Ja het was super, en het weer was perfect (perfect getimed) en de locatie was mooi en de organisatie was mooi, nou ja, iig goed en dan ook nog met allemaal leuke mensen kunnen fietsen en kletsen. Heerlijk dagje.
En er was ook nog een zwaar, bobbelig en bochtig rondje uitgezet voor een race! Was echt lastig. Liep voor geen meter, moeilijke bochten, rare molshoop erop. Good job!
Ik was goed weg bij de Le Mans start. Gewoon Hubert met z'n lange benen bij proberen te houden! Daarna nog even achter Hubert aan, die snel weg ging. Té snel om lang vol te houden dus toen fietste ik opeens voorop! Rare gewaarwording, bij de Burgersdijk westrijdjes heb je altijd nog mensen voor je

. Gelukkig kwam Wictor me aflossen in ronde 2/3 oid (met 11(!) rondjes weet ik dus écht niet meer wanneer wat gebeurde). David reed ook al snel erg dichtbij, zodat we met z'n drieen voorop reden tot Wictor onderuit gleed bij de bocht richting 'startzandbak'. Daarna lang voorop gereden met David (vlak) achter me. Het parcours dwong je om continu op te letten. Ik heb echt zoveel stuurfoutjes gemaakt toen ik vermoeid begon te raken. Wat slippen, glijden en voetjes uit pedalen, maar niks ernstigs.
Na 3/4 oid v/d race haalde David me in op de molshoop met een mooie move en ging hij er hard vandoor. Ik kon hem met veel moeite bijhouden en begon een beetje kramp te voelen. Waarom doe ik dit ook alweer!?? Daarna tijdje achter hém aangereden voor de verandering. Toen Pino nog 2 rondjes aangaf me proberen te sparen en in de laatste ronde een final attack gedaan op een 'klim', wat voorsprong gepakt en door de finish: Compleet uitgewoond, tot vandaag spierpijn, maar wel een goed gevoel. Leuke sportieve strijd en het beste in mezelf gevonden en dát is waarom ik het doe. Ik heb deze race mijn hoogste gemiddelde hartslag over meer dan een uur gemeten; 178 BPM, precies m'n omslagpunt, meer dan een uur lang....
Ik kreeg de indruk uit sommige reacties dat David en ik ruim voorop reden, maar zag in de uitslagen dat er iets van 6 ook met 11 ronden gefinished zijn, en Jasper zat ook niet ver van ons. Pretty close dus, want een rondje duurde maar 6 min. oid.
O ja, 26/29 discussie nog oprakelen?