whistler canada??

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jw@helmtrails
Contacteer:
whistler canada??

Bericht door jw@helmtrails » vr jan 11, 2008 4:55 pm

hoi.
ik wou de zomer 2008 naar whistler gaan.
2 weken.
en dan 10 dagen ofzo fietsen en de rest daar in die stad rondhangen.
ik vroeg me af of daar al mensen van hier zijn geweest.
en die weten wat dat allemaal kost ticket+ alle kosten daar.
ik zou dat graag even weten want ik kom er zelf niet echt uit.
bedankt.

ltr 8)

schnitzer

Bericht door schnitzer » vr jan 18, 2008 2:47 pm

ik weet niet in welke periode je wil gaan, reken maar dat juli volzet is wat vluchten
betreft. ik heb mijn tikets een maand geleden geboekt en toen was het al uitzoeken
ik heb voor de tikets 800euro per pers betaald met extra bagage.
slaapplaats zal je nog wel vinden
dus als je wil gaan, niet telang wachten de dollar staat gunstig

daFreakster

Bericht door daFreakster » vr jan 25, 2008 1:22 pm

Wij gaan van de zomer ook naar BC, we vliegen op Vancouver. Tickets zitten nu al tegen de € 1000,- p/persoon.

@snitzer, van waaruit vlieg je in België en met welke maatschappij?

Snorro

Bericht door Snorro » vr jan 25, 2008 7:34 pm

Tickets zo 900-1000 euro. KLM af te raden, daar betaal je 2x150eur voor je fiets. Martinair kan ook, fietsen gratis mee. Zijn alternatieven maar dan allemaal met tussenstop en meestal niet echt veel goedkoper

Parkpassen kan je op www. whistlerbike.com opzoeken

Acco kan je met een beetje zoekwerk voor niet al te veel cash vinden, hangt er vanaf wat je wilt. In het verleden via ticket2ridebc geweest, dat was iets van 500 eur per week incl. ontbijt, avondeten, transfers luchthaven, gebruik werkplaats en zo. Maar er valt op zich vast wel iets goedkopers te vinden, al zal het nu wel krap worden.

Lokaal eten/drinken is goedkoop, veel goedkoper dan NL.

Zitten er weer in aug, nu al zin! Als je toch gaat probeer crankworx mee te pakken.

schnitzer

Bericht door schnitzer » za jan 26, 2008 9:37 am

daFreakster schreef:Wij gaan van de zomer ook naar BC, we vliegen op Vancouver. Tickets zitten nu al tegen de € 1000,- p/persoon.

@snitzer, van waaruit vlieg je in België en met welke maatschappij?
ik vlieg uit brussel naar londen en van daar naar vancouver met air canada

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » ma jan 28, 2008 6:54 pm

ik vlieg uit brussel naar londen en van daar naar vancouver met air canada
vlieg je vanuit brussel naar londen met air canada? of met een vlucht van een andere maatschappij gestuurd door air canada? dat je dus vliegt met bv brussels airlines maar gestuurd door air canada? ik had dat vorig jaar, moetje mee opletten, dan moetje 47 euro opleggen voor de fiets.

voor AA, United, british airlines.... moet je niks bijbetalen voor je fiets. bij mij mocht ik 1x23kg, 1x 35kg en handbagage meenemen.

wat voor dure vluchten boeken jullie? met wat goed zoekwerk vindt je voor 600 euro een vlucht heen en terug. tip: vlieg niet in het weekend, kost veel meer als op een weekdag.
Laatst gewijzigd door crazy canuck op ma jan 28, 2008 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » ma jan 28, 2008 6:54 pm

sorry, dubbelpost.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » ma jan 28, 2008 9:18 pm

Hey man !
Ik ga zelf ook naar whistler van 16-08 tot 30-08 !
Zelf ben ik voor deze prijs gesteld geweest :
Zelf vlieg ik met air canada en logeer ik in holliday Inn
*Een belangrijk punt : bij Air Canada mag je maarliefst 46Kg aan bagage meenemen verspreid over 2 valiezen !!
*Vlucht 680 € + (37€x2 voor fiets mee te nemen)
*Mijn studio heb ik aan 850€ voor 10 dagen ( inc keuken , 2slaapkamers , etc.) deze is recht in whistler zelf.
*Voor spijs en drank heb ik een 200€ genomen ( ja ik ga zelf koken )
*Liftkaart 73€/3dagen
*Nevenactiviteiten 200€
*Transfer van Vancouver Airport=> Whistler en terug denk ik dat je al vlug een 150€ neerstrijkt ( is 100Km)

