan echter kleur bedrog zijn. Ik denk neppies
Maar wel lachuh :o

BartGast

Bericht door BartGast » ma jul 14, 2008 11:14 am

Waar of niet waar , vette foto shoot en zeer leuk om te bekijken :)

greenie

Bericht door greenie » ma jul 14, 2008 11:32 am

ELVIS schreef:Des te meer omdat in de getoonde uitspraak wordt gesproken over een fiets met YELLOW marking. Voor zover ik kan zien is de belettering van de fiets wit, dit kan echter kleur bedrog zijn. Ik denk neppies
Maar wel lachuh :o
Het is een Foes als ik het goed zie, en dan is die markering wel 'yellow' denk ik ;)

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jul 14, 2008 12:39 pm

Nah ik vind die mannen die je in de cop car ziet zitten wel heel erg anders eruit zien dan de mannen die die gozer achtervolgen.

Tevens vindt ik het een heel erg onnatuurlijke foto van die gozer boven die cop car. Iets in mij zegt "Photoshop".
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Caramba

Bericht door Caramba » ma jul 14, 2008 2:06 pm

Op die eerste foto waar hij over de motorkap springt zie je een doughnut shop op de achtergrond, hoe toepasselijk :lol:

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » ma jul 14, 2008 5:19 pm

didadunlop schreef:Nah ik vind die mannen die je in de cop car ziet zitten wel heel erg anders eruit zien dan de mannen die die gozer achtervolgen.

Tevens vindt ik het een heel erg onnatuurlijke foto van die gozer boven die cop car. Iets in mij zegt "Photoshop".
Photoshop, dat lijkt me sterk. Kijk naar de motorkap, de weerspiegeling.
Dat kan je volgens mij niet shoppen. Maar buiten dat, of het opzet is of niet wel slim om zo je kleding te promoten.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Lacer

Bericht door Lacer » ma jul 14, 2008 8:19 pm

goede reclame voor de sport :S

MarkMeisner
Contacteer:

Bericht door MarkMeisner » do sep 18, 2008 4:21 pm

Kweet niet wat die Amerikaan in de quote aan het brabbelen is, maar op alle foto's zie je niemand met een getrokken pistool rennen, enkel die kale met een stok. Die zal hij gepakt hebben nadat die dude over die auto heeft gesprongen. De eerste foto die je ziet dat er een pistool in beeld is is het beeld dat hij aangehouden is na een vluchtpoging. Geheel in amerikaanse stijl dus dat er met een getrokken pistool een vluchteling tegengehouden wordt.

Lijkt mij iig geen hoax, al vindt ik de 1e foto over de auto heen wel een beetje vreemd. Als je aangehouden wordt door de politie rij je gelijk weg en spring je niet over hun auto heen.

Edit: kzie nu pas dat dit topic van juli is :oops:

ELVIS

Bericht door ELVIS » za sep 20, 2008 7:59 am

Ja en op de foto waar je een getrokken pistool ziet, zie je ook gelijk dat het andere holster van meneer collega leeg is. In andere woorden hij is zijn wapen vergeten en trok witte sokken en kantoor schoenen aan. Of hij leende zijn wapen uit :o

RTG

Bericht door RTG » za sep 20, 2008 12:46 pm

Zonnebrillen lijken in vergelijking met de bovenste foto ook niet zo heel erg overeen te komen, plus dat ze verdacht dicht achter hem zitten terwijl ze vlak ervoor nog in de auto zaten.

Maarja, neemt niet weg dat de bovenste foto best een vette is. ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za sep 20, 2008 1:18 pm

Absoluut staged!

Waarom gaan die cops, als ze al hun auto zitten, te voet achter een fietser aan?

Verder klopt er ook niet iets met die loop-achtervolging foto's, je zou verwachten dat de biker meer afstand neemt van de cops....dit is niet echt het geval.

Ook hebben ze het over "shoot some 35mm negative".....die loopfoto's zijn met een D200 genomen........zie Exif info. Datum klopt weer wel.....maar dit zou je ook kunnen faken.

De sfeer van de eerste foto is ook totaal anders dan die van de rest van de foto's de eerste heeft echt dat indian summer gevoel. Kan ook PS zijn.......I know.

Als ik TJ's doughnuts in LA Google vind ik er geen, wel 1 in austin, Texas en als ik die op Google Maps bekijk komt die wel aardig overeen moet ik zeggen.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

RTG

Bericht door RTG » za sep 20, 2008 10:45 pm

Boss Holmes has spoken :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo sep 21, 2008 8:39 am

RTG schreef:Boss Holmes has spoken :D
amen!

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma sep 22, 2008 7:32 am

echt of opgezet: een hoop gelul en een erg flauwe manier om je kleertjes te slijten.
Het zijn vast gepukkelde pubertjes die op basis hiervan kleren kopen. Maar ja, bad publicity is better than no publicity.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Plaats reactie