Framepje op de kop getikt, zie hier het resultaat!

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Caramba
Framepje op de kop getikt, zie hier het resultaat!

Bericht door Caramba » zo jun 15, 2008 5:46 pm

Ik heb de afgelopen 1,5 jaar niet veel meer gereden, dus ik wilde of alles verkopen en stoppen, of iets nieuws wat beter geschikt is voor de nederlandse, belgische en duitse routes. En laat ik nu net onlangs een mooie aanbieding tegen zijn gekomen! Zie hier wat ik helemaal zelf op heb gebouwd (ook voor het eerst):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens Rob Akkersmans is dit 1 van de eerste 5 Spots in Nederland geweest, het frame komt uit 2004 en is destijds ook via hem in Nederland gekomen. Uiteindelijk heeft het frame niet veel gereden en enkele jaren in de schuur gestaan bij degene waar ik heb 2e hands van heb. Na een service beurt van de scharnierpunten en een nieuwe headbadge is het frame weer als nieuw!

De lengte van de vorkbuis en de stuurpen worden nog aangepast, hier ben ik nog wat mee aan het spelen. Verder bevalt de fiets echt super goed, het beste waar ik tot nu toe mee heb gereden. Nu binnenkort eens testen hoe hij zich in afdalingen vergelijkt met m'n vorige San Andreas, welke een perfecte afdaler is, maar niet echt geschikt voor XC werk ;)

Afbeelding

Zoals je kan zien zijn zo goed als alle onderdelen rechtstreeks overgezet. Ik heb alleen een nieuw voorderailleur en schakelkabels hoeven te kopen.

Anyway, ik ben er heel tevreden mee en heb weer plezier in het biken!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo jun 15, 2008 6:27 pm

Welkom terug, zou ik zeggen!

Met zo'n Turner kun je een hoop plezier beleven... hij is denk ik wel heel wat breder inzetbaar dan de San Andreas was. Enjoy! :)

bettes

Bericht door bettes » ma jun 16, 2008 9:15 am

Kijk nu de verloren dochter komt terug! Dat is het identieke tweelingzusje van mijn 5spot! (ze zijn samen uit de states overgekomen!) Het zijn wel niet de originele stickers maar de rockers en de kleur van de achtertrein maken het echt duidelijk!.

Ik zet de mijne in om toertochten te rijden en om mee naar de passportes te gaan. Héél breed inzetbaar dus!

Have fun ermee!

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Caramba

Bericht door Caramba » ma jun 16, 2008 7:55 pm

He Bettes, leuk om te weten! Wat bedoel je met dat de stickers niet de originele zijn, van mijn frame of het jouwe?

En ik hoop dat je het niet erg vind dat ik schaamteloos het Turner logo van je heb gekopieerd :angelnot:

bettes

Bericht door bettes » di jun 17, 2008 6:23 am

Die stickers van jou zijn uit 2004 terwijl de bike eigenlijk een 2003 is. De originele stickers waren gewoon vol grijs. Maakt helemaal niets uit, dat is net waarom turner het zo doet... Krasje in de sticker? Kleur beu? FF een andere erop!

origineel:
Afbeelding

Op de mijne hangen nu custom antraciete outlines, maar voor de zomer ga ik matzwart op een blinkend zwarte bike (stealth)

Logo is helemaal geen probleem...

Denk wel aan 1 ding: better than turner? There is no such thing!

Greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Sven

Bericht door Sven » wo jun 18, 2008 8:22 pm

aiai caramba, prachtig.

Kudo's voor die fiets. Mooie keuze, en wat BeTTes al zegt: no such thing...

Caramba

Bericht door Caramba » wo jun 18, 2008 11:15 pm

Thanks Sven! Ben er ook zeer content mee 8)

Bettes, hoe lang ben je eigenlijk en welke maat frame en stuurpen heb je? Ik heb een L, ben 1m85 en heb een 90 en 120mm stuurpen liggen. Welke naar mijn idee net te kort en te lang zijn.

bettes

Bericht door bettes » do jun 19, 2008 3:00 pm

Caramba schreef: Bettes, hoe lang ben je eigenlijk en welke maat frame en stuurpen heb je? Ik heb een L, ben 1m85 en heb een 90 en 120mm stuurpen liggen. Welke naar mijn idee net te kort en te lang zijn.
Ik ben 1m78, rij met een medium en een 70mm stuurpen en ik doe een Plons na!

Ik rij wel heel graag met korte kleine fietsen. Ik weet wel dat plons (ook 1m85) ook een medium had en getest heeft op een large. Die vondt hij dan weer te groot en te lang om technisch te rijden. Maar dat is afhankelijk van smaak...

hmmmz, de eerste spots in nederland waren 2 mediums dus het is zeker niet de bike van plons... toch eens verder bekijken denk ik!

greetz
bettes

Plaats reactie