4x winterberg wordt SISSY-cross!
Moderator:Beheerders
-
Na gister heerlijk gefietst te hebben in Willingen! Heb me kostelijk vermaakt met mijn nieuwe Giant Glory op de downhill-track!
Omdat we toch in de buurt waren zijn we even langs winterberg gereden om de werkzaamheden al daar te bekijken! Tot onze grote schrik is de 4x geruineerd! Het is nu een walhalla van bulten die niet boven de 0,5m uit komen! Wel technisch, maar weinig uitdagend! De oude baan was absoluut aan vernieuwing toe, maar dan denk je al gauw aan een graadje moeilijker!
We waren zelfs zo onder indruk dat we geen foto's hebben genomen!
En weet iemand waar het gedeelte ligt met de nieuwe dirts en Northshores? Wij waren van mening dat er een nieuw deel bij zou komen, of hebben we zitten kijken naar aanpassingen van de bestaande banen?
En de tweede lift die gebouwd is lijkt alleen bedoelt te zijn voor onze skiende vrienden! Is geen track te bekennen in de buurt!
Ciao,
Nick
Omdat we toch in de buurt waren zijn we even langs winterberg gereden om de werkzaamheden al daar te bekijken! Tot onze grote schrik is de 4x geruineerd! Het is nu een walhalla van bulten die niet boven de 0,5m uit komen! Wel technisch, maar weinig uitdagend! De oude baan was absoluut aan vernieuwing toe, maar dan denk je al gauw aan een graadje moeilijker!
We waren zelfs zo onder indruk dat we geen foto's hebben genomen!
En weet iemand waar het gedeelte ligt met de nieuwe dirts en Northshores? Wij waren van mening dat er een nieuw deel bij zou komen, of hebben we zitten kijken naar aanpassingen van de bestaande banen?
En de tweede lift die gebouwd is lijkt alleen bedoelt te zijn voor onze skiende vrienden! Is geen track te bekennen in de buurt!
Ciao,
Nick
Intense 951
Wicked DJ heeft wel foto's gemaakt; word je niet direct heel enthousiast van... Er schijnt toch echt een parcours te liggen aan de kant van de nieuwe lift.

Source: Wicked DJ's Pinkbike album
Op een MTB-news stond al enige tijd dat de 4X makkelijker zou moeten worden voor beginners. Zou zou de tweede hindernis te stijl en te hoog zijn geweest (de best hindernis van het hele parcours IMHO).
Tja, ik zou niet weten hoe je een baan bestaande uit doubles met een kuil van 10 cm, tables, geen echte combinatie hindernissen (waar je nr. 1 goed moet nemen om geen probleem bij nr. 2 te hebben), etc... nog makkelijker zou kunnen maken.
Ofschoon dat technische met veel bultjes me wel bijzonder goed ligt...

Source: Wicked DJ's Pinkbike album
Op een MTB-news stond al enige tijd dat de 4X makkelijker zou moeten worden voor beginners. Zou zou de tweede hindernis te stijl en te hoog zijn geweest (de best hindernis van het hele parcours IMHO).
Tja, ik zou niet weten hoe je een baan bestaande uit doubles met een kuil van 10 cm, tables, geen echte combinatie hindernissen (waar je nr. 1 goed moet nemen om geen probleem bij nr. 2 te hebben), etc... nog makkelijker zou kunnen maken.
Ofschoon dat technische met veel bultjes me wel bijzonder goed ligt...

Re: 4x winterberg wordt SISSY-cross!
Woody Nick schreef:ot onze grote schrik is de 4x geruineerd! Het is nu een walhalla van bulten die niet boven de 0,5m uit komen! Wel technisch, maar weinig uitdagend!
Niet egt fet meer duzzz...
Jammer tog?
Fallen er wel minder gewonduh tijdens zoon 4X Comp. ofnie?
Zoas avgelopen jaar tog.
Mzzl,
RIDERS READY?
-
Als je niet gewond wilt raken moet je vooral niet meedoen aan een 4x wedstrijd! Het is een harde sport!
Maar er waren vorig jaar inderdaad een hoop gewonden, deze vielen voornamelijk bij de grote kuipbocht voor de eerste kruising met de asfalt weg, dacht derde bocht.
Maar laten we vooral de banen gaan aanpassen aan onze skills!
Maar er is hoop! HOUFFALIZE!
Maar er waren vorig jaar inderdaad een hoop gewonden, deze vielen voornamelijk bij de grote kuipbocht voor de eerste kruising met de asfalt weg, dacht derde bocht.
Maar laten we vooral de banen gaan aanpassen aan onze skills!
Maar er is hoop! HOUFFALIZE!
Intense 951
Afgelopen weekend trippie gemaakt eerst naar Houffalize daarna Malmedy...
Beiden banen waren nog steeds in aanbouw, Houffalize was halverwege met de toplaag maar veel te zacht en Malmedy was tot de tweede bocht goed te berijden en is tevens ook uit te rijden (alleen die klim omhoog.....poeh hey....)
Gesproken met iemand uit de omgeving die wist te vertellen dat de toplaag er deze week overheen gaat en dat de baan waarschijnlijk over een week of drie goed te berijden is.
Dit zijn wel banen die je kunt vergelijken met Winterberg! zeker Malmedy is extreem in hoogte verschil en misschien dat ze de oude ski lift opknappen.
adres:
Houfflaize - Rue de la Roche
Malmedy - Rue de la ferme libert
Beiden banen waren nog steeds in aanbouw, Houffalize was halverwege met de toplaag maar veel te zacht en Malmedy was tot de tweede bocht goed te berijden en is tevens ook uit te rijden (alleen die klim omhoog.....poeh hey....)
Gesproken met iemand uit de omgeving die wist te vertellen dat de toplaag er deze week overheen gaat en dat de baan waarschijnlijk over een week of drie goed te berijden is.
Dit zijn wel banen die je kunt vergelijken met Winterberg! zeker Malmedy is extreem in hoogte verschil en misschien dat ze de oude ski lift opknappen.
adres:
Houfflaize - Rue de la Roche
Malmedy - Rue de la ferme libert
Laatst gewijzigd door Eric op di mar 04, 2008 6:04 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
@ Woody Nick: CHECK janetten-cross it is! Sinds verander ben ik nog niet geweest, maar de 4cross ziet er in elk geval niet veel belovend uit.... ziet er eerder grote rythm-section uit. Ik vind het zalig dat men winterberg veel verandert, maar dit is wel jammer:

