Het was wel een race met een verhaaltje:
Verhaaltje: Dag ervoor nog even inrijden met SS (tijdje niet op gefietst wegens vakantie etc) trapte hij door met de 19 achter! Snel nog 18 erop 's avonds, geprobeerd in de tuin (4 meter lang

); top, niks meer aan doen. Eerste meters in Rozendaal, kwartiertje voor de start: trapt door als een gek, zelfs zittend... Ketting té nieuw denk ik.
Oplossing 1: Kettingspanner wat strakker, Ott begint intussen al te vragen of we kunnen opstellen, ik heb nog niet ingereden. Oplossing werkt niet helemaal want in m 'n enthousiasme breek ik het veertje van de kettingspanner

, Ott begint te dreigen...
Oplossing 2: een boeketje groene(!) tie raps van de Haute Courier doet wonderen! Spanner gefixeerd. Niet kunnen proberen voor de start, maar doet het uiteindelijk wonderbaarlijk goed, geen enkel probleem gehad! Alles loopt alleen enorm zwaar door de hoge kettingspanning, maar dat doet't toch wel met die modder.
Race: Goed weg en meteen Jasper mee. Eerste ronde was moeilijk vanwege de vele dames en 75min mannen die ingehaald moesten worden. Jasper is hierin toch wat handiger en rijdt meteen hard. Neemt wat voorsprong, daarna nog beetje stuivertje wisselen en na een tijdje op enkele plaatsen van hem gereden te hebben kan ik hem inhalen en wegrijden. Ik kom door op 77 minuten en dacht dat ik het bij 3 rondjes kon laten, maar moet nog een 4de. Zat ik niet echt op te wachten eigenlijk, maar ach, das ook weer gelukt.
Speciale dank gaat uit naar m'n voorband: een 2,4 mountainking op 1,5/1,6 bar, wat een grip!
Ook dank aan Singlespeed.nl voor de prijzen. Kan ik mooi gebruiken om een Excentriker te kopen!
Tot de volgende!