Dirt Masters Winterberg
Moderator:Beheerders
Ik ga voor het eerst meedoen aan mijn eerste DH wedstrijd en wil wat info weten van jullie.
-Hoe gaat dat in zijn werking zoals je start nummer ontvangen als je ingeschreven hebt en betaald heb.Krijg je die opgestuurd via de post of moet je die op halen bij het bikepark?
-Hoe laat zijn de trainingen op welke dagen van de Dirt Masters en moet je kwalificeren om aan de DH wedstrijd mee te kunnen doen of hoeft dat niet?.
-Hoe gaat dat in zijn werking zoals je start nummer ontvangen als je ingeschreven hebt en betaald heb.Krijg je die opgestuurd via de post of moet je die op halen bij het bikepark?
-Hoe laat zijn de trainingen op welke dagen van de Dirt Masters en moet je kwalificeren om aan de DH wedstrijd mee te kunnen doen of hoeft dat niet?.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Inschrijven van tevoren, betalen is bij iXS races best van tevoren maar met overleg kan het ook ter plaatse, geen id hoe dat in Wberg is.
Startnr krijg je daar.
Trainen is normaal gesproken vrijdag de hele dag, zaterdag ochtend training en erna quallies.
Zondagochtend training en erna finale.
Quallie is alleen voor je tijd, de traagste quallie vertrekt in de finale als eerste.
Misschien is het in Wberg allemaal anders maar dan staat dat tzt vast wel op de site.
Startnr krijg je daar.
Trainen is normaal gesproken vrijdag de hele dag, zaterdag ochtend training en erna quallies.
Zondagochtend training en erna finale.
Quallie is alleen voor je tijd, de traagste quallie vertrekt in de finale als eerste.
Misschien is het in Wberg allemaal anders maar dan staat dat tzt vast wel op de site.
SlapHappy
Mijn laatste vraag voor die gene die de eerste editie van de Dirt Masters hebben gedaan.Moet je een lift kaart kopen bij de fiets verhuur tijdens de Dirt Masters of hoeft dat niet?,heb het vermoeden van wel maar vraag het toch voor de zekerheid.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Berichten:56
- Lid geworden op:di nov 14, 2006 9:50 pm
- Locatie:Putten
Moet je in bezit wezen van een UCI licentie om mee te kunnen doen of hoeft dat niet in de fun klasse.Volgens de PDF file op de Dirt Masters website staat erbij registratie : Every rider has to use the registration form on ixsdownhillcup.com. For registration please include date of birth and UCI licence code.
Moet je nou inschrijven via de ixs website of bij de Dirt Masters
,want op de Dirt Masters website staat een online inschrijf formulier voor nu alleen de 4x challenge en The Cut(binnenkort voor de downhill wedstrijd denk ik).
Moet je nou inschrijven via de ixs website of bij de Dirt Masters

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Berichten:56
- Lid geworden op:di nov 14, 2006 9:50 pm
- Locatie:Putten
Hej
Nee, voor de funklasse (free men) heb je geen UCI licentie nodig.
Wat het inschrijven berteft; ff elke dag kijken of je al voor de ixs cup kan inschrijven. Er staat op de ixs site dat ze 8 weken van tevoren de inschrijving openen maar er is al een week voorbij. Zal snel gebeuren denk ik.
Zorg dat als de inschrijving geopend is je er rap bij bent want vorig jaar zat de "free men" klasse zo vol! Vorig jaar deed er in de " free men" alleen al 150 man mee! Ik weet niet of ze dit jaar ook hetzelfde maximum hanteren.
Succes!
Nee, voor de funklasse (free men) heb je geen UCI licentie nodig.
Wat het inschrijven berteft; ff elke dag kijken of je al voor de ixs cup kan inschrijven. Er staat op de ixs site dat ze 8 weken van tevoren de inschrijving openen maar er is al een week voorbij. Zal snel gebeuren denk ik.
Zorg dat als de inschrijving geopend is je er rap bij bent want vorig jaar zat de "free men" klasse zo vol! Vorig jaar deed er in de " free men" alleen al 150 man mee! Ik weet niet of ze dit jaar ook hetzelfde maximum hanteren.
Succes!
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"
Ja ik heb nummer 213 gekregen dus idd hastikke veel geluk gehadSepp schreef:He Julio, rap bij geweest zag ik - ik sta er ook in, maar dat was echt geluk - er zitten heel wat mensen te zeiken, omdat ze te laat waren...tsjonge, wat een drukte...