@ Eric: CHECK! Ben dit weekend ook in Malmédy geweest en het ziet er über-vet uit, hopelijk is die track snel af...

@ Eric: CHECK! Ben dit weekend ook in Malmédy geweest en het ziet er über-vet uit, hopelijk is die track snel af...
Hoe bedoel je? Snelheid gaat doorgaans met veel kleine bultjes naar beneden ten opzichte van een paar hoge.b-dirt schreef:volgens mij hebben ze alles nu op snelheid gemaakt in plaats van hoogte
Eén grote rythm-section hoeft niet perse slecht te zijn, en je om dat echt snel te kunnen nemen heb je aanzienlijk veel meer skills nodig dan om na 50 meter trappen een 8m dubbele tegenkomt.
Op zich kun je met hindernissen van 50 cm dat echt lastig maken, door bijv. afstanden er tussen te reguleren en een patroon daarin zo veel mogelijk te voorkomen. Alleen als je dat na de start durft aan te leggen

Aangezien het ook makkelijker moest worden verwacht ik er weinig goeds van, en de tweede hindernis was tenminste een hindernis waar techniek verschil kon maken (je zag mensen er een meter bovenuit springen en je zag mensen die er met het voorwiel omlaag op <40 cm overheen scheerden)...
Laatst gewijzigd door Cheeta op di feb 26, 2008 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap het nog niet: je bedoelt dat racers niet met een grote boog hoog boven de hindernis uit springen à la dirt jumpers, maar gelijk de fiets laag houden...?b-dirt schreef:kijk maar naar de WK rijders de meeste springen nix geen hoge jumps eleen maar kleine pump shit things en als ze jumpen is het aleen maar speedjumpen(laag en snel)
Of vind je dat WK rijders geen grote, hoge hindernissen durven (?) en alleen maar 'kleine pump shit things'...
Ik snap het werkelijk niet

