In die agenda:
www.limburgsmooiste.nl
”Limburgs mooiste – paden” is een MTB tocht over de mooiste mountainbike paden van Zuid Limburg. Het parcours is in samenwerking met Staatsbosbeheer, de Vereniging voor Natuurmonumenten en MTB club Discovery uitgezet, en bevat alle ingrediënten die het mountainbiken tot een unieke belevenis maken. Beschermde natuurgebieden en extreem moeilijke passages worden gemeden.
De deelnemers kunnen kiezen uit vier afstanden:
40 km technisch moeilijk heide-parcours met veel single tracks (de z.g Discovery-route)
40 km landelijk parcours over grintwegen en bospaden.
70 km landelijk parcours door bossen en over veldwegen in Zuid Limburg met 12 pittige hellingen
110 km over een afwisselend heuvelachtig parcours en een technisch moeilijk parcours met veel single tracks. Uitsluitend voor de zeer goed getrainde biker.
De 110 km route is een combinatie van de 70 km landelijk en de 40 km technisch parcours.
Wie gaat er?
Limburgs Mooiste, 17 mei 2008
Moderator:Beheerders
Ik heb gister de MTB 110km tocht gereden en het was prachtig!
Wel erg zwaar wegens veel regen in de nach van vrijdag op zaterdag - blubberig was het zeker!
Vooral de 40km technisch parcours (die gereden werd direct na de 70km tocht om 110km af te kunnen leggen) vond ik geweldig - wat een speeltuin!
Ik kan voorstellen dat de toertochten erg druk waren (nooit zoveel race fietsers bij elkaar gezien - " TEGEN!") maar de MTB was prima te doen.
Een absoluut aanrader voor 2009 (zelfs als het slecht weer is)!
Frog
Wel erg zwaar wegens veel regen in de nach van vrijdag op zaterdag - blubberig was het zeker!
Vooral de 40km technisch parcours (die gereden werd direct na de 70km tocht om 110km af te kunnen leggen) vond ik geweldig - wat een speeltuin!
Ik kan voorstellen dat de toertochten erg druk waren (nooit zoveel race fietsers bij elkaar gezien - " TEGEN!") maar de MTB was prima te doen.
Een absoluut aanrader voor 2009 (zelfs als het slecht weer is)!
Frog
We may be lost but we're making good time!