Vraagje ivm met eerste fiets :oops:

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rockshark
Vraagje ivm met eerste fiets :oops:

Bericht door Rockshark » vr mei 16, 2008 6:38 pm

Waarschijnlijk de zoveelste, maar het is omdat ik mij momenteel afvraag wat te doen. Ik zou graag in de zomervakantie (= vakantiejob = geld) een speelfietsje kopen, alleen ben ik er nog niet uit wat te doen...

Bedoeling is om hier thuis met wat paletten constructies te bouwen waarmee ik me kan amuseren, maar ook om eens in het stad bezig te zijn of zelfs om de Filthy Trails te overleven...

Enige nadeel is dat budget heel beperkt is ( € 500 is echt het maximum), want aankoop XC bike is nog niet zo lang geleden gebeurt daarmee ;)

Dus wat raden jullie aan qua fietsen? Ik probeer al enige tijd vanalles te volgen alleen snap ik het nog altijd maar half wat te nemen qua wielgrootte, betrouwbare merken,... :oops:
very great rookie

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr mei 16, 2008 8:46 pm

2de hands bike. Een kona bijv.
kijk anders even in het bovenstaande topic, daar staan heel wat bikes in. Enkel, die zijn nieuw. Maar kun je inspiratie op doen.

Ik denk dat je genoeg hebt met 100mm veerweg vooraan. Achter zou ik geen veerweg pakken(zit denk ik ook niet in je budget).
Singlespeed of gears?
Hydro remmen of velgremmen?
Dat zijn allemaal dingen die meespelen in het budget van je fiets.

Grtz.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » vr mei 16, 2008 9:13 pm

Aan mijn scrap heb jij denk ik wel wat, maar ik weet niet hoelang je bent. (ook wel ff handig om er neer te zetten ;) )

Rockshark

Bericht door Rockshark » wo mei 21, 2008 7:24 pm

Zelfs ben ik ongeveer 1m75...

Ondertussen ook een commencal supperteam gezien voor 325 euro... Dit is dan wel singlespeed en starre vork maar lijkt mij wel goed beginners fietsje voor deze prijs of niet?
very great rookie

redoutterider

Bericht door redoutterider » do mei 22, 2008 6:19 pm

zeker
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

ak73 pro a

Bericht door ak73 pro a » do mei 22, 2008 9:49 pm

Hallo ik heb ook een vraag over de maat ik ben 1,7M is maat S (36cm) goed voor mij?

Plaats reactie