Afgezien van het eerste stuk waar het lastig was echt tempo te krijgen met een hobbelpaard, was het inderdaad prima te doen... Wanneer je daadwerkelijk de gang erin moet zien te houden, of zelfs te maken op veel kleine hindernissen, kun je dat wel vergeten.
ik meende mij te herinneren dat er over het 'oude' 4X parcours van Winterberg nooit echt lovende woorden waren, en nu lijkt het wel alsof het parcours super was.....
Ach het moet ook niet ieder jaar het zelfde zijn, veranderingen zijn alleen maar goed!!
Laatst nog in Winterberg geweest voor de DH, toen niet de moeite genomen om daar te kijken, misschien volgende keer toch even een blik werpen!
Ach het moet ook niet ieder jaar het zelfde zijn, veranderingen zijn alleen maar goed!!
Laatst nog in Winterberg geweest voor de DH, toen niet de moeite genomen om daar te kijken, misschien volgende keer toch even een blik werpen!
keybone collector!!!
-
Daar heb je gelijk in! De oude 4x was ook niet echt uitdagend meer, maar het is nu alleen maar beroerder geworden na de veranderingen.jojo schreef:ik meende mij te herinneren dat er over het 'oude' 4X parcours van Winterberg nooit echt lovende woorden waren, en nu lijkt het wel alsof het parcours super was.....
Maar ik zeg; Houfalize voor 4x, Willingen voor downhill en Winterberg voor slopestyle en north shores.
Intense 951
Haha....de spijker op de kop Nick !
Woody Nick schreef:Daar heb je gelijk in! De oude 4x was ook niet echt uitdagend meer, maar het is nu alleen maar beroerder geworden na de veranderingen.jojo schreef:ik meende mij te herinneren dat er over het 'oude' 4X parcours van Winterberg nooit echt lovende woorden waren, en nu lijkt het wel alsof het parcours super was.....
Maar ik zeg; Houfalize voor 4x, Willingen voor downhill en Winterberg voor slopestyle en north shores.
Het ligt nimmer aan het materiaal, al zeggen ze dat allemaal.
-
Wanneer gaan we waar heen?2xdbikeZ Harold schreef:Haha....de spijker op de kop Nick !
Woody Nick schreef:Daar heb je gelijk in! De oude 4x was ook niet echt uitdagend meer, maar het is nu alleen maar beroerder geworden na de veranderingen.jojo schreef:ik meende mij te herinneren dat er over het 'oude' 4X parcours van Winterberg nooit echt lovende woorden waren, en nu lijkt het wel alsof het parcours super was.....
-
Wanneer gaan we waar heen?2xdbikeZ Harold schreef:Haha....de spijker op de kop Nick !
Finish dichterbij bij wedstrijden is op zich geen slecht punt, want na die tweede keer de straat over was het beste er echt wel af (naar ik begreep ook bij iemand die zich wel fatsoenlijk voorbereid had).Die 4X-Strecke im Bikepark Winterberg wurde erneut umgebaut. Hierzu ein paar kurze Informationen: Die Sprünge sind entschärft worden und einige der Doubles wurden durch Wellen ersetzt. Der Trail wird so mehr zur echten 4X-Strecke und ist damit auch für Anfänger besser geeignet.
Speziell für das Dirtmasters-Festival ist die Strecke etwas verkürzt worden. Bei zukünftigen Rennen wird sich das Ziel schon nach der zweiten Straßenüberquerung befinden. Die Strecke ist damit nicht mehr so endlos lang. Im normalen Bikepark-Betrieb bleibt die alte Streckenführung erhalten.
Als besonderes Highlight wird der Starthügel geteert und dauerhaft - nicht nur für Rennen - mit einem Startgatter versehen.
Alle 4X-Racer und natürlich auch alle anderen dürfen sich also schon mal auf die neue Saison in Winterberg freuen! Weitere detaillierte Infos und Fotos dazu erhaltet ihr in der nächsten Zeit hier auf www.bikeparkmap.com
Tja, permanent starthek is op zich aardig, alleen hoeveel die in gebruik zal zijn

Dat hij er permanent ligt wil toch niet zeggen dat hij ook permanent bediend hoeft te worden?Cheeta schreef:Tja, permanent starthek is op zich aardig, alleen hoeveel die in gebruik zal zijnZo'n ding door leken laten bedienen is i.h.a. niet zo'n succes. En permanent een mannetje erbij tamelijk kostbaar...

Daarbij: voor veel (zo niet 'heel veel') van de gebruikers van de fourcross in Winterberg voegt het starthek niks meer toe dan een gelijktijdige start en een stuk wedstrijdgevoel. De meesten zullen bijv. niet goed in balans tegen het hek kunnen staan, laat staan de gate uit 'snappen'.
Dus ik verwacht gewoon een permanent 'liggend' starthek, dat bij gelegenheid eens in gebruik is.
Je kan verwachten dat ze bijv. iedere laatste zondag van de maand er bediening bij hebben staan.
Of ze doen het net als de Bensink One Person gates; gewoon zelf op het knoppie drukken

Stimmt, vandaar m'n vraag hoeveel hij gebruikt zou gaan worden...Wicked DJ schreef:Dat hij er permanent ligt wil toch niet zeggen dat hij ook permanent bediend hoeft te worden?![]()
Vergeet niet dat wij in Nederland gezegend zijn met héél véél crossbanen, waarvan er een hoop nog prima faciliteiten hebben op dat gebied. Heel Duitsland heeft er misschien wel minder, en voor 4X wordt er veelal één starthek heel Duitsland rondgesleept. Qua trainingsmogelijkheden zou het voor een hoop mensen dan wel een toegevoegde waarde kunnen hebben.Wicked DJ schreef:Daarbij: voor veel (zo niet 'heel veel') van de gebruikers van de fourcross in Winterberg voegt het starthek niks meer toe dan een gelijktijdige start en een stuk wedstrijdgevoel.
Aannemelijk scenario...Dus ik verwacht gewoon een permanent 'liggend' starthek, dat bij gelegenheid eens in gebruik is.
Dat werkt goed voor een één-persoonshek; heb het verscheidene malen als optie op een voicebox geimplementeerd (is puur een software-geintje), maar dan zitten er toch wat nadelen aan doordat degene die het hek bedient geen overzicht heeft. Zo zie je op het moment dat je zelf aan het hek staat op positie 1, niet wat er op positie 4 gebeurt.Of ze doen het net als de Bensink One Person gates; gewoon zelf op het knoppie drukken
Maar zelfs wanneer je super fool-proof maar één knop voor de bediening hebt, blijft het mijns inziens ongeschikt voor leken... Erg leuk wanneer jij zonder plank net wil wegfietsen en iemand anders besluit het hek net op te trekken...