ik ga er namelijk deze vakantie heen, naar het bikepark hotel .
maar ik kon niks vinden over het bikepark

ischl ligt in tirol.

edit 2 : ischgll naar ischgl veranderd
Moderator:Beheerders
2 dingen:Trailz schreef:heeft iemand ervaring met dit bikepark ?
ik ga er namelijk deze vakantie heen, naar het bikepark hotel .
maar ik kon niks vinden over het bikepark
edit: ischgll ligt vlakbij tirol. mischien kun je daar wat meer mee
is het wel naar beneden toe ?degoe schreef:hoi, ik woon ca. 10km van ischgl. er is daar geen echt bikepark, maar er zijn veel trails. er zijn wel wat north shore elementen erin,maar niks spannends. zoals gezegt voor trail riding is het echt super daar. bikepark aktion niet echt veel,daarvoor kan je bijvoorbeeld naar scuol rijden(max 1,1/2 u rijden) of naar oberammergau gaan (max 2 u rijden) ps dat is het park waar npj vlakbij woont.
voor meer info over coole trails in de omgeving ff pm sturen.
degoe.
hey degoedegoe schreef:np veel plezier.
Code: Selecteer alles
Het Oostenrijkse wintersportoord Ischgl heeft een nieuw bikepark geopend. Je vindt er routes voor beginners, gevorderden en vergevorderden. De toegang is vrij en het park is het hele seizoen geopend.
De Silvretta Mountainbike Arena bij Ischgl heet het grootste bikeparadijs van Oostenrijk te zijn, met een groot netwerk van singletrails.
Drie jaar geleden nam Fiets hier al eens een kijkje, maar toen moest het gros van de trails nog worden aangelegd (zie Fiets 3-2004) en kon Ischgl zijn claim van bikeparadijs nog niet waarmaken.
Inmiddels zijn er 36 routes uitgezet die variëren in lengte, hoogteverschil en moeilijkheidsgraad.
De skiliften maken deel uit van de routes en brengen bike en biker tot een hoogte van 2800 meter.
Voor mountainbikers die behoefte hebben aan techniektraining, zijn er twee mountainbikescholen.
Wie een indruk wil krijgen van de bikemogelijkheden van de Arena kan ook van 4-6 augustus naar Ischgl gaan, wanneer de Ischgl Ironbike plaatsvindt.
Een open mountainbikewedstrijd met drie routes, van 27, 46 en 77 km.
Op het parcours van 77 kilometer krijg je 3600 hoogtemeters voor de wielen.
Van 16 tot 17 juli is Ischgl voor de derde keer etappeplaats in de Transalp voor bikers.
Bron: http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=500&NewsCatId=2
DownhillSanta Cruz schreef:ik krijg toch sterk de indruk dat het hier over XC routes gaat.
jep is ook zo,is helaas een beetje mooier geschreven als het is. zoals al eerder geschreven,het is (helaas) geen bikepark,maar een zeer goede regio/plek voor xc en freeride touren. die "dh race track" moet je dus ook niet te letterlijk nemen.maar zoals ik al zei: het is een leuke omgeving voor freeride/ touren te maken,en er zijn zeker meerdere paden die weer naar het dal gaan. In tirol noemen ze al snel iets dh zodra je bergaf rijd. zo bied het bedrijf waar ik zomers werk een "dh" tour aan, is niks meer dan een brede forst straat naar beneden.Santa Cruz schreef:ik krijg toch sterk de indruk dat het hier over XC routes gaat.