p.s ik zag je naam ook op de lijst in semmering staan voor de 24 uur.
waar staat de deelnemers lijst van de Dirt masters die zich al ingeschreven hebben voor de DH.Heb je misschien de link ervan waar ik dat kan zien.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Berichten:56
- Lid geworden op:di nov 14, 2006 9:50 pm
- Locatie:Putten
Tsss de hobby klassen waren binnen 24 uur vol! Hoezo een gewild event!
Ik heb de afgelopen weken echte elke dag minimaal 3 x op de site gekeken en zondagochtend was het dan eindelijk zover. Heb gelijk betaald en heb een bevestiging geregen. Ik heb nummer 241. O man wat ben ik blij dat ik niet een weekendje weg ben gegaan, anders had ik naast de pot gepist.
Ik heb de afgelopen weken echte elke dag minimaal 3 x op de site gekeken en zondagochtend was het dan eindelijk zover. Heb gelijk betaald en heb een bevestiging geregen. Ik heb nummer 241. O man wat ben ik blij dat ik niet een weekendje weg ben gegaan, anders had ik naast de pot gepist.
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"
-
- Berichten:56
- Lid geworden op:di nov 14, 2006 9:50 pm
- Locatie:Putten
Er stond ook dat de inschrijving 8 weken van tevoren los ging. Dan had het dus officieel 24 maart open moeten zijn. Wel raar, duitsers zijn normaal altijd zo punctueel in alles maar nu dus even niet. Jammer voor degene die naast de pot pissen. Maar de volgende op 8 juni (rostrapppendownhill in Thale (harz) schijnt ook de moeite waard te zijn en het is ook niet weer zo super ver weg vanuit nederland.
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"
kreeg dit in mijn mail box
engels vertalingAufgrund des etwas überraschenden Ansturms auf das erste Rennen des
iXS German Downhill Cups beim iXS Dirt Masters Festival in Winterberg
wird von den Organisatoren eine Ausweitung auf den Donnerstag erwogen.
Auf diese Weise würde den Fahrern, die momentan auf der Warteliste stehen,
auch die Möglichkeit gegeben das Rennen zu fahren. Natürlich müssen
hierzu einige Änderungen hinsichtlich des Zeitplans und Reglements vorgenommen
werden. Als wichtigste Veränderung ist hier die Einführung einer Qualifikation
am Samstag zu nennen, bei der dann ca. 500 Teilnehmer sich für das Rennen
am Sonntag qualifizieren. Dies bedeutet, dass die Trainingszeit am Donnerstag
und Freitag in Klassen oder Nummernblöcken eingeteilt wird und auch, dass
am Samstag keine bzw. nur eine sehr kurze Trainingszeit zur Verfügung steht.
Zeitplan:
Donnerstag Startnummerausgabe 08.00 – 19.00 Uhr
Freies Training 08.00 – 18.00 Uhr
Freitag Startnummerausgabe 08.00 – 19.00 Uhr
Pflichttraining alle Klassen 08.00 – 18.00 Uhr
Samstag Startnummerausgabe 07.00 – 11.00 Uhr
Rennbüroöffnung 07.00 – 18.00 Uhr
Pflichttraining nur Lizenz 07.00 – 09.30 Uhr
Streckensperrung 09.30 – 10.00 Uhr
Fahrerbesprechung (optional) 09.30 – 09.45 Uhr
Qualifikation ab 10.00 Uhr
Sonntag Rennbüro ab 08.00 Uhr
Freies Training 08.00 – 10.00 Uhr
Freies Training nur Lizenz 08.00 – 11.00 Uhr
Streckensperrung 11.00 – 11.30 Uhr
Rennlauf ab 11.30 Uhr
Siegerehrung ca. 30 min nach Rennschluss
Due to the somewhat surprising dash for gas to the first race of the
German iXS Downhill iXS Dirt Cup at the Masters Festival in Winterberg
By the organisers to extend to the consideration Thursday.
This would give drivers who are currently on the waiting list,
Also have the opportunity to drive the race. Naturally they
This, some changes to the timetable and regulations made
. The main change is the introduction of a qualification
On Saturday to call for the then approximately 500 participants for the race
Qualify on Sunday. This means that the training time on Thursday
And Friday in classes or blocks of numbers divided, and also that
On Saturday no, or only a very short training time available.
