welke onderdelen..

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
knopsopper
welke onderdelen..

Bericht door knopsopper » do mar 13, 2008 12:18 pm

Hey,

ik heb een specialized sx trail 08 frame en wil die opbouwen. Nu weet ik alleen van bepaalde onderdelen niet of ze passen/kunnen. Bij remmen bijvoorbeeld kun je kiezen tussen post mount of IS en ik kan er nergens duidelijke info over vinden. Ik weet niet welke ik moet hebben ;) Heb een gevoel dat het iets met de voorvork te maken kan hebben dus het is misschien handig als ik die erbij vermeld. Ik wil een fox 36 VAN R/RC2.
Toen ik dit frame tweedhands kocht vertelde de verkoper me dat chris king headsets niet passen maar op pinkbike bijv. zie ik genoeg dezelfde frames met chris king headsets staan, maar ik dacht ik vraag het hier toch even.

Deze: Chris King Headset Threadless Black 1-1/8" NoThread past toch wel in mijn frame/vork combo?

Ook nog een vraagje over de remmen. Ik beperk me in mijn keuze tot AVID. Ik kan een leuk paar code's en code 5's krijgen. Ik heb gezocht naar ervaringen maar ik vond alleen een topic waar de starter begon over code 5's en mensen die reageerden die waren over de normale code's aan het praten ;) Heeft er iemand ervaring met de Code 5's? De code 5's kan ik krijgen voor 200 euro en de code's voor 310 (complete set) en dit lijken me leuke prijsjes. Ook nog belangrijk: is 160/185/203 schijfdiameter aan te raden?

Ook nog een vraagje over crankarm lengte. Ik wil hem zoveel mogelijk opbouwen als de normale sx trail II , alleen staat daar geen info over de lengte van de armen. Dus ik weet niet of ik voor 175 of 170mm moet gaan. Iemand advies? Ik ben 189 cm op een Large frame.

Thanks!

JansenS

Bericht door JansenS » do mar 13, 2008 3:34 pm

wbt de remmen zou ik voor 203mm voor gaan en 185 achter. Aangezien een SX trail toch voor het ruigere werk gemaakt is zijn grote remschijven zeker geen overbodige luxe

Gène

Bericht door Gène » do mar 13, 2008 8:14 pm

Een Chris King moet geen probleem zijn, er zit in de SX van Tuub J bijvoorbeeld ook een King. (als ik me niet vergis)

Volgens de site van Avid (SRAM) is de Code 5 een rem die tussen de Code en de Juicy is geplaatst. Daarbij de Code volgens mij wat meer voor het "heavy" gebruik en de Code 5 voor het zwaardere werk dan XC. De Code is daarbij ook nog eens makkelijk instelbaar. Overigens heb ik ook al All-round bikes gezien met Juicy i.c.m. grote schijven. Ik denk dat het er meer aan licht wat je uiteindelijk er mee gaat doen. speclijst Avid

Wat betreft de traparmen weet ik weer dat je wat clearence wilt houden. Met een 175mm raak je eerder de grond, dan met een 170 mm lengte. Ik zelf rij XC met 175 mm, omdat ik niet anders gewend ben (ik ben 1,95). Ik denk dat hier ook weer de factor "wat doe je ermee" hierin een rol speelt.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » zo mar 23, 2008 11:23 am

Gène schreef:Een Chris King moet geen probleem zijn, er zit in de SX van Tuub J bijvoorbeeld ook een King. (als ik me niet vergis)

Volgens de site van Avid (SRAM) is de Code 5 een rem die tussen de Code en de Juicy is geplaatst. Daarbij de Code volgens mij wat meer voor het "heavy" gebruik en de Code 5 voor het zwaardere werk dan XC. De Code is daarbij ook nog eens makkelijk instelbaar. Overigens heb ik ook al All-round bikes gezien met Juicy i.c.m. grote schijven. Ik denk dat het er meer aan licht wat je uiteindelijk er mee gaat doen. speclijst Avid

Wat betreft de traparmen weet ik weer dat je wat clearence wilt houden. Met een 175mm raak je eerder de grond, dan met een 170 mm lengte. Ik zelf rij XC met 175 mm, omdat ik niet anders gewend ben (ik ben 1,95). Ik denk dat hier ook weer de factor "wat doe je ermee" hierin een rol speelt.

mzzl
Gène
Heb zelf ook een sx trail , zal je even verder helpen ;) =>

*IS of posmount hangt af van vork tot vork. Voor zover ik terugvind over de fox 36 reeks zyn deze van 2008 POST MOUNT.

* Wat betreft de chris king headset :
Een gewone CK threadless 1 1/8" is geen enkel probleem. Wat ze bedoelen dat ze niet passen in de SX is de " steel " headset. Het gedeelte wat " in " je headset " buis " gaat is hier langer als normaal , wat een probleem geeft by een SX omdat die in het midden smallen/anders gevormd is.

*Voor de remmen lyken me de codes 5 een goede keuze. Moest je geld genoeg hebben ; ga dan voor de Codes. En zoals al eeder gezegt : 203mm schijven zyn een " must " voor het ruigere werk.

*Traparmen : Omdat ik men SX gebruik als downhill en zware freeride " bolide " heb ik voor 170 mm gekozen. Ik raad aan als je hetzelfde gaat doen met je bike als ik.

Indien nog vragen => stel ze maar :arms:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Plaats reactie