Er zullen altijd wel onvoorziene kosten zijn maar zelf trek ik 2500€ vrij voor dit reisje.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di feb 12, 2008 9:42 pm

Ik ben er zomer 2007 geweest.
Heb rondreis Canada gedaan 3 weken.
Onvergetelijk en ik ga zeker terug.
Ben gevlogen comfortclass Air Transtat (1284 euro, grote stoelen, geen rijen met inchecken, menu ala carte (kuch de groeten dus he), 40kg bagage, 20kg handbagage, fiets gratis.

Eten/Drinken in Whistler is onbetaalbaar, supermarkt idem dito. Je kunt blijven pinnen daar. Alles is stervensduur. Daar doet de 0,68ct wisselkoers helaas niets aan.
Spijs en drank 200 euro.................................succes zeg ik. Voor 10 dagen............nou je zult niet aankomen. Das 20 euro per dag (30CAD). Daar koop je echt niets voor, een colaatje onderaan de lift was al 8CAD en ik ben bang dat met de naderende winterspelen een colaatje 10+ euro kost.

Oh ja de zapptrials moet je natuurlijk even XC-en, ongekende nostalgie ! Huur een lokale gids, die weet je de mooiste trials te laten zien, en kijk uit voor de beren, ze lopen zo het pad over 10m voor je !

E

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di feb 26, 2008 10:18 pm

Zoals iedereen een keer graag naar canada wil om vd natuur te genieten en rond te fietsen ben ik dat ook van plan. Twijfel alleen nog een beetje ver de volgende dingen:
ik ben van plan om een maand te gaan, juni, juli of aug. maar reis alleen.
Nu hoorde ik dat t moeilijk is om met de fiets die ik vanuit NL meeneem, in de wat verder gelegen gebieden te komen vanuit vancouver. zoals, vancouver island, nelson ,kamloops etc,
er werd me aangeraden om een auto te huren en zelf te rijden omdat t openbaar vervoer je moeilijk op deze plaatsen kan brengen naar t schijnt.
Allleen een auto huren voor een week of drie in mn eentje is erg duur, dus wilde ik vragen of er iemand ervaring met t openbaar vervoer incl fiets, of autohuur heeft?
en: is t mogelijk om in hostels de fiets mee te nemen? ik neem aan dat dit niet zon probleem is daar?
en: hier fiets ik wel alleen, maar in canada waar je de weg niet weet en er eventueel nog wat gedierte rondloopt, lijkt me dat niet zo handig. wat is jullie ervaring hiermee? kan je makkelijk elke dag met bijv locals mee, of hangt dat weer van t gebied en de fietsscene daar af?
alle tips zijn welkom!

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di apr 15, 2008 4:14 pm

autohuur is relatief goedkoop
ik geloof dat alamo de goedkoopste is maar daar staat heel Nederland in de rij
wij hebben Hertz genomen 1CAD per dag duurder maar geen wachtrij en dan kun je je wagen ophalen in Calgary en droppen in Vancouver.
Vancouver is heel relaxed, Vancouver Island ook.
Beetje rondfietsen dan kom je idd niet ver.
Gewoon een instappertje auto huren en gaan met die banaan.
Maareh Canada in je eentje is weinig aan denk ik beter ff samen met iemand man !

E

pablow

Bericht door pablow » di apr 15, 2008 4:50 pm

Vanaf wanneer is whistler bikepark eigenlijk geopend?
tjeers
you can only be free when you have nothing to lose