Schedule:
Thursday starting number edition 08.00 - 19.00
Free practice 08.00 - 18.00
Friday starting number edition 08.00 - 19.00
Mandatory training all classes 08.00 - 18.00
Saturday start number edition 07.00 - 11.00
Race office opening 07.00 - 18.00
Mandatory training licence only 07.00 - 09.30 pm
Circuit blocking 09.30 - 10.00
Conference rider (optional) 09.30 - 09.45 pm
Qualification from 10.00 pm
Sunday racing office from 08.00 pm
Free practice 08.00 - 10.00
Free practice only license 08.00 - 11.00
Circuit blocking 11.00 - 11.30
Race from 11.30 pm
Siegerehrung about 30 minutes after racing concludes
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
ik mag hopen dat je dat met een online vertaling dinges hebt gedaan want er is geen touw aan vast te knopen aan dat engelse stuk.
maarruh ik zou niet weten wat de veranderingen inhouden. druk werdt het toch al en nu alleen nog maar ff drukker door de mensen van de wachtlijst?
owk hoe ik het nu begrijp van tanja van mountainbike.nl
als je slecht kwalificeert mag je niet meer mee doen op zondag. oftewel dan was je toch op tijd met inschrijven maar loop je kans door materiaalpech of wat dan ook dat je de wedstrijd op zondag niet eens mag beginnen. en dan is het ook nog zo dat door de mensen van de wachtlijst het op donderdag, vrijdag en zaterdag helemaal druk is.
Ik twijfel trouwens nog steeds of ik nou op de wachtlijst sta of niet. neem aan dat als je een mailtje krijgt dat je binnen 14 dagen moet betalen dat je dan van de wachtlijst af bent.
maarruh ik zou niet weten wat de veranderingen inhouden. druk werdt het toch al en nu alleen nog maar ff drukker door de mensen van de wachtlijst?
owk hoe ik het nu begrijp van tanja van mountainbike.nl
als je slecht kwalificeert mag je niet meer mee doen op zondag. oftewel dan was je toch op tijd met inschrijven maar loop je kans door materiaalpech of wat dan ook dat je de wedstrijd op zondag niet eens mag beginnen. en dan is het ook nog zo dat door de mensen van de wachtlijst het op donderdag, vrijdag en zaterdag helemaal druk is.
Ik twijfel trouwens nog steeds of ik nou op de wachtlijst sta of niet. neem aan dat als je een mailtje krijgt dat je binnen 14 dagen moet betalen dat je dan van de wachtlijst af bent.
ik weet niet of jullie het wel door hadden: er is een "survey" waar je mag kiezen wat je liever hebt: de wedstrijd op de ouwe geplende manier, of een dagje eerder, maar dan met kwalificatie, zodat er alleen nog maar de top 500 op zondag te pas komen.
Ik heb "nee" gestemd, omdat ik pas vrijdag middag daar wil verschijnen, en niet al s'morgens (dus donderdag vertrekken).
Ik heb "nee" gestemd, omdat ik pas vrijdag middag daar wil verschijnen, en niet al s'morgens (dus donderdag vertrekken).
-
- Berichten:56
- Lid geworden op:di nov 14, 2006 9:50 pm
- Locatie:Putten
Ik heb ook "nee" gestemd want ik arriveer ook pas in de loop van vrijdag. Ik had alles rond mijn werk al geregeld dat ik vrijdag vrij was. Als er op zaterdag dan een quali is waarbij een beperkt aantal door mogen word dat wel spannend. Maar dit idee van de organisatie is wel een handige manier om nog meer geld te verdienen met inschrijfgeld van degene die nog op de wachtlijst stonden.
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"
idd ik kom ook pas vrijdag in Winterberg aan en mijn vakantie begint ook per direct voor 1 week.Ben benieuwed hoe de uitslag wordt van het stemmen en anders maar 1 dag eerder aankomen
.Kijk er erg naar uit om te gaan rijden daarzo
.


Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Berichten:56
- Lid geworden op:di nov 14, 2006 9:50 pm
- Locatie:Putten
Ik ga 10 mei sowieso naar WB om te rijden en kan ik mooi weer een beetje inkomen
opt baantje. Nu zullen ze net als vorig jaar tijdens het evenement wel op verschillende plekken het parcours verleggen zodat het wat moeilijker word maar ach...WB dromen doe ik nog steeds. Maar even afwachten wat de enquete doet.
opt baantje. Nu zullen ze net als vorig jaar tijdens het evenement wel op verschillende plekken het parcours verleggen zodat het wat moeilijker word maar ach...WB dromen doe ik nog steeds. Maar even afwachten wat de enquete doet.
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"
-
- Berichten:56
- Lid geworden op:di nov 14, 2006 9:50 pm
- Locatie:Putten
Nou de wortels di in de omleiding lagen waren waren wel wat gladder door de regen als t reguliere parcours wat er naast lag, maar goed dat is downhill van mij mogen ze het altijd zo houden.
Ik ben even geheel tegen mijn gebruik in de pen geklommen en in m'n beste engels(want duits kan ik niet zo best) een mail naar de ixs-cup gestuurd.
Putten 14/04/2008
I recieved an email today from the organisation of the ixs cup.
It's great to hear that so many riders have signed up for round 1 at winterberg and that within a day the registration was closed because the classes reached their maximum limit off competitors.
It really shows how popular our sport is at the moment.
But now you want to change the timetable so that every rider can race at winterberg. That's a very noble thing to do. But by placing the "pflichttraining" on friday you create a big problem for a lot of riders and their friends and parents etc etc. Now they must come to winterberg at least at thursday evening to be on time to be able to race the "pflichtraining" wich is required to attend the seeding run. These riders, parents and friends etc etc have already taken one day of from their jobs or school, but now you want them to let them take another day off to be on time for practice! That's too much to ask from people! If your race was dated in the summerholidays it's fine with me. But this race is in a normal week when everybody has to go to school or work and most of the riders have to travel a long distance to get there, its just ridicilous.
I feel very sorry for the riders who weren't in time to register. But the ixs cup organisation didn't release the registration 8 weeks prior to the event and that's a mistake from your side. I don't know the exact reason why but the least thing you could have done was to make a new announcement with the delayed regestration-date on the ixs site. So that everybody had a fair chance to register.
I think this new idea is just away of making more money out of the starting fee's. The more riders, the more money. You don't hear me say that this a crime but I think it's has no style. And by the way, have you tought about the waiting times at the elevator with a couple of hundred riders more? I don't think winterberg can handle that.
I hope that round 2 at Thale don't have this problems.
This is my opinion and I just wanted to let you know.
Hope to hear from you soon!
Yours sincerly,

Ik ben even geheel tegen mijn gebruik in de pen geklommen en in m'n beste engels(want duits kan ik niet zo best) een mail naar de ixs-cup gestuurd.
Putten 14/04/2008
I recieved an email today from the organisation of the ixs cup.
It's great to hear that so many riders have signed up for round 1 at winterberg and that within a day the registration was closed because the classes reached their maximum limit off competitors.
It really shows how popular our sport is at the moment.
But now you want to change the timetable so that every rider can race at winterberg. That's a very noble thing to do. But by placing the "pflichttraining" on friday you create a big problem for a lot of riders and their friends and parents etc etc. Now they must come to winterberg at least at thursday evening to be on time to be able to race the "pflichtraining" wich is required to attend the seeding run. These riders, parents and friends etc etc have already taken one day of from their jobs or school, but now you want them to let them take another day off to be on time for practice! That's too much to ask from people! If your race was dated in the summerholidays it's fine with me. But this race is in a normal week when everybody has to go to school or work and most of the riders have to travel a long distance to get there, its just ridicilous.
I feel very sorry for the riders who weren't in time to register. But the ixs cup organisation didn't release the registration 8 weeks prior to the event and that's a mistake from your side. I don't know the exact reason why but the least thing you could have done was to make a new announcement with the delayed regestration-date on the ixs site. So that everybody had a fair chance to register.
I think this new idea is just away of making more money out of the starting fee's. The more riders, the more money. You don't hear me say that this a crime but I think it's has no style. And by the way, have you tought about the waiting times at the elevator with a couple of hundred riders more? I don't think winterberg can handle that.
I hope that round 2 at Thale don't have this problems.
This is my opinion and I just wanted to let you know.
Hope to hear from you soon!
Yours sincerly,

"I am not totally useless, I can always be a bad example!"