Op zoek naar de beste crank lagers

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bulle van Berkel
Op zoek naar de beste crank lagers

Bericht door Bulle van Berkel » do mar 13, 2008 6:20 pm

Ik heb nu mijn fiets (jaja een supermooie Storck Organic Light) compleet met XTR afgemonteerd. Na 3 jaar crossen gaan ook andere delen dan ketting en bladen slijten ondanks het feit dat ik hem met liefde onderhoud. Maar goed, ik ontzie hem dan ook niet...

Ik heb dus nieuwe crank lagers nodig en wil overstappen op keramisch. Heb al wel wat dingen gezien maar wie kan mij adviseren? Ik ben op zoek naar het beste dat er te koop is.

Bedankt,

Bulle

Plons

Bericht door Plons » do mar 13, 2008 6:56 pm

bij akkermans in elsloo heb ik vandaag de eerste keramische hope lagers gezien, ik zou eens zeggen, neem kont-akt op met hem
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Gène

Bericht door Gène » do mar 13, 2008 7:54 pm

Naast Hope, is er ook Acros en kun je in standaard Shimano cups keramische lagers plaatsen. Dat laatste vraagt wel wat handigheid. Maar naar drie jaar vind ik dat die standaard lagers het goed uithouden.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Bulle van Berkel

Bericht door Bulle van Berkel » do mar 13, 2008 8:27 pm

bedankt voor de tips, ik hoop dat er nog meer komen.

Ennuh, die lagers houden het goed uit ja maar ik onderhoud ze dan ook goed.

Nu moeten ze echt vervangen worden!

Groetn

Bulle

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma mar 17, 2008 9:56 am

Als je lagers het 3 jaar hebben uitgehouden zou ik niet verder zoeken en exact dezelfde nemen! 8)
Mijn Truvativ Team-lagers gaven binnen een half jaar de geest,X-type's van Race Face
wat langer maar ZEKER geen 3 jaar.......

Grtz
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Nelizzz

Bericht door Nelizzz » ma apr 28, 2008 10:52 pm

illuminatastigmata schreef:...,X-type's van Race Face
wat langer maar ZEKER geen 3 jaar.......
Grtz
Ik ben op zoek naar vervanging voor m'n Shimano XT buitenboordlagers. Heb al verschillende malen de boel met SKF lagers vervangen zie deze topic:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... hlight=skf

Alleen, de afdichting wordt er natuurlijk niet beter van, iedere keer de boel openmaken.

Je noemt de Race Face X-type, dat is waarschijnlijk XC/AM Deus BB Cups?
Hoe zit het daarmee qua afdichting?
Weet iemand nog andere goede alternatieven voor de buitenboordlagers (zonder dat ik andere schroefdraad hoef te vrezen :roll: en ik wil ook m'n cranks behouden)?

Nelizzz

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di apr 29, 2008 6:32 am

Nelizzz schreef:Je noemt de Race Face X-type, dat is waarschijnlijk XC/AM Deus BB Cups?

Weet iemand nog andere goede alternatieven voor de buitenboordlagers (zonder dat ik andere schroefdraad hoef te vrezen :roll: en ik wil ook m'n cranks behouden)?

Nelizzz
Nee,ik bedoel den deze:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=6202
Diabolus dus........niet echt heel erg tevreden over.....derde setje in twee jaar zit er nu in......en hierin sta ik niet alleen kan ik je melden......
Ik heb nu hier:
http://superstar.tibolts.co.uk/product_ ... ucts_id=65
een setje besteld voor 20 pond........eens kijken hoelang die het gaan uithouden.....

Grtzzz

Sneeck

Bericht door Sneeck » di apr 29, 2008 9:08 am

http://www.enduroforkseals.com/id182.html

Rij nu ongeveer 3 weken met dit setje en voor het geld werkt het 1000 x beter dan de overpriced RF lager's. De lager's draaien heel erg soepel maar moet ze nog wel testen in de modder. Je moet wel in het bezit zijn(of een bikeshop kennen) die de tool heeft om de lager's eruit en erin te persen.

Of de (veel te dure) ceramische lager's hun geld waard zijn durf ik niet te zeggen. Je kan aardig wat setje's standaard lager's kopen voor het geld van 1 set ceramische.

hubertje

Bericht door hubertje » di apr 29, 2008 4:35 pm

Persoonlijke ervaring heeft me geleerd dat de standaard shimano lagers nog het langst meegaan :oops:

Nelizzz

Bericht door Nelizzz » ma mei 05, 2008 9:42 pm

@illumi....dflkjsdsta :?
die DH, waar was je niet tevreden over: jouw Downhill extreme gebruik/gestuiter, of modderdichtheid? Ik ben namelijk een XC-rijder en hou van modder ;)
En: die GXP is niet Shitmano compatible, dus dan moet ik toch andere schroefdraad in frame laten zetten?

@sneeck: ja die had ik ook gezien. Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de modderervaringen :roll:

@hubertje: ik ken je rijstijl niet... maar: houd jij van modder? werkte dat met de shitmano's?

@allen: thanks voor commentaar!
Trouwens, heeeeerlijk mooi droog weer gehad afgelopen 4 dagen in La Roche!
Maar dat terzijde.
Nelizzz
Please talk Dirty to me...

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma mei 05, 2008 10:23 pm

GXP is niet compatible met Shimano etc. omdat de as een andere diameter heeft...niet vanwege het schroefdraad dus

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di mei 06, 2008 6:12 am

Nelizzz schreef:@illumi....dflkjsdsta :?
die DH, waar was je niet tevreden over: jouw Downhill extreme gebruik/gestuiter, of modderdichtheid? Ik ben namelijk een XC-rijder en hou van modder ;)
En: die GXP is niet Shitmano compatible, dus dan moet ik toch andere schroefdraad in frame laten zetten?

Waar het aan ligt dat die RaceFace lagers zo snel de geest geven weet ik niet,maar ik rijdt ook modder i.e.g. ;)
En bij superstar Components verkopen ze ook Shitmano compatible BB's....Hier een linkje van hun aanbod:

http://superstar.tibolts.co.uk/index.ph ... 631850e7fe

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mei 06, 2008 7:21 am

Mensen die in de buurt van Amersfoort wonen kunnen langs komen. Ik kan de standaard lagers vervangen voor Phil Wood lagers. Opsturen kan ook.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di mei 06, 2008 7:48 am

JJ schreef:Mensen die in de buurt van Amersfoort wonen kunnen langs komen. Ik kan de standaard lagers vervangen voor Phil Wood lagers. Opsturen kan ook.

JJ
kostdah?

Plaats reactie