New bike: UMF Hardy 2 2006

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » do apr 17, 2008 7:42 am

Sir Gonz Lays schreef:Zoals iedereen een keer graag naar canada wil om vd natuur te genieten en rond te fietsen ben ik dat ook van plan. Twijfel alleen nog een beetje ver de volgende dingen:
ik ben van plan om een maand te gaan, juni, juli of aug. maar reis alleen.
Nu hoorde ik dat t moeilijk is om met de fiets die ik vanuit NL meeneem, in de wat verder gelegen gebieden te komen vanuit vancouver. zoals, vancouver island, nelson ,kamloops etc,
er werd me aangeraden om een auto te huren en zelf te rijden omdat t openbaar vervoer je moeilijk op deze plaatsen kan brengen naar t schijnt.
Allleen een auto huren voor een week of drie in mn eentje is erg duur, dus wilde ik vragen of er iemand ervaring met t openbaar vervoer incl fiets, of autohuur heeft?
en: is t mogelijk om in hostels de fiets mee te nemen? ik neem aan dat dit niet zon probleem is daar?
en: hier fiets ik wel alleen, maar in canada waar je de weg niet weet en er eventueel nog wat gedierte rondloopt, lijkt me dat niet zo handig. wat is jullie ervaring hiermee? kan je makkelijk elke dag met bijv locals mee, of hangt dat weer van t gebied en de fietsscene daar af?
alle tips zijn welkom!
Ben nog niet in west canada geweest. Maar als t is zoals in oost canada:
-openbaar vervoer is zeer duur, en brengt je slecht in uitzonderlijke gevallen naar de interessante plaatsen (nationale parken etc)
-t is een freaking groot land. als je wil gaan fietsen: beperk dan je verwachtinge qua afstand. op een maandje tijd zal je waarschijnlijk ergens tussen de 1500 en 2500 km bijeen fietsen als je je tent en eten meeneemt. Doe dit maal 1.5 als je rijdt zonder. Fietsen zal al eens betekenen dat je in t midden tussen 2 steden zal moeten overnachten. Dus neem voorzieningen qua wildlife (eten in boom hangen etc)
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr mei 09, 2008 5:42 pm

ah zijn nu een maandje of 2 verder en kan vertellen dat ik van 6jun tm 5 jul weg ben. de eerste twee weken met sacredrides mee, de BC trip, daarna richting kamloops en vanvouver (island) etc.
heb dr zin an! wordt vet!

Misschien huur ik nog een wagentje voor daar ter plekker, we zullen zien!

Snorro

Bericht door Snorro » ma mei 12, 2008 10:49 am

Klinkt goed. Nadeel met whistler e.o is alleen....... volgend jaar wil je weer

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di mei 20, 2008 6:35 pm

ja, en een ander nadeel is dat ik in winterberg afgelopen weekend mn dhx 5 lek gereden heb.. over 2 weken vertrek ik naar canada... wat nu gedaan?

heb m al naar de lbs gestuurd, maar of ik m op tijd teerug heb ...
mmm.

suggesties?

jaspero

Bericht door jaspero » di mei 20, 2008 8:29 pm

Ik zou er een coil shock in zetten. 8,75 x 2,75" dan heb je 167mm veerweg.

jaspero

Bericht door jaspero » di mei 20, 2008 8:32 pm

Ik zou er een coil shock in zetten. 8,75 x 2,75" dan heb je 167mm veerweg.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo mei 21, 2008 5:24 pm

ja heb ik ook aan zitten denken. er kan een vanilla rc2 in met 222mm inbouw in he b ik in zomerberg gezien,
weet niet of een 2.75 erin past?

een dhx coil gaat niet bij de medium frames, vanwege de piggyback tegen t freem.

iemand ook een coil in zn enduro gezet hier?

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » ma jun 09, 2008 11:12 am

Dag,

Ik ben in 2005 in Whistler geweest. Ik heb vier weken rond getrokken door West Canada en heb alles gedaan met de tent en een huur auto. Prima te doen. We vlogen vanaf Schiphol met KLM (Korting->werkzaam bij KLM) naar Vancouver en vanuit daar met de auto en tent rond getrokken.

Ik vond de prijzen juist helemaal niet hoog. Ik was er in 2005 en had geen eigen bike bij mij en heb daar toen een fiets gehuurd. Voor één dag incl. gear en lift pas iets van 85 dollar (canadian). En het was een Norco A-line met een 888, deed het prima daar. Ik heb één dag gebiked en toen weer verder gegaan. Ik ga er zeker nog een keer naar toe.

Afbeelding

Canada is in mijn ogen het mooiste land waar ik ooit geweest ben en ben toch redelijk vaak op pad geweest in mijn leven.

Have fun!

Groet Bas
s' Avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen..

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » do jul 03, 2008 11:14 pm

Whistler is in de aanloop naar de wintergames (deze winter) stervensduur geworden.
Maar idd 1 nadeel :
Je wilt terug, liefst met je fietsmaten !
Great fun daar.
E

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di jul 22, 2008 7:57 pm

ben er net 6 dagen geweest, t is te vergelijken met europese prijzen..
hotel, tussen de 90 en 140. je kan ook hostel van ticket to ride ff checken, das ook super.

tjuss

Plaats reactie